سلامتی بدن با این تست در 5 ثانیه

سلامتی بدن با این تست در 5 ثانیه

سلامتی بدن با این تست در 5 ثانیه : سلامت جسمانی هر انسانی بزرگ‌ترین دارایی اوست بنابراین همه ما انسان‌ها در هر لحظه با رعایت بعضی از نکته ها ایمنی و مصرف وعده‌های غذایی سالم میبایست در حفظ سلامتی خود بکوشیم.

به گزارش بهداشت نیوز سلامت جسمانی هر انسانی بزرگ‌ترین دارایی اوست بنابراین همه ما انسان‌ها در هر لحظه با رعایت بعضی از نکته ها ایمنی و مصرف وعده‌های غذایی سالم دغدغه حفظ سلامتی خود را داریم و میتوانیم با انجام چکاپ و آزمایش‌های ساده خانگی از سلامت جسمانی خود مطمئن بشویم.

تست توالت

هموروئید یا بواسیر یک بیماری شایع میباشد که بیش انسان‌های بالغ در طول زندگی خود آن را تجربه می‌کنند. این بیماری معمولا با خارش شدید، درد و خون ریزی خود را نشان می‌دهد. از عوامل دخیل در ابتلا به بیماری هموروئید می‌توان به رژیم غذایی کم فیبر، یبوست مزمن، استرس و فشار‌های عصبی، زیاد شدن فشار خون به دلیل اعتیاد بیشتر از حد به الکل و عارضه‌های کبدی همچون سینوزیت کبدی یا چربی کبد اشاره نمود.

اگر در مدفوع خود خون دیدید احتمال این که این خون نشانه‌ای از بیماری هموروئید باشد زیاد فراوان میباشد، اما اگر در گذشته سابقه این بیماری را نداشتید میبایست برای اطمینان از سلامت سیستم گوارشی خود به دکتر متخصص مراجعه کنید؛ چرا که امکان دارد خون در مدفوع شما علامت بروز سرطان روده بزرگ یا دیورتیکولوسیس باشد.

تست خواب

بسیاری از افراد به علت مشغله‌های کاری وقت زیاد اندکی را به خوابیدن اختصاص می‌دهند به همین علت هنگام رفتن به رختخواب در کمتر از ۵ دقیقه خوابشان می‌برد که این عامل تنها نشانه بی خوابی فراوان میباشد. بی خوابی می‌تواند باعث بروز بیماری‌های گوناگونی از جمله فشار خون بالا، زیاد شدن وزن و دیابت نوع دوم شود. حتما به میزان ۸ ساعت در شبانه روز استراحت نمایید تا روز خود را با انرژی بیشتری آغاز نمایید.

تست نفخ

اگر بیش از دو هفته نفخ معده را احساس کردید و یا در طول شبانه روز سیری و سنگینی زیادی داشتید امکان دارد به سرطان تخمدان مبتلا شده باشید. این علامت نخستین نشانه بروز سرطان تخمدان میباشد.

——————————————

مطالب مرتبط: