ترندهای بازارایابی محتوا که مشتری شما را در سال 2020 بیشتر میکند!

ترندهای بازارایابی محتوا که مشتری شما را در سال 2020 بیشتر میکند!

ترندهای بازارایابی محتوا که مشتری شما را در سال 2020 بیشتر میکند! اگر شما هم صاحب کسب‌وکار آنلاین هستید و می‌خواهید در بازار رقابتی آینده موفق باشید، همراه ویرلن باشید تا شما را با مهم‌ترین ترند های بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۰ آشنا کنیم.

بازاریابی محتوا یکی از استراتژی‌های اثبات‌شده و کارآمدی است که با استفاده صحیح از آن می‌توان وضعیت کسب‌وکارها را متحول نمود. امروزه بسیاری از برند ها به اهمیت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا پی برده و با استفاده از آن سعی می‌کنند که کسب‌وکار خود را رونق بخشند. با این حالا، در سال ۲۰۲۰ هم کانتنت مارکتینگ همچنان اهمیت بسیاری خواهد داشت.در ادامه، برخی از ترند های این حوزه را بیان خواهیم نمود.

ترندهای بازارایابی محتوا که مشتری شما را در سال 2020 بیشتر میکند!

ترندهای بازارایابی محتوا که مشتری شما را در سال 2020 بیشتر میکند!

مهم‌ترین ترند های بازاریابی محتوا

سوشال مدیا هم‌چنان مهم خواهد بود

مطابق با گزارش SocialTimes، بودجه‌ای که برندهای مختلف برای بازاریابی شبکه های اجتماعی در پیشنهاد خواهند گرفت، طی ۵ سال آینده دو برابر خواهد شد. تقریبا دو سوم از کاربران اینترنت در سراسر دنیا، پیش از این که محصولی را خریداری کنند، در اینترنت در مورد آن تحقیق می‌کنند و بخش عمده‌ای از همین ترافیک روانه کانال‌های مختلف سوشال مدیا می‌شود.

برای درک بهتر می‌توانید نگاهی به روند توسعه گوشی های موبایل در ۱۰ سال گذشته داشته باشید.

تلفن های بزرگ و نه‌چندانی زیبایی که با آنتن‌های بزرگ و هزینه زیاد بالا به فروش می‌رسیدند، حال به ابزارهای پیشرفته و هوشمند تبدیل شده‌اند که تقریبا همه ما برای انجام کارهای روزمره خود به آنان نیاز داریم.

در نتیجه همین پیشرفت، روزبه‌روز به تعداد کسانی که از محصول های بی‌سیم استفاده می‌کنند، اضافه می‌شود و این اتفاق مساوی زیاد شدن فعالیت در شبکه های اجتماعی میباشد. با توجه به جایگاه محصول های هوشمند، بعید میباشد به این زودی‌ها شاهد ناپدید شدن شبکه های اجتماعی یا حداقل کمرنگ شدن آنان باشیم. شبکه های آنلاین، مردم را در کنار یکدیگر جمع کرده و به برندهای مختلف اجازه می‌دهند محصول های و خدمات خود را به آسانی تبلیغ کنند.

محتوای ویدیویی بیشترین اهمیت را پیدا خواهد نمود (ترندهای بازارایابی محتوا که مشتری شما را در سال 2020 بیشتر میکند!)

معمولا هنگامی کسی می‌خواهد با محصول های یا سرویس‌های نو آشنا شود، ویدیو را به سایر انواع محتوا ترجیح می‌دهد.

۸۰ درصد مردم می‌گویند هنگامی می‌خواهند محصولی را بصورت آنلاین خریداری کنند، معمولا سراغ ویدیوها می‌روند. بیشتر از ۵۰ درصد می‌گویند ویدیوهای آنلاین به تعیین برند یا محصولی که قصد خریداری آن را دارند، یاری می‌کند. به علاوه، ۵۵ درصد از مردم هم هنگام خرید، ویدیوهای آنلاین را هم تماشا می‌کنند.

طی چند سال اخیر، جدای از پست‌های وبلاگی، تولید محتوای ویدیویی در اولویت تولید برندها بوده میباشد. اگر کسب‌وکارهای آنلاین ایده مناسبی برای داستان‌سرایی برند هم داشته باشند، می‌توانند نرخ تبدیل مخاطبان به مشتری را تا حد زیادی زیاد شدن بدهند. ویدیوها یک راه غیرقابل مذاکره برای ارتباط با مخاطبان هستند و می‌توان از آنان برای بیان داستان برند، ارائه راهکارهای واقعی برای حل مشکلات روزمره و جذب مشتری استفاده نمود.

ترندهای بازارایابی محتوا که مشتری شما را در سال 2020 بیشتر میکند!
فناوری صوتی

این روزها بسیاری از مردم برای انجام کارها از دستیارهای مجازی مختلفی مثل بیکسبی، الکسا و سیری یاری می‌گیرند؛ پس چرا این فناوری نو، تغییری اساسی در دنیای دیجیتال درست کردن نکند؟ با تبدیل کنترل صوتی به بخشی از چیزهایی که ما هرروز با گوشی موبایل خود انجام می‌دهیم، می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین ترند های بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۰، فناوری صوتی خواهد بود.

گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده تکنولوژی صوتی انتها ناپذیر میباشد. با این حالا، یک موضوع را نمی‌توان انکار کرد: جستجوی صوتی در میان مردم زیاد فراگیر شده است؛ به همین جهت، حال بسیاری از دستگاه‌های هوشمند برای جستجوی صوتی بهینه شده‌اند. ولی این چه معنایی برای بازاریابی محتوا دارد؟ این یعنی حال وقت آن رسیده میباشد تا کسب‌وکارهای مختلف، جستجوی صوتی را هم به رابط‌های کاربری، پلتفرم‌ها و وب‌سایت خود اضافه کنند تا بتوانند با سایرین رقابت کنند.

واقعیت افزوده (ترندهای بازارایابی محتوا که مشتری شما را در سال 2020 بیشتر میکند!)

واقعیت افزوده (Augmented Reality) یکی از بزرگترین ترند های تکنولوژی میباشد که با فراگیرتر شدن تلفن های هوشمند و دستگاه‌های مبتنی بر AR، شاهد گسترش آن در میان کاربران خواهیم بود. آیا بازی Pokemon Go را انجام داده‌اید یا از Snapchat lens استفاده کرده‌اید؟ این همان تکنولوژی واقعیت افزوده است!

Convince and Convert در گزارشی پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۲، تعداد کاربرانی که از فناوری واقعیت افزوده بر روی تلفن های هوشمند استفاده می‌کنند، به ۳٫۵ میلیارد شخص (۴۴ درصد از کل جمعیت) خواهد رسید.

افزون بر این، تبلیغات مبتنی بر واقعیت افزوده، درآمدی ۱۵ میلیارد دلاری را به همراه خواهند داشت. واقعیت افزوده تجربه‌ای متفاوت را برای خریداران به ارمغان آورده و به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات مورد نیاز مخاطبان را به شیوه‌ای مفید در اختیار آنان قرار بدهید.

برای نمونه، کمپانی بزرگ آیکیا نرم افزاری به نام IKEA Place را طراحی کرده میباشد که چگونگی قرارگیری وسایل این شرکت در خانه را به کاربران نشان می‌دهد.
با این اپلیکیشن، کاربران قبل از خرید محصول می‌توانند آن را بصورت مجازی امتحان کنند.

ترندهای بازارایابی محتوا که مشتری شما را در سال 2020 بیشتر میکند!

اگرچه ترند های بازاریابی محتوا به همین موارد ختم نمی‌شوند، اما این‌ها از مهم‌ترین رویکردهایی هستند که اگر آنان را به عنوان بخشی ویژه از استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود در پیشنهاد بگیرید، می‌توانید نرخ بازگشت سرمایه خود را تا قابل توجهی زیاد شدن بدهید.

——————————————————

مطالب مرتبط: