بدون آفتاب و سولاریوم برنزه بشوید

بدون آفتاب و سولاریوم برنزه بشوید

بدون آفتاب و سولاریوم برنزه بشوید : برنزه نمودن علی رغم خطرات و عوارضی که دارد ، طرفداران بسیاری هم در بین خانم ها و حتی اقایان به خود اختصاص داده میباشد

برنزه نمودن پوست در خانه بدون آفتاب و سولاریم

پیش از هر کاری، پوست خود را ذیل دوش مرطوب نمایید. لیف یا دستکش لایه برداری تان را با آب خیس نمایید. مقداری از اسکراب مورد علاقه تان را روی بدن تان بریزید.

با دستکش لایه برداری یا لیف به آرامی بدن خود را لایه برداری نمایید تا سلول های مرده پوست تان را از بین ببرید. اول موهای زائد بدن تان را اصلاح نمایید.

از بین بردن موهای زائد پیش از استفاده از محصول های برنزه کننده، به زیاد شدن عمر این محصول های روی پوست تان یاری میکند.

قبل از استفاده از محصول های برنزه کننده ، یک لایه نازک مرطوب کننده بر پایه آب، روی پوست تان بزنید. مرطوب کننده باعث میشود که برنزه کننده بصورت یکنواخت و راحت تر روی پوست تان پخش شود.

مرطوب کننده های بر پایه روغن امکان دارد نگذارند که برنزه کننده به پوست تان برسد. دستکش بپوشید که دست تان رنگی نشود. پیش از این که برنزه کننده را روی پوست تان بمالید، اول آن را روی دستکش بزنید.

نوع محصولی که استفاده می نمایید بستگی به این دارد که چه مدت می خواهید پوست تان برنزه بماند.

بدون آفتاب و سولاریوم برنزه بشوید

بدون آفتاب و سولاریوم برنزه بشوید

 

برونزه بصورت موقتی

اگر می خواهید بصورت موقتی پوست تان برنزه شود و فقط تا حمام بعدی روی پوست تان دوام داشته باشد، از یک برنزه کننده روغنی استفاده نمایید.

اگر می خواهید حداقل یک هفته برنزه بمانید، از یک لوسیون یا موس برنزه کننده استفاده نمایید.

برنزه کننده را به طور مساوی، جلو، پشت و دو طرف بدن تان پخش نمایید. برای این که آرنج ها و زانو هایتان فراوان تیره نشوند، موس یا لوسیون برنزه کننده را پیش از استفاده با مرطوب کننده مخلوط نمایید.

توجه داشته باشید که نواحی خشک بدنتان همچون آرنج ها و زانوها را پیش از برنزه نمودن لایه برداری نمایید.

برای از بین بردن لکه های برنزه، به حمام بروید و پوست تان را بشویید یا این که با مخلوط نمودن ½ پیمانه شکر و 1 قاشق غذاخوری آب لیمو، اسکراب لیمو صحیح نمایید.

از این خمیر خانگی برای لایه برداری پوست تان و از بین بردن لکه ها استفاده نمایید.از مالیدن محصول برنزه کننده، به کف پا یا کف دست تان خودداری نمایید.

عوارض برنزه نمودن با سولاریم و اشعه

استفاده از اتاقک های سولاریوم و اشعه ماوراء بنفش برای برنزه نمودن پوست به هیچ وجه مورد تایید متخصصین پوست نیست. از جمله عوارض استفاده از این روش پیری زودرس و سرطان های پوستی است.

برای برنزه نمودن پوست از دو روش برنزه نمودن با اشعه UV و نور خورشید و یا برنزه نمودن پوست با استفاده از کرم های اتوبرنز استفاده میشود.

استفاده از کرم های اتو برنز که حاوی ترکیبات دی هیدروکسی استون است هیچ مشکلی برای پوست افراد بوجود نمی آورد و با استفاده از این کرم ها پوست افراد رنگ طلایی و حالت برنزه پیدا میکند ولی میبایست گفت استفاده از اشعه ماوراء بنفش برای برنزه نمودن پوست یا استفاده از تخت های برنزه نمودن به هیچ وجه مورد تایید متخصصین پوست نیست و عوارض بسیاری را برای پوست به دنبال خواهد داشت.

عوارض برنزه نمودن پوست با اشعه UV

از عوارض برنزه نمودن پوست با اشعه UV یا تخت های برنزه نمودن میتوان به خشکی پوست، اگزما، چروک های پوستی، پیری زودرس، لکه های پوستی و سرطان های پوستی اشاره نمود.

بئاتریس، یکی از شخصیت های نمایش در یکی از نمایشنامه های شکسپیر، گوشه ای نشسته میباشد و گریه کنان می گوید:«و به این دلیل که من آفتاب سوخته ام میبایست اینگونه تنها در کناری بنشینم و برای خاطر شوهر اشک بریزم.»

در وقت شکسپیر و پیش از انقلاب صنعتی هنوز داشتن رنگ پوست روشن و حتی ظاهری رنگ پریده یک امتیاز محسوب می شد.

پوست تیره

پوست تیره مربوط به کارگرها و برده ها بود و پوست روشن، مختص اشراف. به همین خاطر، آ ن ها پوست خود را با ترکیبات سرب سفید می کردند تا رنگ پریده به نظر برسند.

حتی گفته میشود ملکه الیزابت ابتدا، به خاطر مسمومیت با سرب مرده میباشد. در اواسط قرن دهم حتی اوضاع بدتر بود. آن موقع آن ها برای اینکار از ترکیبات ارسنیک استفاده می کردند که تجربه ای کشنده محسوب می شد.

تا همین قرن 19 هم هنوز همین ماجرا در جریان بود و هنوز میشود در فیلم های کلاسیک خانم ها را دید که در کالسکه های سرپوشیده چتر همراه دارند و در برابر آفتاب نقاب زده اند.

سرویس دات کام آماده خدمات رسانی در زمینه های درج آگهی رایگان ، آگهی رایگان اینترنتی ، نیازمندی های رایگان و … به شما عزیان می باشد.

با درج آگهی خود در سایت سرویس دات کام ، آگهی خود را به مشاهده هزاران کاربر قرار دهید.

—————————————————————

مطالب مرتبط: