حقایقی در مورد تناسب اندام که بیشتر ضرر دارند تا فایده

حقایقی در مورد تناسب اندام که بیشتر ضرر دارند تا فایده

حقایقی در مورد تناسب اندام که بیشتر ضرر دارند تا فایده : 

برای کاهش وزن سریع، ورزش از هر چیزی مهم‌تراست

اشتباه است! هر چند که کاهش سریع وزن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، ولی تحقیقات زیادی نشان می‌دهند که اگر می‌خواهید در کوتاه مدت وزن کم نمایید، رژیم غذایی زیاد مهم‌تر از انجام ورزش میباشد. فیلیپ استنفورث، دانشمند ورزشی در دانشگاه تگزاس و سرپرست اجرایی Fitness Institute of Texas می‌گوید، مطالعات نشان می‌دهند برای کاهش وزن، رژیم غذایی نقش بیشتری از ورزش ایفا می‌کند. ولی در دراز مدت، تمرینات منظم، برای مناسب ماندن مهم‌تر هستند. هنگامی به افرادی نگاه می‌کنید که وزن کم کرده‌ و همچنان حفظش کرده‌اند، می‌بینید که ورزش برای‌شان مهم میباشد.

صبح زود تنها زمانی میباشد که میبایست ورزش نمایید (حقایقی در مورد تناسب اندام که بیشتر ضرر دارند تا فایده)

این طور نیست. بر اساس یافته‌های متنوع، بعدازظهرها و عصرها تقریباً به اندازه صبح زود برای ورزش نمودن پسندیده هستند. ولی بعضی تحقیقات نشان می‌دهند انجام تمرینات ورزشی به‌عنوان نخستین کار در صبح با آماده نمودن بدن جهت چربی سوزی در پایان طول روز به کاهش وزن سریع و زیاد شدن انرژی یاری می‌کند.

ضمناً استفاده بیش از روشنایی روز می‌تواند نقش مهمی در کاهش وزن داشته باشد. با کسب اطمینان از این‌که ساعت درونی یا ریتم‌های شبانه‌روزی‌مان با دنیای طبیعی هماهنگ میباشد، میتوانیم به تقویت سوخت و ساز بدن‌مان یاری کنیم. مطالعه‌ای نو نشان داده آن‌هایی که بعد از بیدار شدن ۲ ساعت در معرض روشنایی نور خورشید قرار می‌گیرند، بدون درنظر گرفتن تغذیه در طول روز لاغرتر از کسانی هستند که هیچ نور طبیعی دریافت نمی‌کنند و بهتر می‌توانند وزن‌شان را کنترل نمایند.

حقایقی در مورد تناسب اندام که بیشتر ضرر دارند تا فایده

خانم‌ها نبایستی وزنه بزنند چون همچون مردها درشت می‌شوند

اشتباه میباشد. در یک پیشنهاد سنجی اخیر بوسیله fitness-equipment company Nautilus Inc تنها ۱۳ درصد از پاسخ‌دهنده‌ها گفتند که فکر می‌کنند خانم‌ها می‌توانند وزنه بزنند بدون این‌که مثل یک مرد عضلات‌شان تنومند شود. همه می‌توانند با اطمینان خاطر وزنه بزنند و این شیوه‌ای واقعا” عالی برای قوی نمودن عضلات میباشد. توانایی ساختن عضلات بزرگ، مستقیماً به میزان تستوسترونی که داریم بستگی دارد و زنان به‌طور متوسط، تستوسترون خیلی کمتری نسبت به مردان تولید می‌کنند. بنابراین اگر شما یک زن هستید، احتمال این‌که عضلانی و درشت بشوید واقعاً خیلی کم میباشد.

چند دقیقه روی تردمیل ماندن، فرایند چربی سوزی را آغاز می‌کند

شما میبایست ۳۵۰۰ کالری بسوزانید تا نیم کیلو چربی را آب نمایید، یعنی خیلی بیش از مقدار کلی کالری که یک بزرگسال متوسط (زن یا مرد) میبایست در کل یک روز بخورد. یک مرد آمریکایی متوسط، با ۲۰ دقیقه دویدن در سرعت متوسط به سختی می‌تواند ۳۳۰ کالری بسوزاند.

حقایقی در مورد تناسب اندام که بیشتر ضرر دارند تا فایده
دویدن برترین شیوه برای تناسب اندام میباشد (حقایقی در مورد تناسب اندام که بیشتر ضرر دارند تا فایده)

یک خبر خوب: دیگر ضروری نیست بابت شرکت نکردن در دوهای طولانی مدت که همه از آن صحبت می‌کنند، احساس گناه نمایید. این‌طور که معلوم شده، شما می‌توانید به بعضی از فواید دویدن‌های طولانی برسید بدون این‌که حتی مجبور باشید ۸ کیلومتر بدوید. روزانه تنها ۵ تا ۱۰ دقیقه تند دویدن می‌تواند خیلی از فواید ساعت‌ها دویدن را به شما برساند.

—————————————————–

مطالب مرتبط: