توانایی پیش بینی و پیشگویی حیوانات

توانایی پیش بینی و پیشگویی حیوانات

آیا توانایی پیش بینی و پیشگویی حیوانات حقیقت دارد ؟ آیا تا به حالا شنیده اید که سگ ها می توانند پیشگویی کنند ؟ در مورد فیل ها چطور؟ یا مثلا به گوشتان خورده که سگ ها می توانند با بو کشیدن، چیزهای زیادی را به ما بگویند؟ شاید همه این موارد حقیقت نداشته باشد و اگرچه که بسیاری از حیوانات احساساتی قوی تر از انسان ها دارند.

در حقیقت بعضی از حیوانات احساسات بیشتر از حد قوی دارند مثلا اختاپوس بینایی فوق العاده ای دارد. گربه ماهی هم می تواند 175000 طعم مختلف را بچشد. فیل ها هم سنسور بویایی حدود 2000 بو دارند. زنبورها می توانند مغناطیس زمین را بیشتر تر از ما احساس کنند.

نتایج مطالعاتی در مورد توانایی پیشبینی و پیشگویی حیوانات

ولی آیا حیوانات حس ششم هم دارند ؟ یعنی می توانند از آینده به ما خبر بدهند ؟ شاید این موضوع برایتان عجیب باشد ولی مطالعاتی نشان میدهد که این امکان وجود دارد.

هزار سال قبل یک زلزله بزرگ در یونان اتفاق افتاد و ساختمان ها به طور کامل تخریب شدند و بسیاری از افراد مجروح شدند. این اتفاق تیتر خبری ابتدا بود ولی چیزی که جالب بود این بود که حیوانات چند روز پیش این موضوع را فهمیده بودند. مارها، موش ها و راسو ها همگی به یک منطقه پناه برده بودند.(توانایی پیشبینی و پیشگویی حیوانات)

در سال 1975، مسئولین چین به مردم دستور دادند که شهرهای خود را خالی کنند چون که می دانستند بلایی در راه میباشد.

آن ها این موضوع را از روی رفتار عجیب و غریب حیوانات فهمیده بودند و تنها چند روز بعد یک زلزله 7.3 ریشتری اتفاق افتاد و حدودا 150000 شخص از این زلزله آسیب دیدند.

توانایی پیشبینی و پیشگویی حیوانات

پیشگویی حیوانات و زلزله

پیشگویی حیوانات به زلزله محدود نیست
حیوانات در پیشگویی زلزله زیاد ماهر هستند ولی موضوع فقط در مورد زلزه نیست و چنانچه در بخش جالب ترین ها در نمناک می خوانید حیوانات در سال 2004 در سری لانکا رفتار های عجیبی از خود نشان دادند.

فیل ها به مناطق مرتفع فرار کردند و سگ ها بیرون از خانه نمی رفتند، فلامینگو ها به سمت آبشار ها رفتند، حیوانات باغ وحش پناهگاه خود را ترک نمی کردند. چند روز بعد در ساحل این کشور سونامی زیاد عجیبی اتفاق افتاد.

ولی حیوانات فقط بلایا را تشخیص نمی بدهند، آن ها قادرند که تغییرات کوچک در آب و هوا را هم پیش از اتفاق افتادن بفهمند.

زنبورها دقیقا پیش باران به پناهگاه خود می روند و کشاورزان این موضوع را دریافته اند زمانیکه زنبورها از لانه خود بیرون نمی آیند، یعنی این که طوفان و باران شدیدی در راه میباشد.

گربه ها، سگ ها، لاک پشت ها و پرندگان هم چنین می توانند وجود طوفان را تشخیص بدهند.

اثبات توانایی پیش بینی و پیشگویی حیوانات
متخصصان هم بعد از این اتفاقات دست به انجام تحقیقاتی زدند و این موضوع را اثبات کردند که حیوانات توانایی پیشگویی دارند.

آن ها باران را از راه حس شدید بویایی خود متوجه میشوند، زلزله هم از راه توانایی شنیداری آن ها و شنیدن اتفاقات درون زمین میباشد و آن ها هم چنین هواشناسان زیاد خوبی هم می باشند.

 به راحتی ما را از وجود طوفان با خبر می کنند.پیشگویی حیوانات به طور قطع همیشه صحیح میباشد و میتوان این موضوع را با کمی توجه به حیوانات اطراف فهمید و البته زنبورها و سنجاب ها در پیشگویی وضعیت آب و هوایی و طوفان ها مهارت بیشتری نسبت به بقیه حیوانات دارند که نبایستی آن را نادیده گرفت.

———————————————————————

مطالب مرتبط: