بهترین لباس زمستانی به کدام جنس کاپشن و پلیور تعلق میگیرد ؟

بهترین لباس زمستانی به کدام جنس کاپشن و پلیور تعلق میگیرد ؟

بهترین لباس زمستانی به کدام جنس کاپشن و پلیور تعلق میگیرد ؟یکی از بزرگترین چالش‌های والدین، صبر و شکیبایی آنها در پوشاندن لباس زمستانی به فرزندان‌شان برای فعالیت در فضای باز میباشد. شاید برای برخی مادران، فرایند انتخاب پلیور‌ها و کاپشن‌ها، پوشاندن آن‌ها بصورت چند لایه و بستن پایان زیپ‌ها و دکمه‌ها ، به خودی خود یک ماجراجویی چند ساعته باشد.

به احتمال فراوان این داستان به جایی ختم می‌شود که کودک تبدیل به یک توپ متحرک شده که حتی به سختی می‌تواند دست‌هایش را تکان دهد !

آگاهی از چگونگی پوشیدن لباس‌ها بصورت چند لایه، که در مقاله اصول پوشیدن لباس های زمستانی بصورت چند لایه بصورت کامل در مورد آن توضیح داده شده، زیاد مهم میباشد، ولی حتی فراتر از آن، تشخیص این نکته میباشد که برترین لباس زمستانی چه نوع لباسی میباشد و چطور می‌تواند زمستان را در بیرون لباس‌هایتان متوقف بکند.

1.    از نخ – پنبه اجتناب نمایید !

اگر چیزی وجود داشته باشد که از شما بخواهم برای لباس زمستانی از آن اجتناب نمایید، آن نخ – پنبه میباشد. نخ – پنبه پارچه‌ای فوق‌العاده و محبوب برای آب و هوای گرم میباشد که وظیفه‌ی خنک نگه داشتن بدن را به برترین شکل انجام می‌دهد.
در زمستان نخ – پنبه می‌تواند گرمای بدن شما را به بیرون هدایت بکند. پس به جز مصارف خاص همچون لباس‌های ذیل، نخ – پنبه را برای تابستان نگه‌دارید !

2.    از پارچه های آب گریز استفاده نمایید ! (بهترین لباس زمستانی به کدام جنس کاپشن و پلیور تعلق میگیرد ؟)

تصور وحشتناک لباس نخی خیس، مرا به یاد آوری شماره ۲ وا می‌دارد. لایه‌هایی با جنس آب‌گریز بپوشید که از رطوبت در امان می‌مانند. الکتریسته و آب را به خاطر دارید؟ آب رسانای قوی انرژی و حرارت میباشد. رطوبت به سرعت انرژی و حرارت را به بیرون منتقل می‌کند. و به سرعت شما را از احساس گرما تهی می‌کند. پس به دنبال لباس‌ها و به خصوص کاپشن‌هایی باشید که رطوبت را بیرون از خود نگه می‌دارند.

بهترین لباس زمستانی به کدام جنس کاپشن و پلیور تعلق میگیرد ؟

3.    بهترین لباس زمستانی : پشم !

در بین لباس‌های زمستانی، پشم برای ماجراجویی در طبیعت، بهترین میباشد ! آزمایشگاه‌های طبیعی ( گوسفندان ) با پیشرفته‌ترین و مناسب‌ترین الیاف برای سرمای زمستان پوشیده شده‌اند. پشم یاری می‌کند تا رطوبت از بدن دور شود و به شکل شگفت آوری شما را گرم نگه می‌دارد حتی اگر مرطوب شده‌باشد ( نه به خوبی زمانیکه به طور کامل خشک میباشد، ولی هنوز هم پسندیده کار می‌کند ) !

اگر تصوری از پلیور پشمی خارش‌زایی که در لباسشویی آب می‌رود، دارید، این نکته را به یاد داشته باشید : پشم مرینوس آن خارش و واکنش آلرژیک را درست کردن نمی‌کند و در برابر آب رفتن هم مقاوم میباشد.

4.    راه باد را ببندید !(بهترین لباس زمستانی به کدام جنس کاپشن و پلیور تعلق میگیرد ؟)

کت و پلیور پشمی می‌تواند بستر گرمی و راحتی را برای شما فراهم بکند. ولی نه زمانیکه باد به آن نفوذ بکند و گرما را برباید و ببرد ! به همین دلیل، شما همیشه باید با یک لایه بیرونی، مثل یک کاپشن مقاوم و پسندیده، راه باد را مسدود نمایید. پس علاوه بر لایه عایق، شما نیاز به لایه ای بیرونی برای محافظت از باد و باران دارید تا به عنوان حامی برای لایه حرارتی عمل کرده و به آن یاری بکند تا کار خود را به خوبی انجام دهد.

بهترین لباس زمستانی به کدام جنس کاپشن و پلیور تعلق میگیرد ؟

5.    تهویه را فراموش نکنید ! (بهترین لباس زمستانی به کدام جنس کاپشن و پلیور تعلق میگیرد ؟)

این مورد امکان دارد با دیگر موارد گفته شده، کمی در تناقض باشد، ولی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات لباس‌های زمستانی این میباشد که امکان دارد زیادی گرمتان شود ! به این دلیل که گرمای زیاد موجب عرق نمودن و تولید رطوبت و در نتیجه سرد شدن مجدد بدنتان می‌شود، از تهویه غافل نگردید.

برای دور ماندن از این مشکل، همان گونه که در مقاله اصول پوشیدن لباس زمستانی، بحث کردیم، میبایست از لباس‌هایی با قابلیت تنفس استفاده نمایید که بخارات تولید شده بوسیله بدن را به بیرون منتقل می‌کنند، ولی در این قسمت نظر ارزان قیمت‌تری داریم ! استفاده از لباس‌های زمستانی زیپ دار در لایه‌های مختلف، به شما این امکان را می‌دهد تا به محض احساس گرما و پیش از عرق نمودن، اندکی زیپ‌ها را باز کنید!

توجه داشته باشید که به محض احساس گرما، لایه‌ها را کم نکنید، چرا که به سرعت گرمای بدن خود را از دست خواهید‌داد و به دست آوردن مجدد آن، وقت بَر و مشکل میباشد.

———–

مطالب مرتبط :