بهترین روش های کاهش استرس

بهترین روش های کاهش استرس

بهترین روش های کاهش استرس : همه ما استرس را به طور منظم تجربه میکنیم، اگر چه نوع و شدت استرس می تواند از چالش های جزئی تا بحران های بزرگی متفاوت باشد.زمانیکه استرس بیشتر از حد فشرده، مزمن و غیر قابل مدیریت باشد، می تواند بر سلامتی ما تاثیر بگذارد به همین دلیل میباشد که در احیای آرامش درونی و سلامت جسمی، تسکین دهنده های موثر لازم میباشد.

با این حال، این می تواند به چالش کشیده شود تا بر سر هر وضعیت استرس زا فرو رود. شما امکان دارد همیشه در حالت مدیتیشن نباشید، با این حال امکان دارد برخی اوقات با استرس رابطه روبرو بشوید، که با تمرینات تنفسی و با استفاده از تکنیک های ارتباطی یادگیری، مدیریت میشود.

لیستی از بهترین روش های کاهش استرس

لیست ذیل با تطبیق پذیری در ذهن طراحی شده میباشد. این مسکن ها موثر هستند و می توانند در انواعی از موقعیت ها بکار روند. شما میتوانید هر یک از آن ها که در این بخش از سرویس دات کام را یک بار امتحان نمایید و ببینید از چه چیزی بیش از بقیه لذت می برید، و یا چند بخش مورد علاقه روزانه خود را با چیزهای اضافی برای استفاده در یک پایه مورد نیاز خواهید داشت.

تمرین با استفاده از عکس هدایتی:

استفاده از تصاویر راهنما یک روش سرگرم کننده و ساده برای جدا شدن از استرس، روشن نمودن آنچه می خواهید، و درست کردن خوش بینی میباشد. این یک مسیر نسبتاً سریع برای آرامش ذهنی میباشد.

استفاده از خودهیپنوتیزم:

خود هیپنوتیزمی یک مسیر ساده و راحت را برای تغییر عادات، رها نمودن بدن، تغییر الگوهای فکری تان و چیزهای دیگر فراهم میکند. از آن جا که پایان اینها می توانند تسکین دهنده استرس باشند، خود هیپنوتیزمی هم به خوبی ارزش سعی را دارد.

بهترین روش های کاهش استرس

اتوژنیک را بیاموزید:

اتوژنیک به شما این امکان را میدهد که فیزیولوژی خود را با ذهنتان تغییر بدهید و واکنش استرسی را به راحتی معکوس نمایید.

انجام مدیتیشن:

مدیتیشن، تسکین استرس کوتاه مدت را در پی دارد و هم مزایای مدیریت استرس ماندگار را هم به همراه می آورد. اشکال مختلفی از مدیتیشن برای امتحان نمودن وجود دارد – هر یک منحصر به فرد میباشد و جذابیت خود را دارد.

یوگا را تمرین کنید:

یوگا از تمرینات تنفسی، مدیتیشن و ورزش سبکی استفاده میکند. یک جلسه یوگا، کاهش اولیه استرس را به همراه می آورد و ادامه کار انعطاف پذیری بیشتری برای استرس دارد.

بهترین روش های کاهش استرس

PMR بیاموزید:

استراحت ماهیچه پیشرونده، یا PMR تکنیکی است که به شما این امکان را میدهد تا پایان ماهیچه های بدن خود را آهسته نمایید، گروه به گروه. جلسات ابتدایی چند دقیقه طول می کشند و به شما اجازه میدهد تا زمانیکه اینکار را انجام بدهید و احساس راحتی داشته باشید. با تمرین میتوانید به آرامش کامل بدن در عرض چند ثانیه دست یابید.

تنفس:

تمرینات تنفسی راحت تر و ساده هستند و می توانند در هر زمانی و هر جایی مورد استفاده قرار گیرند و به سرعت کار می کنند.

بازی کنید:

لذت بردن از بازی های پسندیده با گروهی از دوستان می تواند ذهن شما را از عوامل استرس زا و فشارها دور بکند و می تواند منجر به وضعیت آهسته تری شود. این بازی ها می توانند به خوبی عمل کنند، زیرا مردم آن قدر از آن ها لذت می برند که به طور مرتب استفاده می کنند.

در زندگی خود بیش تر بخندید: (بهترین روش های کاهش استرس)

عمل فیزیکی خندیدن، تنش را آزاد میکند و تغییرات فیزیولوژیکی مثبتی درست کردن میکند. پیدا نمودن راه هایی برای خندیدن بیش در روز می تواند یک مسیر موثر برای تسکین استرس باشد.

موسیقی درمانی

موسیقی می تواند فیزیولوژیک شما را به روش هایی تغییر دهد که به شما یاری می کنند استرس تان را کاهش بدهید. برای تسکین استرس، یک مسیر لذت بخش را پیدا نمایید. جلسات موسیقی درمانی رسمی می توانند به انواع مسائل مربوط به استرس یاری کنند.

به بیوفیدبک نگاه کنید:

در حالی که بیوفیدبک به برخی تجهیزات ویژه نیاز دارد، ولی این تکنیک یاری به استرس می تواند به شما این امکان را بدهد که آگاهی بیشتری از تغییرات فیزیولوژیکی که با استرس همراه هستند، داشته باشید. با استفاده از ذهن خود برای آهسته نمودن بدن، میتوانید ذهن را به درجه بالاتری تبدیل نمایید و یک حلقه بازخورد مثبت درست کردن نمایید.

بهترین روش های کاهش استرس

باغبانی کردن:

بیرون رفتن و لذت بردن از مناظر یکی از راه هایی میباشد که باغبانی می تواند به تسکین استرس یاری بکند.

فواید روحی و جسمی باغبانی

پیاده روی:

ورزش نمودن برای استرس فوق العاده است و می تواند در عرض چند دقیقه پاسخ دهد. پیاده روی به شما این امکان را میدهد که از تغییر مناظر لذت ببرید، و می تواند شما را به یک قالب ذهنی متفاوت تبدیل بکند، و مزایای ورزش را هم به ارمغان می آورد.

تمرین مدیریت زمان: (بهترین روش های کاهش استرس)

اولویت بندی توانایی های مدیریت زمان به شما این امکان را میدهد که عوامل استرس زایی را که تجربه می نمایید را به حداقل برسانید و مدیریت بهتری برای اجتناب از آنان پیدا نمایید. زمانیکه قادر به کامل نمودن همه چیز خود هستید، بدون استرس یا فراموش نمودن، در پایان زندگی تان احساس راحتی می نمایید.

رژیم غذایی متعادل داشته باشید:

یک رژیم غذایی ضعیف می تواند واکنش پذیری بیشتری را به سمت استرس به ارمغان بیاورد. رژیم غذایی سالم می تواند حال فیزیکی و عاطفی بهتری را به همراه داشته باشد. برخی غذاها و وعده های ساده را پیدا نمایید تا به شما یاری کنند.

مهارت های ارتباطی شجاعانه و جسورانه را یاد بگیرید:

روابط می تواند به شدت استرس زا باشند. دانستن اینکه چطور روابط خود را از راه ارتباط موثر حفظ نمایید، یکی از برترین سرمایه گذاری ها در وقت و انرژی برای رهایی از استرس است.

از آروماتراپی لذت ببرید:

آروماتراپی مزایای واقعی برای تسکین استرس دارد – می تواند به شما یاری بکند انرژی داشته باشید، آهسته تر، و یا شادتر بشوید.

کاهش مصرف کافئین:

مصرف کافئین خیلی دیر در روز می تواند بر کیفیت خواب تاثیر و بر سطح استرس تاثیر بگذارد. مصرف بیشتر از حد کافیین باعث میشود که شما از پیشنهاد احساسی نسبت به استرس واکنش احساسی بیشتری داشته باشید.

بهترین روش های کاهش استرس

گریه نکنید:

داشتن یک پروژه پر استرس یا کار فشرده می تواند استرس را زیاد کند. یاد بگیرید که چطور با تعویق اندازی میتوانید به خودتان یاد بدهید کاری را که نیاز دارید انجام بدهید، بدون اینکه استرس اضافی برای رسیدن به یک ضرب العجل اضافه شود.

گوش دادن به موسیقی و خانه تمیز کردن:

این جالب تر از آن است که بنظر می رسد. موسیقی می تواند روحیه شما را بالا ببرد و انرژی تان را تقویت بکند، فعالیت فیزیکی تمیز نمودن می تواند شما را با مزایای اضافی تامین بکند، و شما با یک محیط آهسته تر و آرام تر تنها خواهید ماند.

بهترین روش های کاهش استرس

چای سبز بنوشید:

نشستن و نوشیدن یک لیوان چای سبز و برنامه ریزی برای روز قبل رو، یا فکر نمودن به روز گذشته می تواند با یک استراحت پسندیده و کافی، به آرامش شما یاری بکند. شما فواید سلامتی چای سبز را هم تجربه خواهید نمود.

ماهی های آکواریوم را تماشا کنید:

حتی اگر شما فقط یک ماهی را تماشا کنید که دور یک کاسه شنا میکند، می تواند یاری بکند تا آهسته بشوید، روی چیزی غیر از عامل استرس زا خود تمرکز نمایید، و برای چند دقیقه آهسته بگیرید.

با یک دوست راه بروید:

حمایت اجتماعی یکی از موثرترین مسکن ها میباشد. زمان صرف نمودن برای پرورش روابط خود زمانیکه استرس دارید، می تواند برای حالا شما و دوستانتان پسندیده باشد.

خواندن همراه با موسیقی:

موسیقی توانایی رها نمودن استرس را به چند روش دارد و با خواندن یک آهنگ میتوانید یک تجربه همه جانبه داشته باشید. علاوه بر این، خواندن می تواند احساس خاصی از تسکین استرس را به همراه داشته باشد.

اسپا خانگی:

تجربه آب گرم در منزل می تواند زیاد آرامش بخش باشد. داشتن یک حمام با کمی صداهای آرامش بخش می تواند باعث شود که شما احساس پسندیده و راحتی بکنید. استفاده از آروماتراپی غلط و نامناسب می تواند استرس را زیاد شدن دهد.

کاهش برخی از تعهدات:

داشتن یک زندگی کامل عالی میباشد، ولی هنگامی خسته و درمانده هستید، احتمالاً از همه چیز کم تر لذت می برید. گاهی اوقات کم نمودن برخی از تعهدات یا حداقل فعالیتهای ضروری می تواند برای سطوح استرس شما شگفتی درست بکند.

بهترین روش های کاهش استرس

با سگ خود راه بروید: (بهترین روش های کاهش استرس)

بیرون رفتن ذیل نور خورشید (یا باران، یا هرچه که هست) به همراه سگتان می تواند باعث ورزش شما شود و هم چنین وقت برقراری اتصالی را که شایسته آن هستید به شما بدهد و میتوانید استرس خود را در این فرآیند کاهش بدهید.

خوردن شکلات:

مقادیر فراوان شکلات می تواند باعث ناراحتی و پشیمانی شود. ولی مقادیر کمی از چیزهای پسندیده می تواند طعم فوق العاده ای به شما بدهد، پس اینکار را انجام بدهید. مخصوصا شکلات تیره و تلخ که مزایای زیادی را به همراه دارد!

سعی برای خوش بین شدن:

خوش بین ها تمایل دارند زندگی شادتر و سالم تر را داشته باشند، که احتمالاً به این معنی میباشد که آن ها هم استرس کمتری دارند. خوشبختانه، شما میتوانید تمایل خود نسبت به خوش بینی و توجه به چیزهای پسندیده در زندگی را بیش نمایید.

یک نقاشی بکشید:

لذت بردن از خلاقیت می تواند یک روش عالی برای تسکین استرس باشد و اینکار فقط یک فعالیت برای هنرمندان نیست. ثابت شده میباشد که نقاشی و رنگ نمودن می تواند به طور موثر استرس را تسکین دهد، بنابراین یک مداد و کاغذ را بردارید و همین حال اینکار را آغاز نمایید.

استفاده از الگوی تناسب اندام برای تسکین استرس:

از وسایل و ورزش هایی که برای تناسب اندام هستند استفاده نمایید، آنان می توانند استرس شما را منحفر و تسکین دهند.

یک تعطیلات کوچک را درنظر بگیرید:

بسیاری از روزهای تعطیل بوسیله کسانی که فکر می کنند وقت یا پول برای سفر بزرگ تر دارند، استفاده نمی شوند. خوشبختانه، تعطیلات کوتاه می تواند لذت بخش و پسندیده باشد! یاد بگیرید که چگونه میتوانید آنان را درست کردن نمایید.

موسیقی بگذارید و یک چیز شگفت انگیز بپزید:

بله، موسیقی برای استرس زیاد مفید میباشد و من میبایست دوباره آن را بیان کنم. همراه با رایحه های خوش و احساس رضایت بخش، موسیقی می تواند دوباره استرس شما را کمتر بکند.

دعا کنید:

بسیاری از مردم برای تسکین استرس به معنویات روی می آورند و مطالعات نشان می بدهند که اینکار پاسخ میدهد. دعا می تواند به طور فیزیکی استراحت فیزیکی و هم احساسی آرامش بخش و روحی را درست کردن بکند. دفعه بعد که احساس استرس داشتید، قدرت دعا را فراموش نکنید.

سپاسگزاری:

شمردن نعمت هایتان بیش از آن میباشد که شما بتوانید حتی آنان را به یاد بیاورید تا از همه آنان سپاسگزار باشید، این را به یک طرز فکر تبدیل نمایید که بیش اوقات از چیزهایی که دارید، سپاسگذار باشید و عوامل استرس زا را در مقابل نعمت هایتان کوچکتر ببینید.

بهترین روش های کاهش استرس

خود را با انرژی مثبت احاطه کنید:

اطراف تان را با افراد حامی و یک محیط آرامش بخش احاطه کنید تا خود را از استرس دور کنید و به آرامش درونی نزدیک تر بشوید.

یاد بگیرید که در لحظه به تقاضاهایتان نه بگویید:

تعیین مرزها و رد نمودن خودتان می تواند ساده تر از انجام آن باشد، ولی کل یک عامل استرس زا را حذف نمایید که میبایست در غیر این صورت مدیریت شود. اگر اینکار را انجام ندهید، این مقاله می تواند به شما یاری بکند.

چرت بزنید: (بهترین روش های کاهش استرس)

محرومیت از خواب می تواند برای ما را استرس زا باشد. خوشبختانه، چرت زدن می تواند به نیازهای خواب کلیتان یاری بکند و می تواند به شما یاری بکند تا استرس کمتری داشته باشید.

نکته ها مربوط به استرس و توصیه های بهداشت روانی را دریافت کنید:

داشتن دسترسی به یک جریان ثابت از استراتژی های عملی می تواند مدیریت استرس را در خط مقدم ذهن نگه دارد، بنابراین حتی اگر شما آماده نباشید هم میبایست برای تسکین استرس خود استراتژی های مقابله جدیدی را امتحان نمایید.

یک عادت تازه برای کاهش استرس پیدا نمایید و به آن بچسبید:

گاهی اوقات پیدا نمودن یک راه نو برای تسکین استرس و گنجاندن آن در برنامه روتین می تواند روشی را که شما درباره زندگی خود احساس می نمایید و نحوه مدیریت استرس را تغییر دهد. فقط به این فکر نمایید که برخی از اینها را امتحان نمایید – برخی از آن ها را امروز تمرین کنید! (و دوباره فردا)

استرس خود را در کار کاهش دهید: 

انواع خاصی از استرس شغلی می تواند باعث شود که شما از رفتن به محل کار وحشت داشته باشید. به خودتان با اینکار یاری نمایید.

یک روز آرام داشته باشید:

اگر پول یا وقت برای تعطیلات ندارید، داشتن یک روز آهسته راه خوبی برای استراحت است.

ماساژ:

ماساژ می تواند راهی خوب برای تسکین تنش موجود در بدن شما باشد و ماساژ دادن خودتان یک راه ارزان است که میتوانید همه مکان اینکار را انجام بدهید.

کودک درونتان را بیرون بیاورید:

با این که ما در این روزها خیلی شلوغ هستیم، ولی میتوانیم کمی زمان صرف کنیم تا کارهایی انجام بدهیم. همه ما به طور غریزی این را از بچگی می دانستیم، ولی الان که آنقدر گرفتار شدیم اجازه نمی بدهیم کودک درونمان بیرون بیاید. بیش درباره این و دیگر مسکن ها از دوران کودکی بخوانید.

زندگی ایده آل خود را تجسم کنید:

تصویرسازی هدایت شده, هیپنوتیزم و تصویرسازی می توانند به شما در تجسم نمودن جایی که می خواهید باشید مهم باشند.

با دوستان خود بخندید:

خنده دارای مدیریت استرس و حتی فواید سلامتی است. درباره فواید تسکین دهنده استرس و پیدا نمودن راه هایی برای کار نمودن با تسکین دهنده هایی برای استرس های بزرگ در روز خود یاد بگیرید.

بهترین روش های کاهش استرس

اخبار نبینید:

اخبار مهم است, ولی آنچه در اخبار می شنویم می تواند زیاد پر استرس باشد. یک روز از هیچ منبعی هیچ اخباری نبینید. اگر چیزی واقعاً مهم است, شما درمورد آن خواهید شنید, مهم آرامش میباشد که می تواند برای سطوح استرس شما پسندیده باشد.

کتاب بخوانید: (بهترین روش های کاهش استرس)

گم شدن در یک کتاب عالی می تواند راه خوبی برای رهایی از استرس باشد.

عزیزان خود را در آغوش بگیرید:

یادتان می آید هنگامی کوچک بودید مامان یا بابا همه چیز را صحیح می کردند؟ بغل کردن و دیگر اشکال حمایت اجتماعی هنوز می تواند تفاوت بزرگی را در شما درست کردن بکند.

یک روز پیژامه بپوشید:

یک روز کامل را در خانواده خود بمانید. آهسته باشید, راحت باشید و هر کاری که می خواهید انجام بدهید. مثل یک تعطیلات کوچک و این که حتی مجبور نیستید خانه را ترک کنید!

خیال بافی کنید:

به ذهن خود وقفه ای دهید و بگذارید تا مدتی سرگردان شود. عمداً. تصور نمایید که در حالا شنا در یک استخر شکلاتی هستید یا روی ماه شناورید یا برنده جایزه نوبل شدید و به دیزنی لند می روید. در این وقت استرس کمتری خواهید داشت!

یک عادت خود گفتاری مثبت را درست کردن کنید:

ما اغلب نمی دانیم که افکار ما در جهان چقدر تاثیر می گذارد, ولی تاثیر خودگویی مهم و فراگیر میباشد. درست کردن یک سبک مثبت از خودگویی می تواند یک تغییر جزئی باشد که تاثیر عمده ای دارد.

توقف خود خرابکاری:

بدترین دشمنت خودت هستی؟ اگر شما ” سعادت و حس آرامش خود را تخریب کنید, اکنون وقت توقفش میباشد.

خلق آثار هنری:

لمس کردک جنبه خلاقانه شما امکان دارد در دوران کودکی برایتان آسان باشد, ولی هر وقت دیگری که به سمتش بروید هم خیلی دیر نیست که دوباره آن را انتخاب کنید!

بهترین روش های کاهش استرس

پرورش ذهن آگاهی:

نگرانی درباره آینده و یا بد بودن گذشته می تواند واقعاً شما را فقط غمگین بکند. هنر بودن در حالا حاضر را تمرین کنید, یا یک تکنیک مراقبه آسان دیگری را یاد بگیرید. با این عمل, میبایست دریابید که انرژی بیشتری برای اختصاص دادن به چه چیزی که می خواهید را خواهید داشت.

فشار و استرس زندگی خود را با دیگران مقایسه کنید:

چه تنش هایی برای شما وجود دارد؟ منظم ورزش می کنید؟ این نظرسنجی های استرسی یک روش جالب برای فهمیدن این است که دیگران چطور زندگی می کنند و استرس چه نقشی در آن ایفا می کنند.

یک مهمانی کوچک راه بیندازید:

حمایت اجتماعی برای استرس فرد شگفتی میکند و هر نوع دوستی مهم میباشد. یک گروه کوچک را جمع نمایید و مهمترین دوستان را دعوت نمایید و نقشه ای که در زندگی تان ایفا می کنند را جشن بگیرید. شما پیوندهای اجتماعی خود را تقویت خواهید نمود و استرس خود را کاهش خواهید داد.

توصیه متخصصان و پزشکان برای رهایی از استرس و داشتن آرامش در طول روز

آن ها هم چنین راههای زیادی برای رهایی از استرس و در آینده دارند.توصیه هایی از متخصصان و پزشکان در رابطه با داشتن آرامش و رهایی از استرس در طول فعالیتهای روزانه و زندگی:

1- روانشناس و دکتر خود باشید

به این صورت که هر روز 5 دقیقه در گوشه ای هر وقت که خودتان متناسب میدانید و خود را آهسته نمایید با یادآوری و گفتن نکته ها مثبت مربوط به خودتان فقط در رابطه با خودتان.

2-به راحت ترین نحو ممکن بنشینید

راحت بنشینید و چشمانتان را بسته نفسی عمیق بکشید و سعی در پاکسازی ذهنتان از افکار مشوش و اضافه نمایید.

بهترین روش های کاهش استرس

3-از تکنولوژی دور بشوید

پایان لوازم و وسیله هایی که مربوط به تکنولوژی هستند را از خود دور کرده و آنان را خاموش نمایید چرا که این لوازم شما را به فکر این می اندازد که کسی نیاز به حضور شما و یا ،.. دارد و مانع از آرامش درونی میشود.

4-ذهنتان را پاک نمایید

اگر پاکسازی ذهنتان مشکل میباشد تمرکز بر چیز دیگر مثبتی مانند تنفس خود نمایید.

5-در لحظه زندگی نمایید (بهترین روش های کاهش استرس)

لحظه ها را در لحظه سپری نمایید و به همین الان و لذت تقویت ذهن و گسترش ظرفیت مغزتان فکر نمایید. پایان راونشناسان دنیا به این رسیده اند کنترل و پایین آوردن فشار خون در طول روز چیزی میباشد که باعث خلاقیت و به دنبال آن موفقیت خواهد شد.


اگر برای رونق کسب و کارتان دنبال راه حل هستید، درج رایگان آگهی خود را در سرویس دات کام انجام دهید تا بازخورد تبلیغات رایگان اینترنتی خود را ببینید.

برای معرفی و تبلیغات کسب و کار ، خدمات و محصولات خود در سایت سرویس دات کام قسمت درج آگهی رایگان را در قسمت بالا و سمت چپ سایت مراجعه فرمایید و آگهی خود را ثبت نمایید . ( تبلیغات رایگان و درج آگهی رایگان در سایت سرویس دات کام )

 

 

مطالب مرتبط :

روش تبلیغات اینترنتی رایگان

دلایل ریزش مو

نشانه های داشتن هوش هیجانی

چگونه روحیه شادی داشته باشیم

اصول اولیه و مهم در تبلیغات