روش های جلوگیری از اتلاف وقت

روش های جلوگیری از اتلاف وقت

روش های جلوگیری از اتلاف وقت

آیا تا به حالا احساس کرده اید که کارایی زیادی در محل کار ندارید و روش های جلوگیری از اتلاف وقت را بررسی کرده اید؟ آیا عواملی در محل کارتان وجود دارند که کارایی تان را از بین می برند ولی شما حتی از وجود آنان خبر ندارید؟

به پیشنهاد می رسد که مشغله زیاد زیادی در طول روز دارید، ولی چقدر فرصت می نمایید به کارهای مهمتان برسید؟ شاید نه خیلی.

کارآفرینان آمریکایی که متوجه سطح پایین کارایی کارمندانشان شده اند، تحقیقاتی در این زمینه انجام داده اند که نتایج حیرت آوری به همراه داشته میباشد.

کارمندان امروزی بیشتر از هر وقت دیگری وقتشان را هدر می بدهند و این موضوع افت شدیدی در میزان سود و بهره وری کارفرما دارد.

یک کارمند معمولی در هر روز حدود سه ساعت از زمان مفید خود را صرف کارهای غیرضروری و غیرمرتبط بکار میکند.

این وقت، سه برابر چیزی میباشد که کارفرمایان انتظارش را دارند. و چیزی حدود 759 میلیارد دلار در سال به کسب و کارهای مختلف ضرر زده میباشد.

ولی انگار دارد بدتر هم میشود. براساس گزارشی که وبسایت Salary.com در سال جاری منتشر کرده میباشد، حدود چهار درصد کارمندان اعتراف کرده اند که حدود نیمی از ساعات کاری شان را صرف چیزی می کنند که هیچ ارتباطی به کارشان ندارد.

خب مردم دارند در محل کارشان چه کار می کنند؟

روش های جلوگیری از اتلاف وقت

ما چطور وقت خود را سپری می کنیم؟

براساس آمار، 64 درصد کارمندان در طول ساعات کاری از اینترنت برای کارهای شخصی استفاده می کنند و 50 درصد آنان، تماس های شخصی تلفنی می گیرند یا پیامک می فرستند.

حدود 60 درصد کارمندان اعتراف می کنند در زمانیکه میبایست کار کنند، مشغول خریدهای اینترنتی شان میشوند و حتی برخی از آنان به بازی های کامپیوتری می پردازند.

ولی استفاده شخصی از وقت کاری تنها عامل هدررفتنی نیست که روی کسب و کارها تاثیر می گذارد؛ در ادامه با عوامل دیگری آشنا می بشویم که باعث کاهش کارایی و عملکرد کارمندان می شوند:

شایعه، 42 درصد
تعامل اجتماعی با کارمندان رده بالا، 32 درصد
خوردن تنقلات و میان وعده، 27 درصد
قرارهای ملاقات، 23 درصد

عوامل هدررفت وقت چقدر قیمت بردار هستند؟

برای آسیب رساندن به منافع شرکت نیازی نیست که به اندازه آمار و ارقام بالا زمان هدر بدهیم. آیا میدانید همان وقت های کوتاهی که دست از کار نمودن می کشید، چه قیمت ای به شرکت وارد می کند؟

براساس یک گزارش، اگر هر کارمند در ایالات متحده آمریکا فقط 36 ثانیه زمان هدر دهد، در سال مبلغ باورنکردنی 120484000 دلار ضرر مالی درست کردن می شود!

حال فقط کافی میباشد معادله ای طراحی نمایید و ببینید که اگر چند دقیقه یا حتی چند ساعت در روز کار نکنید، چه مقدار به عمکرد کاری کشورتان ضربه می زنید.

هر چقدر هم که با وجدان عمل کنید، باز هم میبایست نگاهی به برنامه روتین خود بیندازید و ببینید که چه مقدار از کاری را که به عهده شما است، انجام می بدهید.

عوامل هدررفت وقت احتمالی رایج و چند راه حل ساده برای آنان را در ادامه ببینید:

روش های جلوگیری از اتلاف وقت

1. شایعه های معمول در ادارات:

گرفتار نشدن در دام این شایعه ها کار زیاد سختی میباشد، ولی آمار و ارقام نشان می بدهند که شایعه پردازی، وقت زیادی را از زمان کاری کارمندان میگیرد.

ساده ترین اره حل این میباشد که هنگامی بحثی در مورد یک شایعه در حالا انجام میباشد، از آن فاصله بگیرید.

2. اجتماعی بودن:

گفت و گوهای دوستانه را به وقت ناهار و میان وعده محدود نمایید.

3. حواس پرتی ناشی از همکاران پرسر و صدا:

اگر سر و صدای یک یا چند شخص از همکارانتان به شما اجازه کارکردن نمی دهد، از هدفون های عایق استفاده نمایید یا از مدیرتان بخواهید که شما را به بخش دیگری منتقل بکند.

4. اینترنت:

کلا در محل کار اینترنت را کنار بگذارید، مگر آنکه برای انجام دادن وظایفتان به آن نیاز داشته باشید.

5. ایمیل:

جست و جو و بررسی ده ها ایمیلی که روزانه برای شما فرستادن میشود، واقعا کار وقت بری میباشد. به جای اینکه بخواهید تک تک ایمیل ها را باز نمایید، بخوانید و جواب بدهید، هر روز وقت مشخصی را برای مکاتبات غیررسمی کنار بگذارید.

یک توصیه دیگر: فقط پیام های مهم را بخوانید، از بقیه رد بشوید.

6. قرارهای ملاقات:

اگر قرارهای ملاقات، زمان و کارایی شما را از بین می برند، میبایست آنهایی را که غیرضروری هستند، کنار بگذارید.

اگر واقعا نیازی به حضور شما در یک جلسه نیست، در آن حضور پیدا نکنید و زمانیکه میبایست در جلسه ای حضور داشته باشید، تلاش نمایید بحث را به بیراهه نکشانید.

اگر کاری نمایید که همه موضوع مورد پیشنهاد را دنبال کنند، میتوانید از هدررفت مقدار زیاد زیادی وقت در جلسات متنوع جلوگیری نمایید.

تنقلات و میان وعده ها

همه هر از گاهی به استراحت نیاز دارند، ولی تلاش نمایید وقت های استراحت خود را به دو سه بازی چند دقیقه ای (کوتاه) در روز محدود نمایید.

شاید انجام دادن کامل فهرست برنامه های روزانه تان غیرممکن به پیشنهاد برسد، ولی اگر بتوانید عواملی را که زمانتان را می بلعند، کنار بگذارید، متوجه خواهید شد که ساعات کاری تان به شکلی روان تر سپری میشود و به چیزهای خیلی بیشتری دست پیدا می نمایید.

سرویس دات کام آماده خدمات رسانی در زمینه های تبلیغات رایگان اینترنتی، آگهی رایگان اینترنتی، نیازمندی های رایگان و … به شما همراهان گرامی میباشد.

———————————————————————

مطالب مرتبط: