در دهه 30 سالگی چه کارهایی میبایست انجام دهیم؟!

در دهه 30 سالگی چه کارهایی میبایست انجام دهیم؟!

در دهه 30 سالگی چه کارهایی میبایست انجام دهیم؟!  در دهه سی زندگی مان چکار کنیم تا فواید آن را در دهه پنچاه زندگی و بعد از آن ببینیم؟ بیشتر از 1500 فرد سالمند به این پرسش جواب داده اند. آنان بی دریغ تجربیات خود را در اختیار این تحقیق گذاشتند چه این که برخی از آنان در نودمین دهه زندگی خود حسرت هایی را داشتند و بابت آنچه که در گذشته انجام داده بودند احساس پشیمانی می کردند و این تاسف صحیح در سال هایی از زندگی همراهشان شده که دیگر راهی برای بازگشت به عقب و جبران وجود ندارد.

آنان در واقع درمورد دوره بیست ساله ای از زندگی خود گفته اند که شامل 20 تا 40 سالگی میشود. روزهایی که انتخابها ، تصمیم ها و سبک و سیاق زندگی صحیح در همان مقاطع می تواند آینده و دوران میانسالی و سالمندی تان را به طور کامل تحت تاثیر قرار دهد.

پس در هر کجای دنیا که زندگی می نمایید گاهی میبایست به این تجربیات دقیق بشوید چون شاید صدای زنگ هشداری در ذهنتان بلند شود که بتواند آینده شما را تغییر بدهد و این تغییر هیچ چیز جز یک ابراز رضایت از ته دل بابت زندگی گذشته نیست. هم این که در سالمندی بگویید اگر باز هم متولد میشدم همینطور زندگی می کردم کافیست.

در ادامه کارهایی که در 30 سالگی میبایست انجام بدهید را مطالعه خواهید کرد:

1. انتخاب شغل: شغل شما میبایست پاداشی درونی برای روح و روانتان به ارمغان بیاورد. بیشترین نکته ای که افراد سالمند درمورد آن طی این تحقیق صحبت می کردند . همین موضوع بود:سراغ شغلی بروید که دوستش دارید.

آنان همگی بر این عقیده بودند که اگر اگر شما شغلی را برگزینید که حتی درآمدش کمتر باشد ولی دوستش داشته باشید میبایست برایتان در اولویت قرار گیرد.

وگرنه سراغ شغل هایی خواهید رفت که ناخودآگاه پایان طول هفته را منتظر آخر هفته ها و تعطیلات هستید. میدانید یعنی چه؟ یعنی این که شما میبایست شغلتان را بخشی از زندگی تان بدانید. با آن زندگی نمایید و از آن لذت ببرید. پس دنبال شغلی بروید که با آن زندگی نمایید نه این که در زندگی تان آن را تحمل نمایید.

در دهه 30 سالگی چه کارهایی میبایست انجام دهیم؟!

در دهه 30 سالگی چه کارهایی میبایست انجام دهیم؟!

2. بگویید :”بله”: همه ما تجربه داشتن دوستان و همکارانی را داشته ایم که در زمینه کاری خود باریکترین خط فکری را گرفته اند و جلو رفته اند.

بدون این که میلیمتری از این مسیر تنگ منحرف شوند. شاید شعار آنان این باشد که “کوچک فکر کنیم”. شاید خودشان ندادند ولی آنان در سوله های تنگ و تاریک فکری خود گیر افتاده اند ، در چهار دیواری محل کارشان محبوس شده اند ، در همان اتاقک هایی که حتی پنجره هایش را رو به هوای آزاد باز نمی کنند. در واقع موضوع این میباشد که آنان میخواهند از حاشیه امنیتی که برای خودشان صحیح کرده اند بیرون بیایند.

این روش یک اشتباه بزرگ میباشد. شما میبایست در کارتان انواع چالش ها را در موقعیت های مختلف تجربه نمایید و تا جاییکه که امکان دارد به این چالش ها و مواجه شدن با آنان “بله” بگویید. در همین تحقیقات یکی از بیشترین افسوس ها بابت موقعیت هایی بوده میباشد که پشت در خانه افراد آمده اند ، در زده اند ولی کسی در را به روی آنان بازنکرده و حال بعد از سال ها صرفا افسوس میباشد که از همه آن فرصت ها باقی مانده. فرصت هایی پر از چالش که از ترس همین چالش ها سوخت شده اند.

3. درباره توانایی های اجتماعی تان فکر کنید: اگر می خواهید درباره زندگی تان در دوران سالمندی احساس خوبی داشته باشید میبایست توانایی های اجتماعی خود را ارتقا دهید. افراد سالمندی که در این تحقیق شرکت کرده اند. از صد ها شغل و موقعیت های کاری مختلف انتخاب شده اند. آنان آدم های زیادی را دیده اند که در کار خود موفق شده اند و در طرف دیگر کسانی را دیده اند که در همین زمینه شکست خورده و سقوط کرده اند.

چرا این همه تفاوت بین آدم ها وجود دارد؟

فرقی نمی بکند شما چقدر با استعداد باشید ، مهم نیست شما چقدر درخشان باشید ، مهم این میباشد که شما تا چه اندازه از مهارت های درونی برخوردار باشید. این مهارت درونی همان روابط اجتماعی و عمومی شما با دیگران تعریف میشود.

همه افراد سالمندی که در این تحقیق تجربه خود را در اختیار دیگران قرار می بدهند می گویند فرای شغل و حرفه ای که شما دارید و انرژی که برای کارتان خرج می نمایید، میبایست سعی برابری را برای بالا بردن سطح روابط اجتماعی خود را با دیگران در برنامه زندگی تان بگنجانید.

در همین تحقیقات آن عده که هرگز در روزهای جوانی سراغ ساختن روابط اجتماعی بهتر نرفته اند ابراز پشیمانی کرده اند. شاید این تجربیات امروز فقط برایتان مسائلی ساده و قبل پا افتاده به پیشنهاد برسد.

امکان دارد در روزهای پنجاه سالگی به بعد برگ برگردد و بابت جدی نگرفتن چنین مسائلی خودتان را سرزنش نمایید. پس طوری زندگی نمایید که دوران میانسالی و سالمندی هنگامی یاد گذشته می افتید لبخندی از سر رضایت قلبی روی گونه تان نقش ببندد.

سایت سرویس دات کام آماده خدمات رسانی در زمینه های تبلیغات رایگان ـ درج آگهی رایگان اینترنتی ـ نیازمندی های رایگان و … به شما عزیزان می باشد. با ثبت آگهی رایگان خود در سایت سرویس دات کام آگهی خود را به مشاهده هزاران کاربر قرار دهید.

——————————————————————-

مطالب مرتبط: