اوقات فراغتتان را با این کارها پر کنید.

اوقات فراغتتان را با این کارها پر کنید.

اوقات فراغتتان را با این کارها پر کنید.

برنامه‌ریزی نمایید

فهرستی تهیه کنید؛ از آرزوهای همیشه خود در زندگی و کارهایی که به شما احساس آرامش، مفید بودن، جوانی، شادی و رضایت می‌‌دهند و آن‌طور که دوست دارید فعالیت‌هایتان را اولویت‌بندی نمایید.

با داشتن برنامه می‌دانید قرار میباشد روزتان چطور بگذرد و در نتیجه از پایان زمان خود استفاده‌ی بهینه می‌کنید.

از اوقات فراغت خود در برابر استرس محافظت کنید

استفاده از برنامه‌های خودآموز کامپیوتر برای یادگیری زبان، مطالعه‌ی کتاب، نوشتن داستان کوتاه یا نمایش‌نامه، کارهای دستی، عکاسی، آشپزی یا یادگرفتن یک کار نو می‌تواند حس مفید بودن را به شما القا بکند و باعث کاهش استرس روزمره‌تان شود.

اوقات فراغتتان را با این کارها پر کنید

دایره‌ی فعالیت‌های خود را وسیع و ماجراجویی نمایید

یک راه عالی برای استفاده‌ی مفید از اوقات فراغت، کشف چیزهای نو میباشد. کارهایی را تجربه نمایید که تا به حالا انجام نداده‌اید. بدین ترتیب اوقات فراغت شما به مسیری برای خودشناسی تبدیل شده و به رشد شما منجر می‌شود. علاوه بر این باعث می‌شود به گسترش آگاهی‌ها و جواب دادن به حس کنجکاوی‌‌ خود علاقمند بمانید.

به دیگران یاری نمایید

یاری به دیگران می‌تواند به شکل کار داوطلبانه در یک مؤسسه‌ی خیریه باشد یا یاری به یک یار برای موفقیت در انجام کارش باشد. اینکار را در مکان‌ها و زمان‌های مختلف انجام بدهید تا در تجربه‌ها، کسانی که ملاقات می‌کنید و مهارت‌هایی که کسب می‌کنید تنوع درست کردن شود.

زندگی خود را جمع‌وجور و پاکسازی نمایید (اوقات فراغتتان را با این کارها پر کنید )

اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که دوروبرتان را با وسایل غیرضروری پُر کرده‌اید؛ این اوقات برترین وقت برای رها شدن از آنان میباشد. جمع‌وجور نمودن و نظافت این وسایل زمان قابل توجهی می‌گیرد. وسایل خود را بیش و دقیق‌تر بررسی نمایید. لوازم غیرضروری را جمع‌آوری و به افراد محتاج اهدا نمایید. با خلاص شدن از آنان زمان آزاد بیشتری به دست می‌آورید.

اوقات فراغتتان را با این کارها پر کنید

یادگیری را کنار نگذارید

یادگیری یک لذت میباشد. لذت مطالعه و یادگیریِ بدون فشار و فارغ از دلایل همیشگی (مثل یادگیری برای کسب نمره، نگه داشتن شغل یا ترفیع) را با هیچ توجیهی نبایستی از خود دریغ نمود.

به فعالیت‌هایی همچون آشپزی، باغبانی، نقاشی‌، کارهای دستی و… مشغول بشوید

اوقات فراغتتان را با این کارها پر کنید

زمان بیشتری را با حیوانات خانگی بگذرانید

حیوانات همدم فوق‌العاده‌ای برای پر نمودن اوقات فراغت هستند. کاهش استرس و آرامش، احساس امنیت، فعالیت بیش و عدم احساس تنهایی از مزایای داشتن حیوان خانگی میباشد. حیوانات به مراقبت دائم و منظم احتیاج دارند و شما مجبور می‌شوید برای کارهای روزمره‌ی خود برنامه‌ریزی داشته باشید تا زمانی را به وی اختصاص بدهید.

به معنویات توجه نمایید

اوقات فراغت برترین وقت برای تمرکز بر معنویت میباشد. فارغ از این که شما فردی مذهبی هستید یا نه، معنویت قسمت مهمی از زندگی انسان میباشد و توجه به این بخش از وجودتان، از مفیدترین کارهایی میباشد که می‌توانید برای خود انجام بدهید. هر روز زمانی را به انجام اموری اختصاص بدهید که به ارتقا معنویت یاری می‌کند.

اوقات فراغتتان را با این کارها پر کنید

روابط اجتماعی و تعاملات خود را زیاد شدن بدهید (اوقات فراغتتان را با این کارها پر کنید )

خود را از دیگران پنهان نکنید. دیدن دوستان از برترین و هیجان‌انگیزترین کارهایی میباشد که می‌توانید در اوقات فراغت انجام بدهید. در دسترس باشید و با دوستان‌ و اقوام‌ بیش زمان بگذرانید. روابط اجتماعی به اندازه‌ی تنهایی و خلوت با خود، برای شما ضروری میباشد.

با شرکت در اجتماعات مختلف این فرصت را پیدا می‌کنید که لحظه‌های خوبی داشته باشید، افکارتان را با دیگران در میان بگذارید؛ از تعامل با آنان انرژی بگیرید و از هجوم افکار منفی و مزاحم در امان بمانید. حتی اگر فراوان مشتاق نیستید که روابط اجتماعی داشته باشید، وقت کوتاهی را در طول هفته به اینکار اختصاص بدهید.

—————————–

مطالب مرتبط: