روش های نوین تبلیغات

روش های نوین تبلیغات

روش های نوین تبلیغات : تبلیغات یک ابزار زیاد قوی جهت بازار یابی و عرضه محصول و خدمات میباشد که با روش ها و ابزارهای مختلفی می توان به این مهم پرداخت.در این مقاله به معرفی ۵ابزار کاربردی که در دنیای تبلیغات زیاد محبوب و پرطرفدار هستند میپردازیم.

جادوی صدای تبلیغ صوتی

محور اصلی تبلیغات صوتی همانطور که از اسمش پیداست صدا و لحن گفتار است که احساس و پیام مورد پیشنهاد و دلخواه را منتقل میکند.با این که صدا فاقد قدرت و ویژگی های رنگ و حرکت میباشد ولی ویژگی های مخصوص به خود را دارد.

صدا:اگر چند بار برای یک تبلیغ یا محصول مشخص استفاده شود می توان از آن همچون اثر انگشت مخصوص یک برند تجاری استفاده نمود.
کم قیمت بودن:نیاز به صرف قیمت برای تجهیزات پیشرفته ندارد.

تاثیر گذار:به دلیلی خاصیت و یژگی های منحصر به فرد به یاد ماندنی تر میباشد
بسیاری از شرکت های تبلیغاتی برای بخش تبلیغات صوتی خود به دنبال گویندگان حرفه ای که بتوانند روی مردم تاثیر بگذارند و به خوبی پیام مورد پیشنهاد را منتقل کنند می گردند.

یکی از انواع تبلیغات گرافیکی متحرک اینفوگرافیک میباشد که بر اساس حقایق اعداد و آمارها ساخته میشود و از شخصیت ها و کاراکترها به عنوان عنصر اساسی استفاده نمی بکند.نوع دیگر تلبیغات متحرک موشن گرافیک میباشد که دارای پایان عنصرهای صوت عکس حرکت و الهام بخشی میباشد.انتخاب صدای متناسب و کاراکترهای جذاب که با هدف ویدئو در تناسب باشند یک چالش اصلی برای شرکتهای تبلیغاتی میباشد.

ویدئو های تبلیغاتی

تبلیغی که از تصاویر ویدیوئی از صحنه های واقعی گرفته شده میباشد و ویژگی آن واقعی و عینی بودن آن میباشد.علیرغم این که قیمت ی بالایی نسبت به سایر متدهای تبلیغاتی به دلیل نیاز به استفاده از بازیگران حرفه ای سناریو کارگردانی و تدوین و هم تجهیزات با کیفیت نیاز دارد ولی به جرات می توان گفت ارزشمند تر از بقیه ی متدهای تبلیغاتی میباشد.به دلیل گیرایی بیش و پتانسیل بالاتر در جذب مخاطب استفاده از ویدئو نسبت به بقیه روش های تبلیغاتی ارجحیت دارد.

قدرت عکس

این روشهای تبلیغات بستگی زیادی به قدرت و خلاقیت عکاس در استفاده از سوژه ها و هم کیفیت لنز و دوربین دارد.این متد تبلیغاتی نوعی دسترسی که به آن دسترسی بدون کلام میگوئیم میسر میسازد زیرا بدون استفاده از کلمات و صدا به برترین نحو ممکن پیام مورد پیشنهاد را منتقل می کند.

با کمی استفاده ی هوشمندانه از نیروی رنگها و انتخاب عنصرهای متناسب می توان تصویری فوق العاده ساخت که حس نزدیکی و زنده بودن را به خوبی منتقل بکند و در ذهن مخاطب ماندگار شود.همانطور که از کهن گفته اند یک عکس گویا تر از هزار کلمه میباشد.

 

طراحی گرافیکی ثابت-نیروی فکر

نوع دیگری از تبلیغات ساخت ماکت یا طراحی گرافیکی ثابت میباشد که اوج خلاقیت و نیروی فکر خالق اثر و کمپانی تبلیغاتی را به نمایش می گذارد.از ویژگی های منحصر به فرد این متد تبلیغاتی میتوان به موارد ذیل اشاره نمود.

-ترکیب جذاب و چشم نوازی از تبلیغات تصویری و نیروی خیالپردازی میباشد
-در این روش می توان با مانور دادن روی رنگها شکل ها کلمات و تصاویر و با تکیه بر قدرت و جادوی هرکدام میتوان اثری ماندگار و تاثیر گذار خلق نمود
-یکی از محبوبترین روش های تبلیغ میباشد(روش های نوین تبلیغات)
-میزان موفقیت این سبک تبلیغ بستگی زیادی به توان اجرایی و نیروی خیالپردازی طراح و هم قدرتش در انتخاب رنگ و طرح متناسب دارد.
-از این روش تبلیغاتی غالبا در مطبوعات پوسترهای تبلیغاتی ورودی های شهر بیلبوردهای تبلیغاتی مجله های الکترونیکی و دنیای گسترده ی اینترنت میتوان استفاده نمود.

این پنج روش جزو محبوبترین متدهای تبلیغاتی ست که داستان موفقیت برندهای تجاری زیادی را در سرتاسر دنیا تاکنون رقم زدند.

———————————————————-

مطالب مرتبط: