تبلیغات رایگان اینترنتی

تبلیغات رایگان اینترنتی

تبلیغات رایگان اینترنتی

تبلیغات رایگان اینترنتی :اولین بار تبلیغات رایگان اینترنتی به صورت بنر در تاریخ ۲۷ اکتبر به سال ۱۹۹۴ میلادی در وبسایت هات وایر به نمایش درآمد آن گاه که آنان متوجه شدند برای تبلیغ فضای کمی میبایست داشت بنر های تبلیغاتی خلق شدند _ آگهی اینترنتی

آن وقت فقط ۱۴ طراح تبلیغاتی با مبلغ سی هزار دلار برای مدت ۱۲ هفته‌ تبلیغات خود را به نمایش درآوردند سال ۱۹۹۵ میلادی وب رسانه‌ای عمومی شناخته شده و شرکت سان میکرو سیستم زبان جاوا را به عموم عرضه داشت سال ۱۹۹۶ میلادی الدز موبیل اولین اتاق گفتگوی تجاری را فعال نمود .

تعریف تبلیغات رایگان در اینترنت و تأثیرات چشمگیر آگهی اینترنتی

تعریف تبلیغات رایگان اینترنتی : به طور خلاصه می توان گفت که تبلیغات رایگان اینترنتی در اینترنت مانند ثبت و درج آگهی رایگان و نیازمندی ها در بستر مجازی بی حد و مرز اینترنت یک وسیله و کانال ارتباطی پسندیده برای فرستادن تبلیغات در محیط وب می باشد .

تبلیغات رایگان اینترنتی

گائو و دیگر افراد تبلیغات اینترنتی را نمایش دادن نام وعلامت تجاری تصاویر و شعار تبلیغاتی در سایتهای پربیننده اینترنت همانند سایتهای ثبت آگهی به صورتی که به اهداف تبلیغاتی یاری بکند تعریف کرده میباشد .

در کتابها مقالات و سایت های مختلف تعریفهای زیادی از تبلیغات رایگان اینترنتی آمده میباشد.

مثلاً این تعریف که تبلیغات رایگان اینترنتی روش و فرآیندی میباشد جهت به نمایش گذاشتن اطلاعاتی متناسب مانند آگهی رایگان اینترنتی در خصوص خدمات و کالاها به مشتریان بوده تا آنان را ترغیب و متقاعد بکند که مصرف ‌کننده و خریدار این خدمات و کالاها ‌باشند؛

و یا تبلیغات را ارائه اطلاعات به صورت آگهی و غیر شخصی که عموماً برای آن پول می بدهند و با هدف ترغیب خرید خدمات کالا ایده از سوی افراد مشخص مانند سایت های درج آگهی به صورت رایگان و ویژه گونه میگیرد تعریف می کنند .

همانگونه که بیان گردید تبلیغات رایگان اینترنتی مانند آگهی رایگان توسط رسانه ‌های متنوع همچون روزنامه‌ مجله رادیو تلویزیون و غیره انجام می‌گیرد و حالا که رسانه‌ ای نوین به نام اینترنت پا به عرصه رسانه‌ های تبلیغاتی گذاشته می باشد.

توانسته نسبت به تبلیغ در سایر رسانه ‌های سنتی با سرعت زیادی از آنها پیشی گیرد با گذشت ۳۸ سال از تولد رادیو و 50 میلیون تعداد استفاده‌ کننده و حلول تلویزیون با ۱۳ سال سابقه پیدایش و ولی تنها طی گذشت ۴ سال اینترنت توانسته به حد نصاب قابل توجهی دست پیدا بکند .

تبلیغات رایگان اینترنتی در دنیا چطور است ؟

تبلیغات رایگان اینترنتی از زمانیکه در سال ۱۹۹۴ میلادی متولد شد تا سال ۲۰۰۷ میلادی شاهد رشد فراوانی بوده به نحوی که حجم درآمد از تبلیغات رایگان اینترنتی از ۲۶۷ میلیون دلار (سال ۱۹۹۶ میلادی) به ۱۳۰۸۷ میلیون دلار (سال ۲۰۰۷ میلادی) رسیده اما فقط بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲ میلادی این صنعت شاهد رشد منفی بوده که روند رشد آن در سال ۲۰۰۳ میلادی تغییر جهت داده و دوباره رشدی مثبت را شروع نموده میباشد .

مدل های تبلیغات رایگان اینترنتی

تبلیغات رایگان اینترنتی مدل های مختلف و متنوعی را دارا می باشد که در زیر به صورت اجمالی بدان میپردازیم .

مدل کسب وکار (Business model)

کسب و کار به ایده تجاری و برنامه ای استراتژیک برای به دست آوردن پول برای کسب و کار نیازمند است تبلیغات اینترنتی و ثبت آگهی مؤثر میبایست دارای مدل کسب و کار متناسب و خوبی بوده تا موجب موفقیت آن کسب و کار گردد.

به عنوان مثال میتوان به مدل های کسب و کار تبلیغات اینترنتی زیر اشاره نمود:

کسب و کار بر اساس درست کردن محتوای متناسب

ناشران اینترنتی در این مدل میبایست با ارائه محتوای با ارزش و مهم برای مخاطبین شان ترافیک وبسایت شان را بالا ببرند اصلی ترین سعی مدیران سایت ها مانند سایتهای ثبت آگهی در این مدل فراهم آوردن مطلب ها به روز و جالب جهت بالا بردن ترافیک سایتشان میباشد .

مدل مبتنی بر ارائه خدمات گوناگون اینترنتی

ناشران اینترنتی در این روش خدمات متنوعی را جهت مخاطبین فراهم می کنند که از آن جمله میتوان درست کردن استفاده از پست الکترونیک (ایمیل) اتاق چت و گفتگو ثبت و درج آگهی و نیازمندی ها و یا پیام رسانها اشاره کرد.

تبلیغات رایگان اینترنتی

میزان موفقیت سایت ها در این روش به کیفیت خدمات آنها بستگی خواهد داشت چرا که تعداد نفرات استفاده کننده از این خدمات با میزان کسب درآمد تبلیغاتی آن سایت ها رابطه ای مستقیم خواهد داشت به عنوان مثال میتوان به سایتهای معروفی مانند AOL اشاره نمود .

مدل مبتنی بر خدمات تبلیغات اینترنتی

در این گروه به افرادی که میخواهند در اینترنت تبلیغ کنند خدمات ارائه میشود از جمله این خدمات میتوان به ثبت آکهی و نیازمندی های رایگان طراحی تبلیغ و هم چنین یافتن وبسایت و مکانی متناسب برای نمایش تبلیغات اشاره کرد.

بسیاری از این سایت ها حتی دارای پنل کاربری خدمات رهگیری تبلیغات اینترنتی و درج آگهی و هم چنین مربوط به بازخورد آن تبلیغات و یا آگهی را هم انجام داده که از جمله می‌توان به سایتهای مختلف درج و ثبت آگهی اشاره کرد .

مدل مبتنی بر درست کردن قابلیت سرچ و جستجوی سایتهای متنوع

وبسایت هایی که با مدل قابلیت سرچ و جستجو در میان دیگر سایت ها که طبقه ‌بندی آنها براساس محتوا و خدماتی مانند درج آگهی میباشد.

میتواند به کسانی که در جستجوی یافتن موضوع یا مطلب خاص و نیازمندی های خود هستند یاری شایانی نماید که این امر موجب بالا بردن بازدید کنندگان و درآمد زایی این سایت ها میشود .

که باز هم تعداد نفرات استفاده کننده از این سایت ها ارتباط مستقیمی با میزان کسب درآمد تبلیغاتی آنها دارد از جمله این سایتهای معروف می‌توان به گوگل و یاهو اشاره نمود .

مدل مبتنی بر فضاها و شبکه های تبلیغاتی

سایت هایی در این گروه فضایی را برای ناشران و آگهی دهنده گان اینترنتی به نمایش خرید تبلیغ دهندگان قرار داده که بعد از خرید یا اجاره آن فضاها از سوی تبلیغ دهنده گان درصد و وجهی راه به عنوان حق‌ العمل دریافت می‌کنند .

شکلها و روشهای مختلف تبلیغات رایگان اینترنتی (فناوری در امر تبلیغات)

شکلها و روش های متنوع تبلیغاتی برای نشان دادن آگهی تبلیغ‌دهندگان در اینترنت وجود دارد به عنوان مثال به انواع بنرها نامه ‌های تبلیغاتی و تجاری درج آگهی رایگان و یا ویژه اشاره نمود که با وجود حجم و اندازه کم‏ روشی کارآمد برای رسیدن به اهداف چند منظوره میباشد چرا که:

* بنرها بخشی از آگهی های تبلیغاتی ‌سایتها و شرکت ها می باشند.

* بنرها وسیله ای برای بالا بردن میانگین بازدید ها و کلیک ‌ها می باشند که با به کار بردن جزئیات کمی مشتری را به بازدید و کلیک ترغیب مینماید که در گونه استفاده از برنامه و روش های بازاریابی به صورت زنجیره ای و متداوم این روش را شاه کلیدی برای دنبال نمودن آگهی رایگان و تبلیغات رایگان اینترنتی حرفه شما مینماید .

* این روش در تبلیغات نام و نشان (لوگو) خدمات و تولید شرکت و کمپانی ها را به شکلهای مختلف و گوناگون در معرض دید مخاطب قرار میدهد .

تبلیغات بنری و انواع آن (Banner Advertising)

پر استفاده ‌ترین نوع تبلیغات اینترنتی بنرها هستند استفاده از ابزار و روش نو مضاف بر تأثیر زیاد این نوع از تبلیغات انقلابی در این نوع تبلیغ و عرصه تبلیغات درست کردن نموده است .

تبلیغات بنری نقشی بسزا در زیاد شدن قابلیت های تصویری نامها و علائم تجاری (لوگو) داراست بنا به گزارش تبلیغاتی فورستر در شرایطی یکسان تبلیغات رایگان اینترنتی و آگهی رایگان به صورت آنلاین تأثیر فراوانی در مشهورتر شدن نام تجاری وبسایت و شرکت ها داشته و کسانیکه وسایل تبلیغاتی سنتی را برای خدمات و محصول های خود متناسب نمی‌ بینند .

از تبلیغات بنری برای شناساندن و گسترش نام وبسایت شرکت و حرفة خود بیشترین سود و بهره را خواهند برد کلید اوج موفقیت کسانیکه فعالیتشان ارتباطی تنگاتنگ با شبکه و دنیای بی انتهای اینترنت را دارد گنجاندن بنرها در وب سایتهایشان می باشد.

به نحوی که با موضوع تبلیغات و آگهی آنان دارای ارتباط میباشد مشاهده تبلیغات بنری یک وبسایت شرکت و حرفه از سوی مشتری چه بصورت کلیکی باشد و یا مدت دار در معروف شدن نام وبسایت شرکت و حرفه شان با هزینه‌ای زیاد کم نقشی باور نکردنی ایفا میکند بطور کلی بنرها به دو گونه متحرک و ثابت طراحی می شوند .

بنرها به سبب قیمت اندک در طراحی و نمایش آن یکی از متداول و برترین انواع تبلیغات اینترنتی میباشد و البته در کنار آن ثبت آگهی به صورت رایگان و یا ویژه ستاره دار برای دیده شدن بیش و بهتر نقش بسزایی را ایفا میکند .

در زیر به انواع بنرها اشاره خواهیم نمود .

 

* بنر ثابت:

بنر ثابت به بنری می گویند که تبلیغات رایگان اینترنتی را بصورت یک عکس و در اندازه ای ثابت ارائه نماید از آن جا که بنرها در سایت های زیادی نمایش داده می‌شود دارای بازخورد و رویت بالایی هستند اما نرخ کلیک در آنان پائین می باشد .

* بنر انیمیشن‌ دار (بنر پویا و متحرک):

این نوع بنر در واقع بنرهای ثابتی هستند که از تکنولوژی انیمیشن در طراحی و ساخت آنان استفاده میشود.

این نوع بنر بدلیل برخورداری از انیمیشن و پویا نمایی نسبت به دیگر بنرهای ثابت داری بازخورد کلیک و بازخورد بیشتری هستند بنرهای ثابت و پویا (انیمیشن‌ دار) هر دو وسیله ای متناسب برای شناساندن معرفی و گسترش نام تجاری می باشد .

* بنر تعاملی:

نوع دیگر از بنر بنرهای تعاملی می باشند در این نوع بنر که به تازگی زیاد شهرت یافته برای کاربران امکان ارتباط دو سویه با تبلیغ کننده برقرار و فراهم میکند .

به عنوان مثال گزینه ‌‌هایی جهت ورود دیتا و اطلاعات برای کاربر در پیشنهاد گرفته شده میباشد و به تناسب دیتا و اطلاعاتی که کاربران وارد کرده میباشد.

جوابهایی به آنان میدهد بنر تعاملی غالباً در خرید و درج نام‌ اینترنتی و از این قبیل موارد استفــاده شده که اغــلب بــنرهای تعاملــی با اسـتفاده از Java Applet ,HTML ,Java Script ساخته و استفاده می گردند امروزه بنرها از اندازه انواع و روش های استاندارد و مختلفی برخوردار است .

تبلیغات مبتنی بر بازیهای جالب و مهیج (Game)

از دیر باز باری و سرگرمی یکی از روش های مورد استفاده در تبلیغات رایگان اینترنتی بوده که بر این اساس بازیهای اینترنتی فرصتی متناسب برای تبلیغات میباشد .

سرویس دهندگان تبلیغات مبتنی بر بازی (Game) فروشندگان این بازیهای اینترنتی می باشند این روش از تبلیغ برای کسانیکه در حالا بازی اند به 2 روش فرستادن می گردد .

در روش نخست که بیش متداول میباشد تصویرهای تبلیغاتی به جای تصویرهای بازی اینترنتی قرار می گیرد نتیجه آن که کسانیکه در حالا بازی اند بصورت غیر مستقیم و مجازی تحت تاثیر تبلیغ مورد پیشنهاد قرار خواهند گرفت .

در روش دوم کل بازی به قسمتها و لول های مختلفی تقسیم شده و کسانیکه در حالا بازی هستند میبایست پیش از رفتن به لول های بعدی بازی یک تبلیغ و یا آگهی خاص را ببینند و یا تعامل هایی را انجام دهند.

 

در این شکل و روش سرویس دهنده گان جوابهای تعاملی بیشتری را دریافت می کنند چرا که کسانیکه در حالا بازی هستند تمایل به ادامه بازیشان خواهند داشت و از آن جا که تبلیغات مبتنی بر بازی معمولاً از فناوری چند رسانه‌ای بهره میگیرد .

قیمت بیشتری برای اجرا و درست کردن آنان صرف شده و علیرغم آن که این نوع تبلیغات در جلب توجه بینندگان زیاد فراوان موفق می باشند.

ولی مخاطبان آنان تنها به کسانیکه بازی را انجام می‌دهند محدود میباشد دیگر محدودیت این نوع از تبلیغات نارضایتی بعضی از افراد برای تبلیغات در هنگام بازی می باشد .

تبلیغات رایگان اینترنتی مبتنی بر پست الکترونیکی (ایمیل)

از دیرباز نامه یکی از وسایل در امر تبلیغات رایگان اینترنتی و بازاریابی بوده که با ازدیاد روز افزون استفاده از پست الکترونیکی (ایمیل) این وسیله به روشی اثر بخش در تبلیغات اینترنتی مبدل گردیده و تبلیغات از راه پست الکترونیکی(ایمیل) را به وسیله ای با صرفه و اقتصادی تبدیل نموده که از باز خورد زیادی هم برخوردار می باشد .

لیکن این وسیله سبب وفاداری مشتریان و تقویت نام تجاری شده و در نگهداری و جذب مشتریان هم زیاد کارآمد می باشد ضروری به ذکر میباشد .

انواع گوناگونی از تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیکی (ایمیل) وجود داشته که میتوان به تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیکی (ایمیل) خبرنامه و آگهی اینترنتی اشاره کرد.

تبلیغات رایگان اینترنتی

که توسط کمپانی و یا نماینده فروش کمپانی تهیه میشود و برای گروههای خاص با علاقه های مشترک در خصوص خدمات و کالا فرستادن می‌شود و خدماتی را به مشتریان عرضه می دارد .

فرستادن خبرنامه‌ و آگهی ها در بسیاری از مواقع با اجازه از مشتریان و به صورت دوره ای انجام می پذیرد نوع دوم گروه‌ های چت و گفتگو می باشند که در بین جمعی با علاقه های مشترک درست کردن و فرستادن می‌شود .

در این نوع از تبلیغات پیام و آگهی الکترونیکی که برای اعضا فرستادن می گردد و گفتگویی را در مورد یک موضوع خاص در بین میان آنها درست کردن مینماید.

در بسیاری از گروههای چت و گفتگوی موفق یک هماهنگ ‌کننده و ادمین وجود دارد که تصمیم خواهد گرفت چه نوع پیام‌ و آگهی برای اعضاء فرستادن گردد .

نوع سوم شامل کانال بازاریابی میباشد: ( تبلیغات رایگان اینترنتی )

که افراد در آن عضو و بر اساس علاقه آنها پیام‌ و آگهی های تبلیغاتی برای آنها فرستادن میگردد هر شبکه و کانال خبری بر یک گروه مشخص از خدمات و کالا متمرکز می گردد .

در ضمن اطلاعات هر چندی بروز می گردد از آن جا که به سهولت می‌توان نامه‌ های الکترونیکی (ایمیل) تجاری درست کردن و از راه اینترنت فرستادن نمود وسیله ای ارزان و اثر بخش برای تبلیغات میباشد .

بررسی عملکرد این نوع تبلیغات به راحتی قابل انجام می باشد البته تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک (ایمیل) با محدودیت هم مواجه بوده که اولین مشکل دریافت تعداد زیادی نامه الکترونیک (ایمیل) حاوی تبلیغات میباشد که این موضوع گاهاً سبب درست کردن تاثیرات منفی در آنها شده و در نتیجه گاهاً این نامه و آگهی ها بدون مطالعه حذف میگردند .

مشکل دیگر آن میباشد که همه سرورهای پست الکترونیکی (ایمیل) فرمت (اچ تی ام ال) را ندارند و ردیابی آنان از راه نرخ کلیک و آمار بازدید زیاد مشکل می باشد .

تبلیغات اینترنتی ناخواسته ای که در حالا حاضر مورد توجه و استقبال است

تبلیغات اینترنتی ناخواسته که شامل Pop-up و Pop-under است یکی از روش های مورد بحث‌ در تبلیغات اینترنتی میباشد .

این نوع از تبلیغات رایگان اینترنتی به صورت ناخواسته دریافت و مخاطبان را به دیدن و نمایش اجباری وا میدارد آگهی تلویزیونی نمونه ‌ای از تبلیغات اجباری است چرا که این آگهی‌ معمولاً در بین برنامه‌ های در حالا مشاهده مخاطب پخش شده و آنها را به دیدن آگهی وادار می نمایند .

در مقابل روزنامه‌ آگهی رایگان و یا ویژه اینترنتی نمونه‌ای از تبلیغات اختیاری میباشد چرا که خواننده و بینندگان این نوع آگهی به سهولت و اختیار کامل می‌توانند هر قسمت از روزنامه و وبسایت آگهی را که مایل هستند را بخوانند و یا از آن گذر کنند .

یعنی اینترنت توان نمایش هر دو حالت اختیاری و اجباری را دار می باشد بنر های تبلیغاتی همانند تبلیغات روزنامه‌ای به صورت اختیاری در سایتهای آگهی دیده شده و هر از چند گاهی به سبب آن که تقریباً در همه صفحه هاب وب ارائه میشوند .

بدان معترض شده و بعضی از کاربران اینترنت از برنامه های مسدود کننده نمایش بنر استفاده می کنندبا توجه به اینکه گاهاً تبلیغات ناخواسته اجباری نمایش داده می‌شود پاسخهایی منفی همانند حس ناراحتی رنجش و دوری از تبلیغات را میدهد .

حالا این که با آگاهی کاربران به اهمیت و بازخورد پسندیده آگهی و تبلیغات اینترنتی رغبت صاحبان مشاغل و عموم مردم بیشتر از پیش‌ پررتگ‌ تر شده و به دنبال استفاده از روش های خلاقانه‌ تری در مورد آن هستند .

تبلیغات مبتنی بر حمایتگری از یک واقعه و رویداد و یا یک فعالیت ( تبلیغات رایگان اینترنتی )

حمایتگری به فعالیتی اطلاق می گردد که در آن شرکتی از یک واقعه و رویدادی و یا فعالیتی خاص حمایت بکند و در قبال آن نشان (لوگو) یا نام تجاری خود را در آن رویداد یا فعالیت معرفی نماید .

هدف از این عمل استفاده از ارتباط درست کردن شده بین نشان (لوگو) یا نام تجاری شرکت و آن رویداد میباشد همان طور که در حمایت‌گری سنتی شرکت حامی از ارتباط درست کردن شده با رویدادی خاص منفعت می برد .

در حمایت ‌گری اینترنتی هم شرکت حامی از توجه کاربران به یک وبسایت یا موضوع مطرح شده در اینترنت مانند آگهی اینترنتی نفع خواهد برد درست کردن بازخورد بازدید مدل کسب و کار مبتنی بر حمایت گری اینترنتی میباشد .

مثالاً سال ۱۹۹۹ نیمی از تبلیغات اینترنتی سایت ها و شرکتهای دارویی به حمایت از وبگاه ‌های بهداشتی اختصاص یافته که تحقیقات به عمل آمده دلیل بر اثر بخش بودن این نوع از تبلیغات میباشد.

قابل توجه آن که این نوع از تبلیغات انتخاب واقعه و رویداد و یا یک فعالیت متناسب همچون ثبت آگهی اینترنتی و جهت کسب برترین نتیجه خواهد بود.

مراحل ضروری برای طراحی و ذیل ساخت سیستمی

مراحل ضروری برای یک مهندسی دقیق و متناسب جهت بوجود آوردن راه ‌حلی کارآمد مانند آگهی ها برای تبلیغات اینترنتی اثر بخش ضرورت داشته .

چرا که اساسی را برای جریان دیتا‌های کاری و فعالیت های ناشران تبلیغ ‌دهندگان و سایت ها و شرکت های تبلیغاتی بوجود می آورد .

هم چنین ذیل ساخت سیستمی از بخش‌های لازم تبلیغات اینترنتی میباشد به طور مثال ذیل ساخت شبکه ‌ای که سیستم های فرعی را دارای ارتباط می سازد .

فناوری نرم ‌افزاری و سخت ‌افزاری

فناوری پیشرفته نقشی اساسی در توسعه تبلیغات رایگان اینترنتی و ثبت آگهی رایگان اینترنتی دارد فناوری های مورد استفاده در این زمینه شامل فناوریهای اینترنتی همانند SVG و Flash فناوری ارباب رجوع (از جمله HTML , Java و JavaScript فناوری واسطه (از جمله Java و J2E و پروتوکل‌ های ارتباطی می‌باشد.

تکنیک و روش ها ( تبلیغات رایگان اینترنتی )

تکنیک و روش های گوناگونی برای اجرای تبلیغات به شکل مؤثر وجود دارند که از آن جمله می توان به روش های ذیل اشاره کرد:

* روش هدف‌گیری مشتریان و تعامل با آنها
* روش ارائه تبلیغات و آگهی اینترنتی
* معامله فضای تبلیغاتی با انواع روشهای پرداخت
* تکنیک ردگیری تبلیغات اینترنتی
* بازنگری و ارزیابی در عملکرد تبلیغات اینترنتی

مزیتهای کسب و کار در تبلیغات رایگان اینترنتی و ثبت آگهی رایگان اینترنتی

تبلیغ و ثبت آگهی در اینترنت مزیت های فراونی نسبت به تبلیغات سنتی دارد که در این میان می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

* درست کردن ارتباطی دو سویه:

تبلیغات اینترنتی ارتباطی دو سویه در بین تبلیغ کننده و مخاطب می باشد مخاطب نه تنها تبلیغات را دریافت مینماید بلکه قادر میباشد بازخورد داشته و سئوالات خود را در مورد خدمات و محصول های با تبلیغ ‌کننده مطرح نماید .

* درست کردن پیوندی مستقیم به لیست خدمات و محصولات:

تبلیغات و آگهی اینترنتی با پیوندی مستقیم دسترسی به اطلاعات خدمات و محصولات دارای ارتباط برای مخاطب فراهم می آورد این قابلیت غالباً منجر به مبادله و استفاده از خدمات و محصول های و هم چنین زیاد شدن تعامل تجاری می گردد.

* توانایی هدف گیری پویا و ایستای مشتریان:

در تبلیغات و آگهی اینترنتی از روش های متنوعی جهت هدف گیری مشتریان جهت انتخاب ارائه نمایش تبلیغات و آگهی به صورت پویا و ایستا استفاده میگردد این روشها گاهاً بر اساس محتوای صفحه اطلاعات شخصی و مبادله پویای اطلاعات می باشد .

* دسترسی بی انتهای جهانی و شبانه ‌روزی:

تبلیغات و آگهی اینترنتی دارای دسترسی بی انتهای جهانی و شبانه روزی بوده که این سبب زیاد شدن قابلیت مشاهده باز خورد و گسترش بازار آن می باشد .

* نگهداری فرستادن و بروز رسانی آسان و سهل:

تبلیغات و آکهی اینترنتی دارای ویژگی های نمایش نگهداری و به روز رسانی آسان و سهل بوده که این موضوع به دلیل ماهیت دیجیتالی بودن آن میباشد کوتاه بودن فرایند اجرا و تهیة تبلیغات و آگهی نتیجة این ویژگی می باشد .

* قابلیت رد گیری و اندازه‌گیری زیاد بالا:

تبلیغات و آگهی اینترنتی به همان دلیل ماهیت دیجیتالی از قابلیت اندازه‌ گیری و رد گیری زیاد بالا برخوردار می باشد از روشهای مختلف برای رد گیری ارزیابی عملکردها و سنجش اثر بخشی تبلیغات و آگهی اینترنتی استفاده می گردد.

* طراحی متن و پیام آگهی: ( تبلیغات رایگان اینترنتی )

هدف قرار دادن دقیق و مشخص مخاطب قابلیت دیگری میباشد که می‌توان با طراحی متن و پیام متناسب برای جذب آگهی و نیازمندی و خواسته‌ های معین مخاطب بدان اشاره کرد .

زمانی که مخاطب با دقت شناسایی شود اطلاعات پسندیده و بهتری در خصوص نیازمندی و خواسته ‌های آنها بدست می ‌آوریم بدین منوال متن و پیام آگهی ما زیاد جذابتر خواهد شد .

* قابلیت فروش خدمات و محصولات:

در این نوع تبلیغات پس از نمایش آگهی می‌توان بلا فاصله فروش خدمات و محصولات را انجام داده و به ثمر رساند .

اهمیت تبلیغات و آگهی اینترنتی ( تبلیغات رایگان اینترنتی )

تبلیغات و آگهی اینترنتی با استفاده از دنیای اینترنت بعنوان کانال و وسیله ای ارتباطی برای فرستادن تبلیغات و آگهی در محیط وب می باشد تعریفی دیگر تبلیغات و آگهی اینترنتی را آن گونه تعریف کرده:

نمایش دادن نام (لوگو) و علامت تجاری شعار و عکس تبلیغاتی در سایتهای پربیننده اینترنت به صورتی که اهداف تبلیغاتی تحقق یابد در مقایسه با تبلیغات سـنتی تبلـیغ و ثبت آگهی رایگان در اینترنت از مزیتهای قابل توجه ای برخوردار می باشد.

ارتباط دو سویه با مخاطبان

از آن جمله می توان به درست کردن ارتباط دو سویه با مخاطبان و درست کردن پیوندی مستقیم با لیست خدمات و محصول های و همچین توانایی هدفگیری پویا و ایستا جهت مشتریان دسترسی داشتن جهانی و شبانه‌روزی نگهداری و فرستادن و بروز رسانی آسان قابلیت اندازه‌ گیری و رد گیری بالا طراحی متن و پیام آگهی و قابلیت فروش اشاره کرد .

تبلیغات رایگان اینترنتی

قیمت تبلیغات و آگهی در اینترنت

لازم بذکر میباشد که قیمت تبلیغات و آگهی در اینترنت به مراتب کمتر از دیگر رسانه ها میباشد شرکت و سایت های تجاری که خواهان باقی ماندن در عرصه فعالیتند.

هم چنین خواهان حفظ موقعیتشان در بازار پررقابت امروز اند چاره‌ای ندارند جز به کار گیری این مدل از تبلیغات و ثبت آگهی و بنر در اینترنت و این موضوع در مورد شرکت و سایت هایی که بخواهند در سطوح جهانی و بین الملل فعالیت نمایند.

مصداق و نمونه بارز تری میباشد تبلیغات و آگهی اینترنتی دارای انواع گوناگونی بوده که هر نوع آن دارای ویژگی‌ خاص خود بوده و با توجه به اهداف تبلیغ نوع خدمات و محصول های ویژگی‌ مخاطب میبایست نوع متناسب تبلیغات و آگهی اینترنتی خود را انتخاب کرد .

نحوه شکل‌گیری تبلیغات رایگان اینترنتی و آگهی رایگان اینترنتی

با شروع فعالیت های تجاری در اینترنت تبلیغات و آگهی اینترنتی هم آغاز شد ظاهراً اولین روش تبلیغ استفاده از پست الکترونیک بوده است با اضافه شدن تکنولوژی وب به اینترنت تبلیغات اینترنتی و آگهی رایگان اینترنتی به شکل امروزی آن شروع شد.

اولین بنر تبلیغاتی

سال ۱۹۹۴ اولین بنر تبلیغاتی که امروزه مشهور و معمول ترین مدل تبلیغاتی در اینترنت می باشد که – در پایگاه و وبسایت اینترنتی (هات وایر) بکار رفته و از آن سال به بعد تبلیغات و آگهی اینترنتی بعنوان تکنیک و روشی مؤثر برای تبلیغات و ثبت آگهی مورد علاقه و توجه بازاریاب ها قرار گرفته .

به مرور زمان انواع مختلف مدلهای تبلیغات و آگهی در اینترنت شکل گرفته و مقدار هزینه‌ های تبلیغاتی کمی زیاد شدن یافت که البته با توجه به بازخورد پسندیده تبلیغات و درج آگهی اینترنتی این مقدار قیمت کاملاً به صرفه می باشد.

تبلیغات  اینترنتی و آگهی اینترنتی در ایران (راهبرد و راهکارهای آن)

اینترنت در ایران از سال ۱۳۷۶ بطور تقریباً فراگیر بکار برده شد و تعداد کاربران استفاده کنده از تبلیغات و آگهی اینترنتی آن در طول سالیان اخیر بطور فزاینده‌ای زیاد شدن یافت با این وجود که تعداد سایتهای فارسی از رشد زیاد خوبی برخوردار می باشد .

در هر فعالیت تبلیغاتی دو هدف عمده می‌توان دنبال نمود نخست این که هر تبلیغ و آگهی با هدف درست کردن ارتباط و رساندن پیام انجام شده و بعدا اینکه هدف از انجام تبلیغ و ثبت آگهی فروش خدمات و محصول های بوده میباشد .

اما از صورتهای ممیزه تبلیغات اینترنتی و آگهی اینترنتی با تبلیغات سنتی در این میباشد که امکان فروش خدمات و محصول های بلافاصله پس از تبلیغ و یا آگهی در حین نمایش آن فراهم میشود و این موضوع یک امتیاز برای این نوع از تبلیغات را فراهم میکند .

مزیت های تبلیغات رایگان اینترنتی

و این به معنای به دست آوردن یکی از مهترین مزیت های تبلیغات و آگهی اینترنتی میباشد چنانچه هدف از تبلیغات و ثبت آگهی اطلاع رسانی شغلی و درست کردن ارتباط بین مخاطبین باشد.

بدلیل همه گیر شدن اینترنت در کشور از رسانه‌های دیگری چون تلویزیون رادیو و روزنامه ‌ها قطعاً تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت در نتیجه چنین فضایی در اینترنت بعنوان یک رسانه دارای شانس جذب تبلیغ و مخاطب بیشتری خواهد بود .

از طرفی دیگر در ایران تبلیغات اینترنتی و آگهی اینترنتی در سبد نمونه کارها (Portfolio) شرکت و سایت های تبلیغاتی که در بسیاری از موارد به عنوان مشاور تبلیغ دهنده خدماتی را به آنان عرضه می دارد .

جایگاه پسندیده و مناسبی پیدا نموده که به سبب قیمت کم تبلیغات و آگهی در اینترنت‌ کارمزد شرکت و سایت های تبلیغاتی هم در گونه دادن تبلیغی در اینترنت زیاد اندک میباشد .

وجود مکانیزم های اثر بخشی و اندازه‌ گیری تبلیغات و آگهی در اینترنت یکی از مزیت های این تبلیغات میباشد .

سخن پایانی و نتیجه گیری (سرویس دات کام)

تبلـیغات و آگهی در اینترنت در مقایسه با تبلیغات سـنتی از مزیتهای قابل توجهی برخوردار بوده که از آن جمله می توان به درست کردن ارتباط دو سویه با مخاطبان درست کردن پیوندی مستقیم با لیست خدمات و محصول های توانایی هدف گیری پویا و ایستا مشتریان دسترسی بین المللی و جهانی و شبانه‌روزی نگهداری و فرستادن و به روز رسانی سهل و آسان قابلیت ردگیری بالا و اندازه‌گیری طراحی متن و پیام آگهی و قابلیت فروش اشاره کرد.

قیمت تبلیغات و آگهی در اینترنت نسبت به زسانه ها

مضاف این که قیمت تبلیغات و آگهی در اینترنت به مراتب کمتر از دیگر رسانه‌ها میباشد شرکت و سایت های تجاری اگر بخواهند در این عرصه فعالیت باقی همچون و موقعیت خود را در بازار پر رقابت امروز حفظ نمایند چاره ‌ای جز بکارگیری این نوع از تبلیغات ندارند.

این موضوع در مورد شرکت و سایت هایی که بخواهند در سطح بین المللی و جهانی فعالیت نمایند نمونه و مصداق بارز تری دارد تبلیغات اینترنتی و آگهی اینترنتی دارای شکلها و انواع مختلفی میباشد.

که هر شکل آن دارای ویژگی‌ خاص خود بوده و با توجه به هدف تبلیغات نوع خدمات و محصول های ویژگی‌ مخاط میبایست نوع و شکل متناسب انتخاب گردد.

سرویس دات کام – ثبت رایگان آگهی، نیازمندیهای رایگان، استخدام و خدمات

سرویس دات کام آماده خدمات رسانی در زمینه های درج آگهی رایگان، آگهی رایگان اینترنتی، تبلیغات رایگان اینترنتی، نیازمندی های رایگان و … به شما همراهان گرامی می باشد.

با درج آگهی رایگان در سایت سرویس دات کام، آگهی خود را به مشاهده هزاران کاربر قرار دهید.

———————————————————————————

مطالب مرتبط: