سریال بازی ماهی مرکب Squid Game

سریال بازی ماهی مرکب Squid Game

داستان سریال بازی ماهی مرکب Squid Game : سریال بازی مرکب Squid Game روایتگر داستان کسانی میباشد که به دلایل مختلف در زندگی شکست خورده و احساس سرخوردگی دارند، ولی ناگهان دعوت مرموزی را برای شرکت در یک بازی عجیب دریافت می‌کنند که یک جایزه ۳۸ میلیون دلاری دارد. این بازی در مکانی نامعلوم برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان تا وقت مشخص شدن برنده نهایی، در این محیط حبس می‌مانند.

همه چیز درباره سریال بازی ماهی مرکب Squid Game

قوانین بازی ماهی مرکب چیست؟

داستان سریال بازی مرکب شامل بازی‌های محبوب کودکان در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ کره است، مانند بازی ماهی مرکب، که در این بازی، بازیکنان به ۲ دسته تقسیم می‌شوند؛ مدافعان و مهاجمان. روال بازی به این‌صورت ادامه پیدا می‌کند که مدافعان می‌توانند با هر دوپای خود داخل زمین حرکت کنند و مهاجمان در خارج از خطوط، فقط اجازه دارند روی یک پا بپرند، ولی اگر یک مهاجم موفق شود از کنار مدافع کناری اسکوئید رد شود، دیگر آزاد میباشد که با هر دوپای خود حرکت بکند.

سریال بازی ماهی مرکب Squid Game

سریال بازی ماهی مرکب Squid Game

رازهای سریال بازی مرکب Squid Gameسپس، زمانی‌که مهاجمان برای نبرد نهایی مهیا می‌شوند، در ورودی اسکوئید دور هم جمع شده و برای برنده شدن به سمت محدوده قُرق شده در راس اسکوئید، هجوم می‌برند. قوانین بازی از این جا به بعد به این ترتیب میباشد که اگر حین این نبرد، یک مدافع، مهاجم را به خارج از محدوده اسکوئید هل دهند، مهاجم می‌میرد، ولی اگر یک مهاجم در این نبرد موفق شود به راس اسکوئید (یا همان ماهی مرکب) برسد، مدافعان مغلوب و پیروزی از آن تیم مهاجمان می‌شود.

جایزه Squid Game چیست؟

در جریان بازی که در سریال بازی مرکب یا بازی ماهی مرکب شاهد آن هستیم، صد ها بازیکن با دریافت مبلغی جزئی، دعوت برای رقابت در بازی‌های کودکان را می‌پذیرند؛ انگیزه بازیکنان برای ادامه رقابت در چنین بازی‌هایی، دریافت ۴۵.۶ میلیارد وون (معادل ۳۸.۴ میلیون دلار) جایزه اصلی است؛ یک جایزه بزرگ، وسوسه کننده و البته کشنده!

عروسک سریال بازی مرکب Squid Game

آیا عروسک سریال بازی ماهی مرکب واقعی است؟
جالب است بدانید عروسک وحشتناکی که در این سریال می‌بینیم واقعی است! این عروسک در موزه‌ای در کره جنوبی نگهداری می‌شود و نشانی دقیق آن موزه‌ای میباشد در شهرستان جینچئون، در یک منطقه روستایی در فاصله ۳ ساعتی شمال سئول. کره رفتید، سری به این موزه بزنید!

چند بازی در سریال استفاده شده؟

در قصه این سریال ۴۵۶ شخص با الهام گرفتن از ۶ بازی کودکان در کره جنوبی و دیگر کشورها وارد یک فضای خوش‌رنگ اما مرموز می‌شوند و رقابتی را به بهای جان خود شروع می‌کنند. قهرمان داستان، آخرین نفری است که در این بازی شرکت می‌کند و ما از زاویه دید او وارد این قصه می‌شویم.

حاشیه‌های بازی مرکب یا Squid Game

پخش سریال بازی مرکب یا Squid Game باعث شده تا شرکت ارائه‌دهنده اینترنت کره‌جنوبی به نام «اس‌کی برادبند» از نتفلیکس شکایت کند. با این هدف که هزینه‌های زیاد شدن ترافیک مصرفی کاربرانش و بهینه‌سازی خدمات را به جیب بزند.

همه این‌ها در حالی میباشد که کره‌جنوبی یکی از پرسرعت‌ترین اینترنت‌های جهان را دارد و حال به دلیل همین استقبال گسترده، طلب حدود ۲۷.۲ میلیارد وون (۲۲.۹ میلیون دلار) کرده. نتفلیکس هم مدعی است توانسته در کره جنوبی بیشتر از ۱۶ هزار شغل درست کردن بکند و حدود ۷۷۰ میلیارد وون سرمایه‌گذاری کرده میباشد. یعنی حدود ۵.۶ میلیارد وون یاری به اقتصاد این کشور.

سریال بازی ماهی مرکب Squid Game

سریال بازی ماهی مرکب Squid Game

آیا سریال اسکویید گیم فصل ۲ دارد؟

بله، ولی هنوز تاریخ انتشار فصل ۲ سریال بازی مرکب مشخص نشده میباشد. چرا؟ چون هنوز سفارش داده نشده. در واقع مراحل طولانی پیش‌تولید و تولید پیچیده مجموعه‌ای همچون Squid Game امکان دارد انتشار فصل ۲ را به اواخر سال ۲۰۲۳ موکول بکند.

گفت‌وگو با کارگردا سریال ماهی مرکب Squid Game

هوانگ دونگ-هیوک نویسنده و کارگردان سریال بازی مرکب در رابطه با این اثر می‌گوید: «هر شب پیش از فیلمبرداری به راه‌هایی برای بهتر شدن صحنه‌ها و تجدید پیشنهاد در فیلمنامه‌ها فکر می‌کردم. میزان استرسی که در این مدت تحمل می‌کردم صددرصد بود! در طول مدت تولید سریال اسکویید گیم مطمئن بودم این اثر یا یک شاهکار خواهد بود و یا تبدیل به شکستی جبران نشدنی خواهد شد. ولی در نهایت در مدت وقت کوتاهی با استقبالی باور نکردنی روبه‌رو شدیم.»

کارگردان Squid Game درمورد شیوه روایت داستانش این‌طور توضیح می‌دهد: «سادگی بازی‌ها و خرده داستان‌های شخصیت‌ها در سریال بازی مرکب به مخاطبان جهانی این امکان را داده که با این سریال به‌خوبی ارتباط برقرار کنند. سایر سریال‌ها یا فیلم‌های ژانر مشابه یک قهرمان دارند که معماهای دشواری را برای برنده شدن حل می‌کند. ولی این سریال داستان بازندگان است. هیچ برنده‌ای وجود ندارد، هیچ نابغه‌ای وجود ندارد، بلکه فردی است که با یاری دیگران هر قدم را جلو می‌برد.»

هوانگ دونگ هیوک درمورد تاریخچه شکل‌گیری سریال هم می‌گوید:

«طرح سریال بازی ماهی مرکب را در سال ۲۰۰۸ مطرح کردم و یک سال بعد فیلمنامه را نوشتم. ولی به‌دلیل مفهوم عجیب این اثر، تولید و پخش آن یک دهه طول کشید! در واقع پس از ۱۰ سال جهان به مکانی تبدیل شده که چنین ایده عجیبی را می‌پذیرد و زیاد می‌پسندد؛ داستانی که حول محور بقا جریان می‌یابد.»

او در رابطه با استفاده از مربع، مثلث و دایره در طراحی لباس سربازها هم توضیح جالبی می‌دهد: «دلیل استفاده از مربع، مثلث و دایره در لباس عوامل اجرایی بازی، علاقه‌ام به کنسول پلی‌استیشن است! دلیل استفاده نکردن از X هم این بوده که این سمبل در پلتفرم‌های دیگر مثل ایکس‌باکس هم وجود دارد که هیچ علاقه‌ای به آن‌ها ندارم!»

عوامل و بازیگران سریال بازی ماهی مرکب

نویسنده و کارگردان: هوانگ دونگ-هیوک
بازیگران: لی جونگ-جه، پارک هه-سو، وی ها-جون، او یونگ-سو، وی ها-جون، جونگ هو-یون، هو سونگ-ته، انوپام تریپاتی، کیم جو-ریونگ
کشور سازنده: کره جنوبی
پلتفرم منتشرکننده: نتفلیکس
زبان‌ها: کره‌ای – انگلیسی
ژانر: اکشن، دلهره‌آور، درام

«هوانگ دونگ-هیوک» کارگردان این سریال، درمورد این مجموعه به سی‌ان‌ان گفته است: «همه ما در مقطعی از وقت این بازی‌های ساده و کودکانه را انجام داده‌ایم و یکی از سرگرمی‌های محبوب ما در دوران بچگی بازی مرکب بود که در این بازی تیمی، گروه مهاجمان مسیر خود را در یک محوطه به شکل ماهی مرکب باز می‌کنند و از سوی دیگر مدافعان در سعی برای توقف پیشروی آنان هستند. این بازی از لحاظ فیزیکی دشوار میباشد و هر موقع آن را بازی می‌کردیم یک شخص مجروح می‌شد، لباس‌هایش پاره می‌شد و گریه میکرد؛ بازی مرکب همیشه آخرین بازی روز بود».

سریال بازی ماهی مرکب Squid Game

سریال بازی ماهی مرکب Squid Game

سریال بازی مرکب

«هوانگ دونگ-هیوک» این سریال را بازتاب جامعه رقابتی میداند که در آن زندگی می‌کنیم و می‌گوید این سریال داستان بازنده هاست، افرادی که با چالش‌های زندگی روزمره دست و پنجه نرم می‌کنند و مکان می‌مانند، در حالی که برنده‌ها پیشرفت می‌کنند. هوانگ گفت: «من تمایل داشتم داستانی بنویسم که کنایه و حکایتی از جامعه سرمایه‌داری مدرن باشد، چیزی که رقابت زیاد شدیدی را به عکس کشد، تا حدی شبیه به رقابت شدید زندگی. ولی می‌خواستم شخصیت‌هایی را نمایش دهم که در زندگی واقعی با آن‌ها سروکار داریم.»

از طرف دیگر گاردین اشاره کرده است که بازی مرکب روایتی است از فرآیند فروپاشی کاپیتالیسم در کره جنوبی است.

بدهی‌های خانگی در این کشور در سال‌های اخیر به شکلی چشمگیر زیاد شدن یافته و به سطح باورنکردنی بیشتر از ۱۰۰ درصد درآمد ناخالص داخلی رسیده است؛ رقمی که در هیچ کشور دیگر در آسیا دیده نمی‌شود. این ماجرا را بگذارید کنار کاهش درآمد و زیاد شدن خیره‌کننده بیکاری جوانان تا متوجه شوید اقتصاد کره با چه هیولایی دست به گریبان میباشد.

بر اساس آنچه در «بازی مرکب» به عکس درآمده، یک بخت نامراد یا زیاد شدن ناگهانی قیمت‌ها و سرمایه‌گذاری نامناسب می‌تواند یک شخص یا یک خانواده را به جایی برساند که فقط برای گذران زندگی و زنده ماندن به وام‌گیرندگان و قسط‌دهندگان حرفه‌ای تبدیل شوند.

حال محبوب شدن این سریال تازه نتفلیکس نشان می‌دهد موضوع بدهکار شدن داستانی جهانشمول است و به گفته کارشناسان، بسیاری از مردم جهان از آن رو به «بازی مرکب» روی خوش نشان داده‌اند که خودشان در این شرایط قرار گرفته‌اند.

از نکته ها عجیب و جالب توجه تاثیرگذاری یک سریال این میباشد که کفش‌های سراسر سفیدی که شخصیت‌ها در این مجموعه پوشیده اند در همین مدت زمانیکه از پخش سریال می گذرد، فروش کفش های سفید برند «VANS» حدود ۷۸۰۰ درصد زیاد شدن پیدا کرده میباشد.

در میان مخاطبان داخل کشور و حتی منتقدین سینمایی هم یک نوع از دو قطبی بر سر این سریال وجود دارد برخی آنرا زیاد خوب اند و برخی دیگر این سریال را شعاری، سطحی و بی ارزش قلمداد کرده اند.

مثلا پرویز جاهد (منتقد) در صفحه اینستاگرامش نوشت: « ساخته هوانگ دونگ هیوک که نت فلیکس به تازگی عرضه کرده، از هر پیشنهاد جذاب و دیدنی میباشد. ایده ای بکر و درخشان که پسندیده نوشته و ساخته شده. داستانی تخیلی ولی به شدت واقعی که نشان میدهد سرمایه داری چگونه دمار از روزگار مردم بدبخت و بیچاره درمی آورد […] به شدت توصیه می شود»

سریال بازی ماهی مرکب Squid Game

ولی نیما حسنی نسب (منتقد) نوشت: « امان از جوگیری عمومی؛ امان از تبلیغات و بازی‌های نتفلیکس؛ امان از شلوغ‌بازی‌های فجازی… چی بود این واقعاً؟! همه چیزش سطح‌پایین، سرشار از کلیشه و شعارهای چپیِ از دهان‌افتاده و تاریخ‌گذشته، خوراک تفسیرهای الکی در مذمت پول و تلقی سطحی از مفهوم انسان و حرص و عدالت و الخ […] حیف از سینما و صنعت سرگرمی درجه‌یک و در اوجِ کره جنوبی که با این سریال شناخته شود. امان از جوگیری، امان از تبلیغات نتفلیکسی.» (سریال بازی ماهی مرکب Squid Game)

واقعا این که چه اندازه این اقبال عمومی به این سریال، ناشی از همذات پنداری انسانها در اقصی نقاط جهان با شخصیت‌ها و داستان بازی مرکب است یا به دلیل تبلیغات و جو سازی رسانه‌ها را میبایست به گذشت وقت وا گذاشت.

بهر حالا آنچه قابل اشاره میباشد اینکه یک سریال 9 قسمتی نتفلیکس چطور می‌تواند از سراسر جهان چشمها را به سمت خود فرا بخواند و این اتفاق کمی نیست، انگار جهان آینده همچون همین اتفاقات سریال بازی مرکب یک جنگ مرگ و زندگی برای ماندن مقابل چشمان مخاطبان میباشد.

سرویس دات کام

آماده خدمات رسانی در زمینه های درج آگهی رایگان ، آگهی رایگان اینترنتی ،تبلیغات رایگان اینترنتی، تبلیغات آنلاین رایگان ،نیازمندی های رایگان و … به شما همراهان گرامی می باشد.

با درج آگهی خود در سایت سرویس دات کام، آگهی خود را به مشاهده هزاران کاربر قرار دهید.


مطالب مرتبط:

آگهی استخدام

تبلیغات رایگان اینترنتی

سایت آگهی رایگان اینترنتی (عناصر اصلی)

چطور تبلیغات کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم ؟

ثبت آگهی رایگان اینترنتی – ارسال آگهی رایگان – درج آگهی رایگان

چگونه با سایت نیازمندیها خرید و فروش انجام بدهیم ؟

چگونه یک تصویر با نور عالی برای آگهی در سرویس دات کام بگیریم

14 راه برای دریافت تبلیغات رایگان

آموزش تصویری نحوه ثبت آگهی رایگان (تبلیغات رایگان)

ایجاد آگهی

آگهی رایگان – تبلیغات رایگان – ثبت و درج آگهی رایگان – سرویس دات کام

امن ترین خطوط هواپیمایی جهان در سال 2020

 ویژگیهای سایت های ثبت آگهی رایگان در اینترنت

انواع سبک تبلیغات و اهداف آن

اهمیت تبلیغات