روش مقابله با افکار منفی

روش مقابله با افکار منفی

روش مقابله با افکار منفی

روش مقابله با افکار منفی برای زمانیکه احساسات منفی و ناامیدی در زندگی ما درست کردن میشوند میتوانیم با آن مبارزه کنیم تا در زندگی ما را با مشکلات بعدی روبه رو نسازد. در صورتی که گاهی به ناامیدی رسیدید، خواندن این مقاله برای شما زیاد مفید خواهد بود. به یاد داشته باشید که هرگز ناکامی های خود را در قالب عجز و ناتوانی یا خشم به نزدیکان خود نشان ندهید.

به طور کلی اخبار نا امیدکننده و اتفاقات بدی که می افتد پایان ذهن شما را درگیر میکند و اینجاست که این اتفاقات بد از شما مطالبه میکند و شما میبایست مقرری اش را بپردازید.

بنابراین، زمانهایی وجود دارد که شما به واسطه خبرهای بدی که ناگهان به شما می رسد احساس ناامیدی می نمایید و تا حدودی این خبرها به شما القاء شده میباشد که باعث شده که شما به این ناامیدی برسید، احساسی که منجر به ناامیدی در کار و ازدواج میشود و احساس بدی که به شما دست میدهد و این حقیقت میباشد.

ذهن انسان ها کاملاً به این مسائل واکنش نشان میدهد بنابراین شرایط دشوار و سختی که یک فرد در آن قرار میگیرد تاحدودی می تواند مسیر غلبه بر آن را پیدا بکند و بدرخشد. درحقیقت شیوه ای که مغز ما طراحی شده میباشد امکان ندارد که این غم و اندوه طولانی مدت ادامه یابد.

بعضی زمانها ما نیاز به تلنگر داریم یک یادآوری ملایم که به ما یاری میکند که با ناامیدی خودمان کنار بیاییم و این دقیقاً آن چیزی میباشد که در این مقاله آورده شده میباشد.

بنابراین، احساس ناامیدی با اخبار بد دم دست و ناگهانی به طریقی احساس ناامیدی را در خودتان و احساس ناامیدی در کار و احساس ناامیدی در ازدواج برگردانده و شما آن را در خود انباشته می نمایید.

روش مقابله با افکار منفی

راه مقابله با ناامیدی

مقابله با افکار منفی و نا امیدی که امکان دارد در محیط کار، روابط اجتماعی با دوستان باشد تا حدودی از یک روش خاصی تبعیت میکند البته گام هایی که برای مقابله برداشته میشود بر اساس شرایطی که فرد در آن قرار گرفته میباشد ناامیدی را تغییر خواهد داد ولی این موضوع به شدت شرایط بستگی دارد و گرنه نحوه برخورد یکی میباشد. مراحلی که در ذیل می آید نحوه غلبه بر یاس و ناامیدی را نشان می دهد:

• گریه:

به یک پستوی مخفی بروید (گریه کنید) فیلمی غم انگیز تماشا کنید خودتان را در حمامی محبوس کنید، ذیل دوش آب بروید و هر آنچه را که یار دارید انجام بدهید ولی گریه نمایید.

گریه نمودن به اشتباه علائم ضعف گفته شده میباشد به ویژه جایی که مردان بیش نگران این مساله هستند. گریه نمودن مکانیزمی میباشد که همه هیجانهای درونی را تخلیه میکند، هم چنین پایان استرس ها و تنش ها را از شما دور میکند و احساس راحتی و سبکی می نمایید.

بنابراین اگر اشکتان می خواهد سرازیر شود جلویش را نگیرید و بگذارید سرازیر شود. تنها زمانیکه شما به ذهنتان اجازه خلاصی از سموم را می بدهید قادر خواهید بود که گام های مورد نیاز برای پسندیده شدن و التیام را بردارید.

• پذیرفتن اتفاق:

هر چیزی که برایتان اتفاق می افتد را بپذیرید، بسیاری از افراد میخواهند از ذیل بار احساسات غم انگیز شانه خالی کنند چرا که برای آنان دردناک میباشد ولی تنها پذیرفتن واقعیت میباشد که آنان را آهسته خواهد نمود.

اتفاق ناامیدکننده ای که در زندگی تان روی میدهد را بپذیرید. ولی چرا پذیرفتن اتفاقات زندگی برای مقابله با احساسات ناخوشایند لازم است؟ زیرا در این گونه شما افکارتان آهسته نخواهد شد و شما با افکارتان کنار نخواهید آمد.

افکار منفی و ناامید کننده در آینده با کمترین تحریکی اوج گرفته و حتی بیش از آنچه که شرایط ایجاب میکند، منجر به آزار فرد میشود.

• متحول نمودن خود:

برخی از افراد وجود دارند که به شدت به عمق فاجعه می روند و آنقدر در غم خود فرو می روند که حاضر نیستند که از آن شرایط بیرون بیایند. انسانها در دلسوزی به خویشتن و فاز «وای بر من» مستعد هستند.

ولی اگر این فاز نگذرد و اجازه داده شود که احساسات بد در زندگی روزمره شما مداخله بکند، در نتیجه بر بهره وری و آرامش ذهن شما تاثیر خود را می گذارد. این لحظه زمانی میباشد که میبایست با خودتان بگویید که «دیگر بس است» و میبایست تلاش نمایید خودتان را تغییر بدهید و به زندگی ادامه بدهید.

• شاد نمودن خانه:

بدون شک، احساس ناامیدی از شکست های مکرر و شادی های اندکی که مردم به دنبالشان هستند بوجود می آیند.

• دیدن فیلم:

بهتر میباشد که فیلم های خنده دار تماشا نمایید که خنده شما را تضمین بکند. اوقات خودتان را با فردی که به آن علاقه دارید بگذرانید. زمانتان را با کسانی که شما را شاد میکند، بگذرانید.

به دنبال ورزش های ماجراجویانه بروید. چای بنوشید. با کسانی که به طبیعت علاقه مندند روابط داشته باشید. کتاب بخوایند. گفتارهای بلندپروازانه بخوانید.

کشف نمایید که چه چیزی در زندگی شما را به قبل می برد و اینها هستند که جایگزین افکار ناامید کننده و با راحتی خیال.

اگر هیچ کدام از اینها به شما یاری نکرد، خودتان را مجبور نمایید که بخندید و این خنده اجباری علائمی را به مغزتان می فرستد و شما را شاد میکند و احساس شما به آهستگی ولی مطمئناً بهتر میشود و چیزهای دیگری که در این زمینه موثر میباشد فهرستی از چیزهایی که شما را خوشحال میکند را در پیشنهاد بگیرید که یاری میکند تا بدانید که چطور به بی خیالی و آرامش برسید.

روش مقابله با افکار منفی

• با احساسات منفی مقابله کنید:

در مورد رویداد غم انگیزی که رخ داده میباشد بیندیشید و آن را با آنچه که اتفاق افتاده میباشد، در چشم انداز زندگی خود قرار بدهید. آیا این مساله ای که برای شما بوجود آمده اثر ماندگار و طولانی مدتی در زندگی شما خواهد داشت.

آنچه که اکنون اتفاق افتاده آیا در سالهای آینده برای شما مهم خواهد بود؟ اگر حلقه جواب ها به یک «نه» برمی گردد پس شما میدانید که همه این چیزها به شکل جزر و مدی میباشد که می گذرد.

در این جا چیزی که در مورد آن فکر میشود، حتی اگر جواب ها در دایره «بله» مشخص باشد که آن معمولاً این چنین نمی تواند باشد.

در اینگونه مواقع احساسات منفی منجر میشود که به درستی فکر نکنید، بنابراین آن چیزی که شما امکان دارد به آن فکر نمایید و در زمانیکه عصبانیت و خشم شما کاهش می یابد، آن چیزی که بر جای می ماند، جدی نخواهد بود.

بنابراین، افکار خودتان را به فهم این که احساسات منفی و اثرات آنان ماندگار نیستند باز نمایید و از اکنون اجازه بدهید که با آنان مقابله نمایید.

• برنامه ریزی کنید:

آنچه که به شما یاری میکند تا به ناامیدی که شما را در درجات مختلف تحت تاثیر قرار می بدهید دور باشید، کشیدن یک نقشه میباشد. لیستی از همه چیزهایی که از اتفاقات و رویدادها یاد گرفته اید بنویسید.

درسهایی که یادگرفته اید و مواردی که تجربه کرده اید و چیزهایی که به شما یاری نمود تا بیابید که کجا هستید و چرا این چیزها لازم میباشد چرا که آن یاری میکند که بدانید که چیزهای بیشتری درمورد مردم و خودتان بدانید و این که چطور شما میبایست یا نبایستی اگر اتفاقات مشابهی درآینده اتفاق افتاد واکنش بدهید یا ندهید.

این همان چیزی که ما همیشه به دنبالش هستیم درسهایی که ما یاد گرفتیم و چیزهایی که میتوانیم از یک اتفاق نتیجه گیری کنیم.

طرح و نقشه

بعد از این شما یک طرح و نقشه دارید و تشخیص می بدهید که با انجام آن احساس راحتی نمایید و آن یاری میکند که شما آن را به راحتی یک مکالمه ساده با دوستان انجام بدهید.

بعد از آن شما احساس راحتی بیشتری می نمایید و این ناامیدی هایی که همواره شما را تهدید می نمود و احساس کاستی می کردید برطرف میشود و با این طرحی که شما برای مقابله با ناامیدی انتخاب کردید اکنون ایده ای دارید که نشان میدهد چه چیزی نیاز میباشد انجام شود و چه دوره ای را میبایست پی گیری نمایید.

بنابراین بعداً شما درمورد بسیاری از چیزها کوتاه می آیید. ولی به خاطر بسپارید که همواره چیزهایی وجود دارند که باعث ناامیدی میشود ولی آنچه که ما درمورد آن میبایست بدانیم این میباشد که چه چیزی مهم میباشد.

سرویس دات کام آماده خدمات رسانی در زمینه های تبلیغات رایگان، درج آگهی رایگان، نیازمندی های رایگان و … به شما همراهان گرامی می باشد.

با درج آگهی در سایت سرویس دات کام آگهی خود را به مشاهده هزاران کاربر قرار دهید.

————————————————————-

مطالب مرتبط: