درج تبلیغات اینترنتی

درج تبلیغات اینترنتی

درج تبلیغات اینترنتی

درج تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای فرستادن تبلیغات در محیط وب اشاره دارد، در تعریفی دیگر، تبلیغات اینترنتی را این گونه تعریف نموده‌اند: ( درج تبلیغات آنلاین  _درج تبلیغات رایگان )

نمایش دادن نامها و علائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایت های (پایگاههای) پربیننده اینترنت، به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات یاری نماید (سایت صدا و سیما ۲۰۰۲).

در فرایند تهیه و اجرای تبلیغات اینترنتی، شرکت های تبلیغاتی، ناشران اینترنتی، تبلیغ‌دهندگان (سازمانها و شرکت های تولیدی و خدماتی) درگیرند.

تاریخچه درج تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی برای نخستین بار و به صورت بنر در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ و در وبسایت هات وایر نمایش داده شد.

زمانیکه هات وایر متوجه شد که برای تبلیغات می‌بایست فضای محدودی را در پیشنهاد گرفت، بنرهای تبلیغاتی بوجود آمدند.

در آن وقت ۱۴ طراح تبلیغاتی مبلغی معادل ۳۰،۰۰۰ دلار برای نمایش ۱۲ هفته‌ای تبلیغات خود پرداختند (کای و مداف ۱۹۹۹).

در سال ۱۹۹۵ وب بعنوان رسانه‌ای عمومی پذیرفته شد. شرکت سان میکروسیستم در این سال زبان جاوا را به عموم عرضه نمود.

در سال ۱۹۹۶ الدزموبیل۵ نخستین اتاق گفتگوی تجاری را راه اندازی کرد.( درج تبلیغات رایگان )

درج تبلیغات اینترنتی

روند تبلیغات اینترنتی در دنیا

تبلیغات اینترنتی از وقت پیدایش (سال ۱۹۹۴) تا سال ۲۰۰۷ شاهد رشد زیاد زیادی بوده‌است.

بطوریکه حجم درآمد تبلیغات اینترنتی از رقم ۲۶۷ میلیون دلار در سال ۱۹۹۶ به رقم ۱۳۰۸۷ میلیون دلار در سال ۲۰۰۷ رسیده‌است.

اما در بین سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ این صنعت شاهد رشد منفی بوده‌است. ( درج تبلیغات آنلاین )

روند رشد در سال ۲۰۰۳ تغییر جهت داده و دوباره شاهد رشد مثبتی در این صنعت می‌باشیم.

چرا درج تبلیغات اینترنتی؟

مطابق گزارش تبلیغاتی فورستر، تقریباْ ۶۰ درصد از تبلیغات بنری نقش بسزایی در زیاد شدن شناخته شدن نام‌های تجاری در شرایط یکسان دارند.

سایر مزیت تبلیغات اینترنتی

* ارزان تر از سایر رسانه‌ها،
* فرآیند راحت و سریع,
* گسترده متمرکز و هدفمند،
* قابلیت ردگیری بینندگان،
* وابسته به وقت و جا نیست،
* قابلیت هدف گیری دقیق مخاطبین اصلی،
* قابلیت سریع و ارزان تحلیل بازخورد و تغییر در رویه،
* حق الزحمهٔ اولیهٔ کم،حوزهٔ دسترسی وسیع.

و به طور کلی، تبلیغات اینترنتی راه زیاد خوبی برای با اطلاع نمودن همه جهان از تولیدات یا خدمات خود به طریقی زیاد کم قیمت و کارآمد می‌باشد. ( درج تبلیغات آنلاین )

درج تبلیغات اینترنتی

مدلهای کسب وکار (انواع فرمت های تبلیغاتی)

مدل کسب و کار به یک ایده تجاری و برنامه استراتژیک در مورد نحوه به دست آوردن پول برای یک کسب و کار اشاره دارد. تبلیغ اینترنتی موثر می‌بایست دارای مدل کسب و کار مناسبی باشد که موجب موفقیت آن کسب و کار شود.

از جمله مدلهای کسب و کار درج تبلیغات اینترنتی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

مدل کسب و کار مبتنی بر محتوا

براساس این مدل از کسب و کار، ناشران اینترنتی می‌بایست با ارائه محتوای ارزشمند و مهم برای مخاطبین خود، ترافیک وبسایت خود را زیاد شدن بدهند.( درج تبلیغات رایگان )

سعی اصلی مدیران سایت ها در این مدل می‌بایست معطوف به فراهم آوردن مطلب ها جالب برای زیاد شدن ترافیک وبسایت شود.

مدل مبتنی بر ارائه خدمات گوناگون اینترنتی

در این روش ناشران اینترنتی خدمات متنوعی را برای مخاطبین فراهم می‌آورند که از آن جمله می‌توان به فراهم آوردن امکان استفاده از پست الکترونیک، اتاقهای گفتگو و یا پیغام رسانه ها اشاره نمود.

در این روش میزان موفقیت وبسایت به کیفیت خدمات ارائه شده بستگی دارد چرا که تعداد استفاده کنندگان از این خدمات با میزان کسب درآمد تبلیغاتی این شرکت ها رابطه مستقیم دارد. ( درج تبلیغات آنلاین )

از سایت های معروف در این زمینه می‌توان به AOL اشاره کرد.

مدل مبتنی بر فراهم آوردن امکان جستجوی سایت های مختلف

سایت های مبتنی بر این مدل با فراهم آوردن امکان جستجو در میان سایت های متنوع و طبقه‌بندی آن سایت ها براساس محتوا، خدماتی را به افرادی که در جستجوی موضوع یا مطلب خاصی می‌باشند ارائه می‌نمایند. از زمره سایت های زیاد معروف در این گروه می‌توان یاهو را نام برد.

اشکال تبلیغات اینترنتی (تکنولوژی تبلیغات)

اشکال مختلف تبلیغات به شکل‌های گوناگونی که تبلیغ‌دهندگان برای نشان دادن تبلیغ خود در اینترنت از آنان استفاده می‌نمایند، اشاره دارد. همچون بنرها، بنرهای دارای غنای رسانه‌ای، نامه‌های تجاری و تبلیغات مبتنی بر بازی.( درج تبلیغات رایگان )

درج تبلیغات اینترنتی

تبلیغات بنری با وجود حجم کم‏، وسیله‌ای کارآمد برای تحقق اهداف چند منظوره اند‏، زیرا:

– بنرها در حقیقت بخشی از پیام‌های تبلیغاتی شرکت‌ها/وب‌سایت‌ها هستند.

– این شیوه تبلیغ‏، اسم، نشانه (logo) و تولیدات شرکت‌ها را با روش‌های متنوع و متنوعی به نمایش می‌گذارد.
– بنرها، ابزاری برای زیاد شدن میانگین کلیک‌ها به شمار می‌آیند. ( درج تبلیغات آنلاین )
– با کم‌ترین جزئیات، مشتری را به کلیک ترغیب می‌کنند.
– در گونه استفاده از برنامه‌های بازاریابی زنجیره‌ای، این روش کلیدی برای دنبال نمودن مکانیزم این برنامه‌هاست.

تبلیغات مبتنی بر بازی

از گذشته دور، سرگرمی یکی از شیوه‌های مورد استفاده در تبلیغات بوده‌است. بر این اساس بازی‌های اینترنتی می‌توانند فرصت مناسبی را برای تبلیغات فراهم آورند.

ارائه دهندگان تبلیغات مبتنی بر بازی، فروشندگان بازی‌های اینترنتی هستند. این نوع از تبلیغات برای افرادیکه در حالا بازی هستند به دو گونه فرستادن می‌شوند.

در روش ابتدا که زیاد متداول میباشد، تصاویر تبلیغاتی، جایگزین تصاویر بازی اینترنتی می‌شود. در نتیجه افرادیکه در حالا بازی هستند، به شکل مجازی تحت تاثیر تبلیغ مورد پیشنهاد قرار می‌گیرند.

در روش دیگر کل بازی به قسمت‌های مختلفی تقسیم می‌شود و افرادیکه در حالا بازی هستند می‌بایست پیش از رفتن به مراحل بعدی بازی، تبلیغ خاصی را مشاهده کنند و یا تعاملاتی را انجام بدهند.

در این روش تبلیغ دهندگان پاسخ‌های تعاملی بیشتری را دریافت می‌نمایند چراکه افرادیکه در حالا بازی هستند، مایل به ادامه بازی خود خواهند بود.

از آنجائیکه تبلیغات مبتنی بر بازی معمولاً از تکنولوژی چند رسانه‌ای استفاده می‌کنند، قیمت بیشتری برای درست کردن و اجرای آنان صرف می‌شود.( درج تبلیغات رایگان )

علیرغم این که این نوع تبلیغات در جلب توجه بینندگان زیاد موفق هستند، اما مخاطبان آن تنها به افرادیکه بازی را انجام می‌دهند محدود می‌شوند. محدودیت دیگر این نوع از تبلیغات ناخرسندی برخی از افراد از تبلیغات حین بازی میباشد.

تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک

نامه همواره یکی از ابزارهای بازاریابی و تبلیغات بوده‌است. با زیاد شدن روزافزون استفاده از پست الکترونیک این ابزار به شیوه اثربخشی برای تبلیغات اینترنتی تبدیل شده‌است.

تبلیغات از راه پست الکترونیک ابزاری مقرون به صرفه‌است که از نرخ پاسخگویی بالایی هم برخوردار میباشد.

هم چنین این ابزار موجب وفاداری مشتریان و هم موجب تقویت نام تجاری می‌شود ضمن این که در جذب و نگهداری مشتریان هم ابزار زیاد کارآمدی میباشد.

انواع مختلفی از تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک وجود دارد.( درج تبلیغات اینترنتی )

درج تبلیغات اینترنتی

یک نوع

از تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک خبرنامه‌های اینترنتی هستند که بوسیله شرکت و یا نماینده فروش شرکت تهیه شده و برای گروه خاصی که علایق مشترکی در مورد کالا و خدمات دارند فرستادن می‌شوند و خدماتی را به مشتریان ارائه می‌کنند.

فرستادن خبرنامه‌ها در بسیاری از موارد با کسب اجازه از مشتریان و به صورت ادواری گونه می‌گیرد. ( درج تبلیغات آنلاین )

نوع دوم

گروه‌های گفتگو هستند، که در میان جمعی با علایق مشترک درست کردن می‌شوند. در این نوع از تبلیغات پیام الکترونیکی که برای اعضا فرستاده می‌شود، گفتگویی را در مورد موضوعی خاص میان آنان درست کردن می‌کند.

نوع سوم

شامل یک کانال بازاریابی میباشد که افراد در آن عضو شده و براساس علایق اعضاء، پیام‌های تبلیغاتی برای آنان فرستاده می‌شود. هر کانال بر روی اخبار گروه مشخصی از کالاها و خدمات متمرکز می‌شود. ضمناً اطلاعات هر کانال هر چند مدت یکبار به روز می‌شود.

از آنجائیکه به راحتی می‌توان نامه‌های الکترونیک تجاری را درست کردن و از راه اینترنت فرستادن کرد، ابزار ارزان و هم اثر بخشی برای تبلیغات به شمار می‌آید.

تحلیل عملکرد این نوع تبلیغات هم به راحتی قابل انجام میباشد. با این وجود تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک با محدودیت هایی هم مواجه‌است.( درج تبلیغات رایگان )

نخستین مشکل این میباشد که کاربران اینترنت غالباً تعداد زیادی نامه الکترونیکی حاوی تبلیغات دریافت می‌کنند که این امر می‌تواند باعث درست کردن تاثیرات منفی در آنان شود، در نتیجه عموماً نامه‌ها بدون آن که مطالعه شوند، حذف می‌شوند.

مشکل دیگر این میباشد که تمامی سرورهای پست الکترونیک فرمت HTML را ندارند لذا ردیابی نامه‌ها از راه نرخ کلیک در آنان دشوار میباشد.

تبلیغات ناخواسته در درج تبلیغات اینترنتی

تبلیغ ناخواسته که شامل Pop-up و Pop-under می‌شود یکی از اشکال بحث‌انگیز تبلیغ اینترنتی به حساب می‌آید.

این نوع از تبلیغ بصورت ناخواسته دریافت می‌شود و مخاطبان را در معرض یک نمایش اجباری قرار می‌دهد.

آگهی‌های تلویزیونی را می‌توان نمونه‌ای از تبلیغ اجباری به حساب آورد چرا که این آگهی‌ها معمولاً برنامه‌هایی را که مخاطبان در حالا تماشا هستند، قطع می‌کنند و آنان را وادار به تماشای آگهی می‌کنند.

در مقابل، تبلیغ روزنامه‌ای نمونه‌ای از تبلیغ های اختیاری محسوب می‌شوند زیرا خوانندگان می‌توانند هر قسمت از روزنامه را که مایلند بخوانند و یا از آن بگذرند.

اینترنت توانایی نمایش به هر دو گونه اختیاری و اجباری را داراست. ( درج تبلیغات آنلاین )

بنرهای تبلیغی همچون تبلیغ های روزنامه‌ای به طور معمول به صورت اختیاری دیده می‌شوند، هرچند که گاهی به دلیل این که تقریباً در پایان صفحات وب ارائه شده‌اند مورد اعتراض قرار می‌گیرند استفاده برخی از کاربران اینترنت از نرم‌افزارهای مسدود کننده نمایش بنرها گواه این امر می‌باشد.

از آن جا که تبلیغ ناخواسته غالباً بصورت اجباری نمایش داده می‌شوند، پاسخ‌های منفی همچون احساس رنجش و احتراز از تبلیغ را در بر خواهند داشت.

در سالهای اخیر به دلیل زیاد شدن مقاومت کاربران اینترنت، کاهش مقبولیت این نوع از تبلیغ و گسترش استفاده از مسدودکنندهای تبلیغاتی بکارگیری تبلیغ ناخواسته کاهش یافته‌است.( درج تبلیغات رایگان )

هر چند که پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک برای حضور پررنگ‌تر این مهمانان ناخوانده، روش های خلاقانه‌تری مورد استفاده قرار بگیرد.

روش‌ها

روش ها و تکنیکهای گوناگونی جهت اجرای تبلیغ به شکل مؤثر به وجود آمده‌اند که از آن جمله می‌توان روش های ذیل را نام برد:

روش های هدف‌گیری مشتریان و تعامل با آنان
روش های ارائه تبلیغ
معامله فضاهای تبلیغ و روش های پرداخت
ردگیری تبلیغ
ارزیابی عملکرد تبلیغ

مزیت‌های کسب و کار درج تبلیغات اینترنتی

تبلیغ در اینترنت مزیتهای زیادی نسبت به تبلیغ سنتی دارد که از آن میان می‌توان موارد ذیل را نام برد:

درست کردن ارتباط دوطرفه:

یک ارتباط دوطرفه بین تبلیغ کننده و مخاطب درست کردن می‌کند. مخاطبان نه تنها تبلیغ را دریافت می‌کنند بلکه قادرند بازخورد دهند و سئوالات خود را در مورد محصول های با تبلیغ‌کنندگان مطرح کنند.

درست کردن یک پیوند مستقیم به لیست محصولات:

با یک پیوند مستقیم، دسترسی به اطلاعات محصولات دارای ارتباط را برای مخاطبان فراهم می‌سازد. این قابلیت غالباً منجر به مبادله محصول های و زیاد شدن تعاملات تجاری می‌شود.

توانایی هدفگیری ایستا و پویای مشتریان:

در این مدل از روش های متنوعی برای هدفگیری مشتریان بمنظور انتخاب، ارائه و نمایش تبلیغات به صورت ایستا یا پویا استفاده می‌شود. این روش ها امکان دارد بر اساس محتوای صفحه، اطلاعات شخصی و مبادله پویای اطلاعات باشند. ( درج تبلیغات آنلاین )

درج تبلیغات اینترنتی

دسترسی جهانی و شبانه‌روزی: (درج تبلیغات اینترنتی )

این روش دارای دسترسی جهانی میباشد و در پایان روزهای سال و پایان ساعت روز در دسترس می‌باشد که این موجب زیاد شدن قابلیت مشاهده و گسترش بازار آن می‌شود.

ارسال، نگهداری و به روز رسانی آسان:

تبلیغات اینترنتی دارای ویژگی نمایش، نگهداری و بروز رسانی آسان میباشد که این به دلیل ماهیت دیجیتالی آن می‌باشد. کاهش فرایند تهیه و اجرای تبلیغات از جمله نتایج این ویژگی تلقی می‌شود.( درج تبلیغات رایگان )

قابلیت اندازه‌گیری و ردگیری بالا:

آگهی اینترنتی به دلیل ماهیت دیجیتالی، از قابلیت ردگیری و اندازه‌گیری بالایی برخوردار میباشد. از روش های گوناگونی برای ردگیری، ارزیابی عملکرد و سنجش اثربخشی تبلیغات اینترنتی استفاده می‌شود.

طراحی پیام آگهی:

به دلیل قابلیت هدف قرار دادن دقیق و مشخص مخاطبان، می‌توان پیامها را برای جذب نیازها و خواسته‌های معین مخاطبان، طراحی کرد.

وقتی که ما دقیقاً مخاطبان را شناسایی می‌کنیم اطلاعات بهتری در خصوص نیازها و خواسته‌های آنان به دست می‌آید. از این رو پیام آگهی ما زیاد جذاب‌تر خواهد بود. ( درج تبلیغات آنلاین )

قابلیت فروش:

در این نوع از تبلیغات پس از نمایش آگهی می‌توان بلافاصله فروش را هم انجام داد.

محدودیت‌های کسب و کار در درج تبلیغات اینترنتی

محدودیت مخاطبین:

غالب کاربران اینترنت در گروه سنی خاصی قرار دارند که این امر موجب کاهش مخاطبین این نوع از تبلیغات می‌شود.

ازدحام:

با فراوان شدن تعداد آگهی‌های تبلیغاتی احتمال مورد توجه قرار گرفتن آگهی‌ها به شدت کاهش می‌یابد.

فقدان کنترل‌های ضروری در مورد محتوای درج تبلیغات اینترنتی :

یکی از محدودیتهای تبلیغات اینترنتی فقدان کنترل‌های ضروری می‌باشد.

مرکز آموزشی ارتباطات رسانه‌ای آمریکا، اینترنت را شبکه فریب نامیده‌است چرا که برخی از تبلیغ‌کنندگان با هدف قرار دادن کودکان با پیامهای تبلیغاتی زیرکانه، تلاش در فریب آنها دارند. ( درج تبلیغات آنلاین )

سرویس دات کام

آماده خدمات رسانی در زمینه های درج آگهی استخدام ، آگهی اینترنتی رایگان ، نیازمندیهای رایگان ، ثبت آگهی رایگان اینترنتی و … به شما عزیزان می باشد. با درج آگهی رایگان خود در سایت سرویس دات کام ، آگهی خود را به مشاهده هزاران کاربر قرار دهید.

————————————————————–

مطالب مرتبط: