تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو وبسایت

تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو وبسایت

تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو وبسایت

تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو وبسایت : سئو نیازمند وقت میباشد زمانی بیشتر از شش ماه البته این وقت امکان دارد فراوان و یا کم بشود ولی انچه مشخص میباشد این میباشد شما برای نتیجه گرفتن به زمانی حداقل شش ماه نیاز دارد در این مدت شما میبایست سعی نمایید تا وبسایت خود را با استفاده از فاکتورهای که گوگل تعیین کرده است بهینه سازی نمایید و نتایج برتر را به دست آورد پس به طور خلاصه سئو نیازمند وقت و فعالیت میباشد.

در دنیای دیجیتال مارکتینگ، کسانی تصور دارند که با راه اندازی کمیپن گوگل ادوردز و پرداخت پول به گوگل، سایت شان به طور معجزه آسایی در نتایج جستجو طبیعی رتبه بهتری میگیرد.

خب، بهتر میباشد بگوییم که این باور، اگر قطعا اشتباه نباشد، ۹۹% اشتباه میباشد. خرید جایگاه از راه تبلیغات گوگل نمی تواند وضعیت سئوی وبسایت شما را بهبود بخشد.

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل بخشی از گوگل میباشد که این امکان را به شما میدهد در کمترین وقت وبسایت خود را در نتایج صفحات برتر موتور های جستجوگر قرار بدهید البته میبایست بدانید که گوگل ادوردز نیازمند پرداخت قیمت میباشد.

هر مشتری سیستم تبلیغات گوگل بعد از شارژ حساب خود می توانید براساس لیستی از کلمات کلیدی پیشنهادی کلمه کلیدی خود را برگزینید و آن را فعال نماید بعد از هر کلیک از شارژ شما با توجه به هزینه کلمه کلیدی کم شده و این روند تا انتها شارژ ادامه دارد بعد از انتها شارژ بصورت خودکار تبلیغات حذف میشود و شما در صورتی که نیازمند این تبلیغات باشید میبایست دوباره حساب کاربری خود را شارژ نمایی.

تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو وبسایت

در هنگام استفاده از کلمات کلیدی میبایست به این نکته توجه داشته باشید که هزینه برخی از کی وردها زیاد بالا میباشد مخصوصا در صنعت بیمه و تجارت های بین المللی شما میتوانید با انتخاب چند کلمه که با تجارت شما دارای ارتباط میباشد به صورت حرفه ای هم به نتیجه دلخواه خود برسید و هم قیمت زیاد کمتری برای تبلیغات گوگل ادوردز پرداخت کنید.

آیا تبلیغات گوگل بر سئو وبسایت تاثیر دارد

سیگنال های مستقیم فاکتورهای رتبه بندی هستند که از لحاظ آماری تاثیری قابل لمس بر روی رتبه بندی و زیاد شدن ترافیک سایت دارند که مهمترین آن ها، ساخت بک لینک میباشد.

با این حالا در طرف دیگر، سیگنال های غیر مستقیم وجود دارند؛ فاکتورهایی که بصورت غیر مستقیم بر روی رتبه بندی سایت تاثیر دارند، ولی به دلیل نبود اطلاعات و آمار دقیق نمی توان آن ها را به عنوان فاکتورهای مستقیم سئو دسته بندی نمود که مهم ترینشان شبکه های اجتماعی هستند (پیشنهاد می کنم مقاله سئو را آسان بیاموزیم: لینک بیلدینگ و تولید محتوا را مطالعه کنید).

خب، سوالی که اکنون پیش می آید این میباشد که تکلیف تبلیغات در گوگل چیست؟ تبلیغات در گوگل جزو کدام یک از یک فاکتورهای رتبه بندی قرار می گیرد؟ آیا لینک های تبلیغاتی که در خود گوگل نمایش داده میشوند (که یقیناً معتبرترین وبسایت هم هست) برای وبسایت هدف به عنوان بک لینک شناخته می شود؟

آیا تاثیر تبلیغات در گوگل بر سئو وبسایت مستقیم است؟

اگر بخواهیم در یک کلمه این سوالات را پاسخ بدهیم، جواب ما یک خیر محکم و قاطع است! لینک های گوگل ادوردز به عنوان بک لینک شناخته نخواهند شد و ربات های گوگل به هیچ عنوان لینک های تبلیغاتی (چه در گوگل و چه در سایت های تبلیغاتی دیگر) را به عنوان بک لینک برای یک وب به حساب نخواهند آورد.

لینک های تبلیغاتی که در گوگل نمایش داده می شوند لینک های Nofollow هستند و هم چنین، چون در فریم های تبلیغاتی هستند به طور کلی از دید ربات های خزنده گوگل، مخفی خواهند بود.

پس، اگر تا امروز تصور می کردید که با نمایش تبلیغات در گوگل میتوانید رتبه وبسایت خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید، میبایست به شما بگویم که تصورتان کاملاً اشتباه بوده میباشد.

تاثیر غیر مستقیم تبلیغات گوگل بر سئو وبسایت

همانطور که در بالا اشاره کردیم، تبلیغات در گوگل به هیچ عنوان سیگنالی مستقیم برای رتبه بندی وبسایت در گوگل محسوب نمی شود.

با این حالا، عده ای معتقد هستند که تبلیغات در گوگل می تواند بصورت غیر مستقیم (فارغ از الگوریتم رتبه بندی) بر روی سئوی یک وب تاثیر بگذارد. در ادامه دلایل پشت این باورها را بررسی میکنیم.

تبلیغات گوگل و زیاد شدن جستجوهای نام برند شما

تبلیغات گوگل باعث میشود که نام سایت ما در بین سایتهای برتر زمینه کسب و کارتان بدرخشد.

همین دیده شدن وبسایت تان در صدر نتایج جستجو، باعث میشود که نام و برند شما در ذهن جستجوگران باقی بماند و در آینده، آنان از نام تجاری شما در جستجوهایشان استفاده کنند یا نشانی شما را بصورت مستقیم در نوار نشانی مرورگر خود وارد کنند.

چنین جستجوهایی می تواند سیگنال هایی مبنی بر معتبر بودن وبسایت تان را برای گوگل فرستادن بکند.

در حقیقت یکی از مهم ترین فاکتورهای تبلیغات در گوگل و تاثیرات آن بر سئو سایت ها همین عامل میباشد. عاملی که باعث میشود نام تجاری شما در بین مردم معتبر شناخته شود و در میان رقبای بزرگ قرار بگیرید.

تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو وبسایت

تبلیغات گوگل و زیاد شدن لینک های شما

شبکه های اجتماعی بدون شک، یکی از بزرگترین اتفاق سالهای اخیر دنیا بوده اند. از راه همین شبکه های اجتماعی مردم به راحتی مطلب ها، تصویرها، ویدئوها و موزیک های مورد علاقه خود را با یکدیگر به اشتراک میگذارند.

در این بین، کسانی هم هستند که سایت های مورد علاقه خود را با دیگران به اشتراک خواهند گذاشت. این افراد افرادی هستند که می توانند به برندسازی و زیاد شدن اعتبار وبسایت شما یاری کنند.

برای مثال فرض نمایید شخصی کلمه ای را جستجو میکند، تبلیغ وب شما را در بالای نتایج جستجو، مشاهده کرده و بر روی آن کلیک میکند. پس از دیدن محتوای وبسایت شما از آن لذت میبرد و می خواهد آن را با دوستانش به اشتراک بگذارد.

شبکه اجتماعی

به پروفایل خود در شبکه اجتماعی (برای مثال توئیتر، لینکدین یا گوگل پلاس) می رود و لینک وبسایت شما را با دوستان خود به اشتراک می گذارد.

به این ترتیب، لینک شما، در دیدرس دوستان این فرد قرار میگیرد و آنان هم در ادامه امکان دارد بر روی سایت شما کلیک کرده و محتوای شما را جذاب بدانند. در چنین شرایطی، لینک شما بارها و بارها در شبکه های اجتماعی اشتراکگذاری خواهد شد.

صحیح میباشد که شبکه های اجتماعی بصورت مستقیم بر روی سئو تاثیر ندارند، با این حالا همین اشتراک گذاری و کلیک نمودن می تواند منجر به زیاد شدن بازدید وبسایت شما شود که همین امر می تواند بر روی وضعیت سئوی وبسایت تان تاثیر خوبی بگذارد.

تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو وبسایت

تاثیر تبلیغات گوگل و پیدا نمودن کلمات کلیدی بهتر برای سئو

وقتی که شما قصد تبلیغات در گوگل را دارید، گوگل ابزاری به نام Google Keyword Planner را در اختیار شما قرار میدهد (قبلاً در مقاله ابزارهای رایگان سئو درمورد نحوه کار با آن توضیح دادیم) که بوسیله آن میتوانید کلمات کلیدی دارای ارتباط با کلمه کلیدی اصلی و حوزه فعالیت تان را پیدا نمایید.

کلمات کلیدی که این ابزار به شما ارائه میکند، کلیدواژه هایی هستند که با کلمه کلیدی اصلی وبسایت شما در ارتباطند و کاربران آنان را در گوگل جستجو می کنند.

استفاده از ابزار Google Keyword Planner نه تنها به شما امکان میدهد تا برترین کلمه کلیدی را برای تبلیغات خود برگزینید، بلکه فرصتی عالی برای تعیین یک استراتژی محتوا برای بهبود سئوی وبسایت را در اختیارتان قرار میدهد.

با یک برنامه ریزی دقیق، میتوانید در آینده از این کلمات استفاده نمایید یا صفحاتی جداگانه برای این کلمات کلیدی درست کردن نمایید و در این صفحات محتوایی پیرامون موضوع دارای ارتباط با کلمه کلیدی انتخابی تان تولید نمایید.

کلمات کلیدی بهتر برای سئو

این گونه کلمات معمولاً رقابتی کمتر نسبت به کلمه کلیدی اصلی شما خواهند داشت و در اکثر مواقع بازدهی بهتری دارند.

هم چنین پس از انجام تبلیغات، میتوانید با نصب ابزارهایی همچون گوگل آنالیز از میزان بازگشت قیمت، نرخ کلیک و کلمات کلیدی که بیشترین بازدیدکننده را به وبسایت شما روانه کرده است؛

اطلاعات کاملی به دست آورید. این اطلاعات را به راحتی میتوان معدن طلا نامید! با استفاده از این اطلاعات میتوانید کمپین های تبلیغاتی خود را بهینه سازی نمایید و برترین استراتژی سئو را اتخاذ نمایید.

درج آگهی رایگان اینترنتی در سایت سرویس دات کام، با ثبت آگهی در سرویس دات کام آگهی خود را به مشاهده هزاران کاربر قرار دهید.

————————————————————

مطالب مرتبط:

ثبت آگهی رایگان اینترنتی – ارسال آگهی رایگان – درج آگهی رایگان