راهکارهایی برای افزایش انرژی

راهکارهایی برای افزایش انرژی

راهکارهایی برای افزایش انرژی : گاهی آنقدر کار سرتان می ریزد که فکر می نمایید حتی لحظه ای را نمی توانید بدون استرس بگذرانید. ولی این طور نیست.

شما میتوانید خیلی راحت و آسان هر روز به انرژی و سرزندگی ای که لیاقت اش را دارید دست پیدا نمایید، فقط کافی میباشد راهش را یاد بگیرید

1. کمتر بنشینید یکی از راهکارهایی برای افزایش انرژی :

نشستن فراوان یک عادت نادرست بهداشتی میباشد. بررسی ها نشان داده میباشد که نشستن نه تنها موجب اضافه وزن میشود بلکه حس منفی بافی را هم زیاد شدن میدهد.

هنگامی بدنتان حرکت نمی بکند ضربان قلب تان بکند میشود و مغز اکسیژن کمتری دریافت میکند. هنگام حرکت اکسیژن بیشتری به مغز می رسد، ترشح اندورفین بیشتر میشود و احساس خوبی در شما درست کردن میشود.

ضروری نیست حتما ورزش سنگین انجام بدهید یا عضو یک باشگاه ورزشی بشوید. کافی میباشد تلاش نمایید در طول روز بیش فعالیت نمایید.

مثلا هنگامی هنگام رانندگی پشت چراغ قرمز یا در ترافیک می مانید، حرکت های کششی انجام بدهید.

در محل کار چند دقیقه از روی صندلی تان بلند بشوید یا دست کم در همان حالت نشسته چند حرکت کششی انجام بدهید.

2. گزینه بهتر را انتخاب کنید:

به جای استفاده از آسانسور از پله ها بالا بروید. به جای آنکه با ماشین تا جلوی در مرکز خرید بروید مقداری از مسیر را پیاده بروید.

به جای ماندن در خانه و تماشای تلویزیون، بیرون بروید و کمی قدم بزنید. راز زندگی با قدرت و انرژی این نیست که نسبت به آنچه هستید تغییرات زیادی پیدا نمایید.

کافی میباشد در کارهای کوچک روزانه انتخاب های صحیح داشته باشید و به زودی تغییرات بزرگ را در زندگی تان مشاهده نمایید.

3. با توجه حرکت کنید:

هر زمان حرکتی انجام می بدهید حتی هنگامی می خواهید بلند بشوید و یک چای دم نمایید یا یک لیوان آب بنوشید به احساس تان توجه نمایید.

بررسی ها نشان داده میباشد وقتی که ما به حرکات مان توجه میکنیم مغز ارتباطات و مسیرهای جدیدی درست کردن میکند که موجب احساس سرزندگی در ما میشود.

راهکارهایی برای افزایش انرژی

4. به طور منظم غذا بخورید:

مسیر زندگی ارتباط نزدیکی با رژیم غذایی دارد. نکته مهم این میباشد که وقت غذاخوردن هم به اندازه آنچه می خورید اهمیت دارد.

برای این که انرژی ضروری برای انجام فعالیتها را داشته باشید ضروری میباشد وعده های غذایی تان را به هم نزدیک نمایید.

محققان می گویند خوردن وعده های غذایی با حجم کم و هر 3 ساعت یکبار برترین الگوی غذایی میباشد و در مقایسه با الگوی تغذیه ای قدیمی 3 وعده غذا در روز خیلی بهتر میباشد.

برترین انتخابها دانه های روغنی، سیب، ماست ساده و کره بادامزمینی است. بدترین انتخابها غذاهای شیرین و شور همچون نوشابه، شکلات، کیک و سایر محصولاتی که با آرد سفید تهیه شده اند هستند.

5. چند کار را با هم انجام ندهید:

زنان نسبت به مردان استعداد بیشتری برای انجام دادن چند کار به طور همزمان دارند ولی حقیقت این میباشد که مغز انسان چه زن چه مرد، فقط می تواند در یک وقت روی یک موضوع به خوبی تمرکز بکند.

مطالعات نشان داده میباشد کسانی که در یک وقت کارهای مختلف انجام می بدهند بهره وری کمتری دارند.

انجام همزمان چند کار ذهن شما را خسته و اعصاب تان را فرسوده میکند. با تصمیم گیری هوشیارانه برای انجام یک کار در یک وقت و تکمیل آن پیش از آغاز کار دیگر از انجام چند کار در یک وقت پیشگیری نمایید.

6. عادت هایتان را تغییر دهید:

تنوع تنها چاشنی زندگی نیست ولی رشد و یادگیری را در مغز تحریک میکند و به انرژی و سرزندگی یاری میکند. هر روز یک تغییر در عادت های روزمره زندگی تان درست کردن نمایید.

برای مثال برای رفتن به محل کار مسیر جدیدی را برگزینید. فنجان قهوه تان را در دست دیگر بگیرید یا روزنامه را از چپ به راست بخوانید.

7. شور و اشتیاق تان را تقویت کنید:

به شور و شوق به عنوان یک مهارت نگاه کنید نه یک حالت خلقی، برای تمرین 3 کار را پیدا کنید که تا یک ساعت بعد از انجامش به شور و شوق بیایید. از چیزهای کوچک آغاز نمایید.

مثلا یک دستور غذای نو برای شام امشب یا یک تماس تلفنی با یک یار قدیمی. به تدریج این شور و شوق را به موضوعات بزرگتر زندگی سوق بدهید.

8. استراحت های منظم داشته باشید:

اگرچه تکنولوژی زندگی را آسان تر کرده است ولی در کنار آن می تواند سلامت روان ما را تحت تاثیر قرار دهد و موجب استرسبیشتر، افسردگی و احساس خستگی شود.

یک بررسی نو نشان داده میباشد یک فرد می تواند هر روز حداکثر 50 ایمیل دریافت بکند و ذهن اش درگیر نشود. با استراحت های کوتاه کمی از تکنولوژی دور بشوید.

ایمیل ها را فقط یک یا 3 بار در روز چک نمایید. هر یک ساعت چند دقیقه از پای کامپیوتر بلند بشوید و چند ساعت را بدون نوشتن و خواندن بگذرانید.

9. یاد بگیرید بدون ناراحتی «نه» بگویید:

اینکار به پیشنهاد ساده می آید ولی یکی از استراتژی های برخی افراد این است که انعطاف پذیر باشند.

بگویید «نه» و همین مکان متوقف بشوید. اگر احساس کردید توضیح ضروری میباشد بگویید:«دوست داشتم اینکار را انجام بدهم ولی وقت کافی برای انجام اش ندارم.»

10. توقف کنید:

هنگامی احساسات تان به طور کامل آشفته و به هم ریخته میباشد، از کاری که می نمایید دست بکشید و از خودتان بپرسید چه چیزی در حالا حاضر حس خوبی به شما میدهد.

خودتان را مجبور نمایید به این سوال جواب بدهید که در این لحظه چه چیزی بیش برایتان اهمیت دارد. انجام دادن کاری به این سادگی می تواند احساس شما را از اضطراب و بیهودگی به امید و رضایتمندی تغییر بدهد.

راهکارهایی برای افزایش انرژی

11. 3 دقیقه تمرین آرامسازی انجام دهید:

آرامسازی هم همچون توقف شما را به لحظه می آورد و یاری میکند از احساسات منفی عبور نمایید. یک محل آهسته و ساکت برگزینید، چشمانتان را ببندید و روی تنفس تان تمرکز نمایید.

افکاری که به ذهن تان هجوم می آورند را دور نمایید و دوباره به تنفس تان توجه نمایید. هنگام دم احساس آرامش نمایید و با بازدم استرس و ناامیدی را بیرون دهید.

12. روزتان را پسندیده آغاز کنید:

اگر با نگرانی از خواب بیدار بشوید اضطراب در طول روز شما را آزار میدهد و روی انرژی تان تاثیر منفی می گذارد. در هر لحظه جمله های مثبت بگویید و به خودتان انرژی دهید.

جمله هایی همچون «من خیلی از زندگی ام راضی هستم.» یا «به خاطر کارهایی که امروز می خواهم انجام بدهم احساس غرور می کنم.»

13. اهداف را به خودتان یادآوری کنید:

هنگامی میدانید قرار میباشد به کجا برسید و برای رسیدن به آن سعی می نمایید سفر جالب تر و مهم تر میشود. این موضوع اهداف و آرزوهای شخصی شما را در مسیر درست قرار میدهد.

ماموریتی که در زندگی انتخاب کرده اید را به خودتان یادآوری نمایید و با خودتان مرور نمایید که هدف نهایی تان چیست.

توقف و تمرکز نمودن روی تصویری از اهداف به شما یاری میکند.

هر روز بیش احساس سرزندگی نمایید. برای یادآوری میتوانید آرزوهایتان را روی کاغذ بنویسید و هر روز با صدای بلند بخوانید.

14. فهرستی از خوبی ها تهیه کنید:

حداقل 10 چیزی که شما را شاد میکند روی کاغذ بنویسید. چیزهای ساده ای همچون قدم زدن در میان درختان یا طعم و مزه یک تکه شکلات تلخ.

حداقل 3 مورد از این فهرست کارهایی میباشد که به راحتی از دست تان بر می آید. هر روز یکی از آنان را برای خودتان انجام بدهید.

15. خوشبین باشید:

برای بهبود حالا و هوای روانی و درست کردن شور و اشتیاق در اول بهتر میباشد روز به روز کار نمایید. هنگامی موفق شدید میتوانید به واقعگرایی و احساس طولانی مدت خوش بینی برسید.

صحیح میباشد که در زندگی مشکلات و ناکامی هایی وجود دارد، اوقات فراغت کم میباشد و تغییر دادن شرایط سخت، ولی همه ما در بین دوستان، اقوام، همکاران و آشنایانمان کسانی را می شناسیم که امکانات و توانایی هایشان با ما تفاوت چندانی ندارد ولی توانسته اند با احساس سرزندگی و نگاه مثبت به زندگی به رویاها و آرزوهایشان دست پیدا کنند؛ پس شما هم میتوانید.

سایت سرویس دات کام آماده خدمات رسانی در زمینه درج آگهی رایگان، آگهی رایگان اینترنتی ، نیازمندی های رایگان و … به شما همراهان عزیز می باشد.

———————————————————————-

مطالب مرتبط: