حقایق جذابی درمورد مغز که شاید ندانید

حقایق جذابی درمورد مغز که شاید ندانید

حقایق جذابی درمورد مغز که شاید ندانید

گروه علمی: مغز ما به ما اجازه می‌دهد تا جهان را پردازش کنیم، همه چیز را در اطراف خود درک کنیم و چیزهای نو بیاموزیم. با این حالا ما هنوز از خیلی از عملکرد مغزمان آگاه نیستیم.

۱. به گفته محققان دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، انسان‌ها نخستین دوره اضطراب یا افسردگی خود را صحیح بعد از بیماری معده تجربه می‌کنند. دانشمندان با استفاده از اسکن مغزی بیماران دریافتند که بیمارانی که پروبیوتیک می‌خورند، مغز خود را مستقیماً تحت تأثیر باکتری‌ها قرار می‌دهند. پایان تحقیقات آنان حاکی از آن میباشد که سلامت معده تأثیر زیاد زیادی بر مغز افراد دارد.

۲. وقتی که برای نخستین بار در محیط نو می‌خوابید، مغز احساس خطر می‌کند و بمنظور آگاهی بیش، بیدار می‌ماند.

۳. وقتی که زیاد خوشحالیم گریه می‌کنیم زیرا هیپوتالاموس در مغز ما نمی‌تواند تفاوت بین شادی فراوان و غم فراوان را تشخیص دهد. هیپوتالاموس غده‌ای میباشد در مغز که دستگاه عصبی را با یاری غدهٔ زیرمغزی (هیپوفیز) به دستگاه غدد درون‌ریز متصل می‌کند.

۴. وقتی که به موسیقی گوش می‌دهیم کمی احساس سرما می‌کنیم که این احساس نتیجه ترشح دوپامین در مغز میباشد. دوپامین یک ترکیب آلی از خانواده کاتکولامین‌ها و فنتیل‌امین‌هاست که نقش حیاتی در بدن و مغز دارد.

دوپامین از پیش‌سازهایش در مغز و کلیه سنتز می‌شود، دوپامین هم چنین در بیش گیاهان و جانوران سنتز می‌شود. دوپامین در مغز نقش پیامرسان عصبی و در خون نقش هورمونی دارد، دوپامین بصورت عمده در وزیکول‌های نورون‌های دوپامینرژیک و هم چنین در غدد آدرنال ذخیره می‌شود.

۵. سلول انفرادی در واقع می‌تواند آسیب مغزی عصبی شدید به مغز انسان وارد بکند. دانشمندان اظهار کرده‌اند پس از بررسی اسکن مغزی کسانی که در سلول انفرادی بوده‌اند دریافته‌اند مغز آنان همانند مغز کسانی میباشد که صدمه مغزی دیده‌اند.

۶. وقتی که خوابیده‌ایم مایعات نخاعی ما در خارج از رگ‌های خونی مغز از راه مغز جریان می‌یابد. این باعث از بین رفتن ضایعات سلول‌های مغزی به خصوص ساختارهای خاص پروتئین آمیلوئید بتا می‌شود.

۷. سریع ترین ابر رایانه جهان برای کارکردن به ۲۴ میلیون وات انرژی نیاز دارد، ولی مغز ما فقط به ۲۰ وات انرژی نیاز دارد و تقریباً ۱۰۰ هزار بار سریع‌تر کار می‌کند.

۸. ورزش روند تخریب بخش شناختی مغز ما را کند می‌کند و علاوه بر آن زیاد شدن فعالیت بدنی می تواند پیری مغز ما را ۱۰ سال به عقب بیاندازد.

۹. مغز انسان ۲۰ درصد از کل اکسیژن را از بدن ما دریافت می‌کند حتی اگر آنان فقط دو درصد از وزن بدن ما را تشکیل بدهند.

۱۰. ۷۳ درصد از مغز فقط آب میباشد و این به این معنا میباشد که اگر بیشتر از دو درصد دچار کمبود آب بدن بشوید امکان دارد دچار مشکلاتی مانند عدم تمرکز و کاهش مهارت‌های شناختی بشوید.

۱۱. انتقال اطلاعات در مغز ما با سرعت معادل ۲۶۰ مایل در ساعت انجام می‌شود.

۱۲. خمیازه کشیدن در واقع واکنشی میباشد که سبب می‌شود اکسیژن بیشتری به مغز شما وارد شود.

۱۳. مخچه قسمتی از مغز میباشد که مسئول ایستادگی، پیاده‌روی و هماهنگی حرکات میباشد. مخچه در قسمت پشتی مغز قرار دارد و وزن آن ۱۵۰ گرم میباشد.

۱۴. در مغز ۱۵۰ هزار مایل رگ خونی وجود دارد که خون و اکسیژن را به قسمت‌های مختلف اندام منتقل می‌کنند.

۱۵. اگر به طور مرتب غذاهای دریایی بخورید، می‌توانید حافظه خود را بهبود بخشید. اسیدهای چرب موجود در این مواد غذایی باعث بهبود حافظه مغز شما می‌شوند.

۱۶. مغز انسان تا اواخر دهه ۴۰ به رشد خود ادامه می‌دهد. این تنها اندام بدن میباشد که در این مدت طولانی رشد می‌کند و بیشتر از سایر اعضای بدن هم تغییرات بیشتری را می‌بیند.

۱۷. در هر ثانیه ۱۰۰ هزار واکنش شیمیایی در مغز انسان اتفاق می‌افتد.

۱۸. انسان هر روز ۷۰ هزار فکر در مغزش درست کردن می‌شود.

۱۹. مطالعات نشان داده میباشد که هنگامی مادران با نوزادان خود صحبت می‌کنند، کودکان به طور متوسط ۳۰۰ کلمه بیش تا سن دو سالگی می‌آموزند.

۲۰. محققان دریافتند کودکانی که از بازی و تعامل با دیگران محروم هستند، مغزشان ۲۰ تا ۳۰ درصد کوچک‌تر از آنچه می‌بایست باشد میباشد.

۲۱. در طول خواب، بدن شما هورمونی تولید می‌کند که از بلند شدن و عملی نمودن رویاهای شما جلوگیری می‌کند. پنج دقیقه پس از خواب، بدن شما نیمی از آن را فراموش کرده میباشد و ۱۰ دقیقه بعد هم ۹۰ درصد از حافظه شما خارج شده میباشد.

۲۲. پنج درصد از جمعیت جهان صرع دارند. با این حالا تخمین زده می‌شود که از هر ۱۰ شخص یک شخص در طول زندگی تشنج را تجربه خواهد نمود.

۲۳. گروهی از محققان دریافتند رانندگان تاکسی هیپوکامپ بزرگتری نسبت به سایر افراد دارند. هیپوکامپ بخشی از مغز میباشد که مسئول حافظه میباشد. این نشان می‌دهد هرچه بیش خود را وادار به حفظ نمودن مطلب ها نمایید بخش هیپوکامپ مغز بزرگ‌تر می‌شود.

۲۴. متوسط وزن مغز مردان ۲.۹ پوند(۱.۳ کیلوگرم) و خانم‌ها ۲.۶ پوند(۱.۱ کیلوگرم) میباشد. با این حالا، این با هوش بالاتر ارتباطی ندارد. به عنوان مثال مغز اینشتین ۲.۷ پوند(۱.۲ کیلوگرم) وزن داشت.

۲۵. اندازه متوسط مغز انسان طی ۵۰۰۰ سال گذشته ۹ اینچ مکعب کاهش یافته میباشد.

سایت سوریس دات کام آماده خدمات رسانی در زمینه تبلیغات رایگان، درج آگهی رایگان اینترنتی، نیازمندی های رایگان و … به شما عزیزان می باشد.

با درج آگهی در سایت سرویس دات کام آگهی خود را به مشاهده هزاران کاربر قرار دهید.

——————————————————————-

مطالب مرتبط:

شبکه اجتماعی برتر جهان کدامند؟

علت نادر بودن رعد و برق در مریخ

درمان و علل ریزش ابرو

نکاتی در مورد ثبت آگهی رایگان

عجیب ترین درخت کریسمس دنیا در فرودگاه لیتوانی

راهکاری ساده برای مقاومت در برابر پرخوری

اوقات فراغتتان را با این کارها پر کنید.

ترندهای بازارایابی محتوا که مشتری شما را در سال 2020 بیشتر میکند!

ثبت آگهی رایگان اینترنتی – ارسال آگهی رایگان – درج آگهی رایگان