زمان ثبت نام مرحله دوم مسکن ملی کی به پایان می رسد؟

زمان ثبت نام مرحله دوم مسکن ملی کی به پایان می رسد؟

زمان ثبت نام مرحله دوم مسکن ملی کی به پایان می رسد؟معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی : با حذف تعدادی دیگری از متقاضیان غیر قطعی مرحله ابتدا و زیاد شدن ظرفیت، وقت قطعی درج نام مرحله دوم مسکن ملی به زودی اعلام می‌شود.

سعی وزارت راه و شهرسازی بر این میباشد که با حذف متقاضیان غیر قطعی در مرحله ابتدا ظرفیت بیشتری برای درج نام در مرحله دوم فراهم شود و بعد از آن سامانه آباد برای درج نام باز شود.

اکنون پالایش متقاضیان غیرقطعی مرحله ابتدا به مرحله «سابقه سکونت ۵ ساله» رسیده میباشد و حتی کسانی که پیامک تایید را دریافت کردند به عنوان متقاضی قطعی حساب نمی‌شوند و امکان دارد هنگام معرفی به بانک به دلیل عدم سابقه سکونت ۵ ساله، حذف شوند.

قبل تر وزیر راه و شهرسازی خبر داده بود که ۴۲ درصد از متقاضیان مسکن ملی فاقد شرایط هستند و بر اساس پالایش انجام شده اکنون تنها ۱۲۳ هزار شخص واجد شرایط هستند و کار تشکیل پرونده آنان آغاز شده میباشد.(زمان ثبت نام مرحله دوم مسکن ملی کی به پایان می رسد؟)

با این حالا با بررسی یکی از بندهای مهم یعنی سابقه سکونت پنج ساله که اکنون براساس حروف الفبا درحال انجام میباشد امکان دارد این آمار زیاد شدن پیدا بکند.

«محمود محمودزاده» گفت: متقاضیان درج نام در طرح مسکن ملی منتظر باشند زیرا به زودی وقت درج نام نو اعلام خواهد شد و مردمی که در مرحله ابتدا موفق به درج نام نشدند، می‌توانند در این دور اقدام به درج نام کنند.

به گفته محمودزاده درج نام مسکن ملی در دور دوم هم از راه وبسایت سامانه آباد به نشانی https://tem.mrud.ir/ انجام خواهد شد.

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی کسانی که پایان شریط را داشته و برای عقد نهایی قرارداد به بانک معرفی میشوند میبایست در مرحله اولیه ۳۰ تا ۴۰ میلیون آورده داشته باشند.

شرایط ثبت‌نام مسکن ملی

متقاضیان ثبت‌نام در طرح اقدام ملی و افراد تحت تکفل میبایست فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از روز ابتدا فروردین ماه ۸۴ به بعد باشند و پس از انقلاب اسلامی از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه میبایست سبز باشد.

شرط دیگر متاهل یا سرپرست خانوار بودن میباشد. البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند.

داشتن حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا از دیگر الزامات میباشد.

سابقه سکونت در شهر نو مورد تقاضا یا در شهر مادر حداقل پنج سال خواهد بود.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی و تسهیلات معوقه، توانایی تأمین قیمت ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد قیمت ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله دیگر شروط اعلام شده میباشد.

——————————————————————-

مطالب مرتبط: