شبکه اجتماعی برتر جهان کدامند؟

شبکه اجتماعی برتر جهان کدامند؟

شبکه اجتماعی برتر جهان کدامند؟مردم در هر نقطه از جهان برای استفاده از انواع شبکه های اجتماعی دلایل مخصوص به خود را دارند اما این نکته زیاد جالب میباشد که بدانیم کدام شبکه های اجتماعی توانستند سلایق و نیازهای مردم جهان را بهتر درک کرده و درنتیجه محبوب تر گردند.
شبکه های اجتماعی پربازدید

1- فیسبوک (Facebook)

فیسبوک (Facebook) بزرگ‌ ترین شبکه ارتباط اجتماعی (هم از پیشنهاد تعداد کل کاربران و هم اعضای حقیقی درج شده) در سراسر جهان میباشد. این شبکه اجتماعی محبوب در فوریه سال ۲۰۰۴ تاسیس و در طی ۱۲ سال موفق به جمع‌آوری بیشتر از ۱.۵۹ میلیارد کاربر فعال ماهانه شد. بنا بر آمارهای رسمی بیشتر از یک میلیون کسب و کار کوچک و متوسط از این رسانه برای تبلیغات تجاری خود استفاده می‌کنند. فیسبوک در حالا حاضر حدود 2 میلیارد و 10 میلیون فعالیت ماهانه بوسیله کاربرانش دارد.

2- یوتیوب (Youtube)

یوتیوب بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین رسانه‌ی تصویری در بین شبکه‌های اجتماعی میباشد که در ۱۴ فوریه سال ۲۰۰۵ با همکاری سه کارمند سابق پی پال تاسیس و بعدها در نوامبر ۲۰۰۶ به هزینه ۱.۶۵ میلیارد دلار بوسیله کمپانی گوگل خریداری شد. این سایت در حالا حاضر بیشتر از 1 میلیارد و 500 میلیون بازدید ماهانه دارد.

3- اینستاگرام (Instagram)

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویری میباشد. این پلت فرم در ۶ اکتبر سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد و بیشتر از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و مالک اصلی آن هم فیسبوک میباشد. تعداد زیاد زیادی از کاربران از این شبکه برای پست نمودن تصاویر سفر خود، دنیای مد، غذاهای مختلف و مورد علاقه خود، هنر و سایر موضوعات مشابه استفاده می‌کنند.

یکی از دلایل محبوبیت اینستاگرام به واسطه‌ی فیلترهای منحصر به فردی است که امکانات ویرایش تصویر و ویدیو را درست کردن می‌کنند. تقریبا ۹۵ درصد کاربران این شبکه عضو فیسبوک هم هستند و بدین ترتیب شما می‌توانید با یک تیر دونشان را هدف بگیرید. هم اکنون اینستاگرام حدود 800 میلیون بازدید ماهانه دارد.

4- توئیتر (Twitter)

توییتر در ۲۱ مارس سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و دفتر اصلی آن در سان‌فرانسیسکوی کالیفرنیا میباشد. شاید این سوال به ذهن شما هم رسیده باشد که فرستادن پست با استفاده از حداکثر ۱۴۰ کاراکتر درتوییتر، روش مناسبی برای تبلیغات تجاری نیست ولی بنا بر آمار، این رسانه‌ی ارتباط اجتماعی بیشتر از ۳۲۰ میلیون کاربر ماهانه‌ی فعال دارد که با استفاده از همین محدودیت ۱۴۰ کاراکتری اطلاعات خود را انتقال می‌دهند.

در زمینه تجارت، مشاغل مختلف از این رسانه‌ی پربیننده برای تعامل با مشتریان خود، پاسخ‌د‌هی به سوالات آن‌ها و انتشارآخرین اخبار استفاده می‌کنند و هم‌زمان تبلیغات ویژه برای مخاطبین خاص خود را هم پیگیری می‌کنند.

شبکه اجتماعی برتر جهان کدامند؟

5- رِدیت (Reddit)

یک شبکه‌ی اجتماعی مربوط به اخبار و سرگرمی است. کسانی که در این وبسایت درج نام می‌کنند می‌توانند پست‌ها و لینک‌های مستقیم خود را فرستادن کنند. کاربران هم چنین قادر به سازماندهی و تعیین موقعیت خود را بر روی صفحات وبسایت با رای دادن هستند. ارسال‌هایی که بیشترین رای مثبت را کسب کرده باشند در صفحات ابتدا و یا اصلی وبسایت قرار می‌گیرند.

این شبکه بوسیله دو هم اتاقی به نام‌های الکسیس اوهانیان و استیو هافمن که از دانشجویان دانشگاه ویریجینیای آمریکا بودند، در سال 2005 تاسیس شد و در حدود یک دهه بعد تعداد کاربران درج شده در این سایت بیشتر از 36 میلیون کاربر میباشد و بازدید های آنلاین ماهانه‌ی آن هم بیشتر از 250 میلیون شخص میباشد.

6- واین (Vine) – شبکه اجتماعی برتر جهان کدامند؟

واین یک شبکه اجتماعی موبایلی بین المللی برای آپلود و دانلود و اشتراک گذاری ویدیو میباشد که بوسیله شبکه اجتماعی توییتر پشتیبانی میشود. واین این قابلیت را دارد که شما بتوانید ویدیو های قشنگ و کوتاه بسازید و لحظات خوش خود را با تمامی دوستان خود اشتراک بگذارید و آنان می توانند ویدیو شما را لایک کنند و نظراتشان را در رابطه با ویدیو شما اعلام کنند .

برای ضبط ویدئو خود کافی میباشد به حالت دوربین بروید و با نگه داشتن انگشت خود بر روی صفحه نمایش ضبط ویدئو را ادامه بدهید. وقتی که انگشت خود را از روی صفحه بردارید ویدئو هم متوقف میشود و میتوانید صحنه ای در شرایط دیگری را ضبط نمایید و در آخر نتیجه کار خود را با دوستانتان در توییتر به اشتراک بگذارید. بازدید های آنلاین ماهانه‌ی واین در حالا حاضر بیشتر از 200 میلیون شخص میباشد.

7- پینترست (Pinterest)

پینترست (Pinterest) یک شبکه اجتماعی نسبتاً نوظهوری میباشد که در ماه مارس 2010 تأسیس شده میباشد و در همین مدت به موفقیت خیره کننده ای دست یافته و توانسته با سبک و سیاق جدیدی که دارد، کاربران زیادی را به خود جذب بکند. پینترست مبتنی بر تصویر میباشد که زیاد مورد توجه قرار گرفته و به یکی از قطب های انتشار تصویر در دنیا تبدیل شده میباشد.

در پینترست میتوانید به تعداد نامحدود برای خود آلبوم تصاویر درست کردن کرده و آنان را بین دیگران به اشتراک بگذارید. پینترست برای تعداد و عناوین آلبوم ها و نوع تصویر ها هیچ محدودیتی قائل نشده میباشد.

شما میتوانید برای اهداف تبلیغاتی و یا جذب بیننده برای سایت تان در پینترست فعالیت می نمایید. این وبسایت همچون یک‌ بورد، تخته‌ای از تصاویری میباشد که شما می‌توانید از سایت‌های دیگری که از آنان دیدن می‌کنید، سنجاق یا پین کنید.

8- اَسک (Ask.fm)

یک شبکه اجتماعی جهانی میباشد که در آن کاربران پروفایل خود را درست کردن می کنند و می توانند سوالاتشان را به دیگر افراد فرستادن کنند. برای نخستین بار این یک نوع رسانه اجتماعی ناشناس بود که باعث شد که سوالات ناخواسته فرستادن شوند. این سایت در سال 2010 درست کردن شد و تاکنون توانسته و روز به روز پیشرفت بکند و حدود 160 میلیون بازدید ماهانه را برای خود داشته باشد.

9- تامبلر (Tumblr)

تامبلر یک وبسایت و یک پلتفرم وبلاگ میباشد که به کاربران خود اجازه فرستادن متن، تصویر ها، فیلم ها، لینک ها، نقل قول ها و صدا را از راه tumblelog میدهد. کاربران می توانند کاربران دیگر را دنبال، و یا tumblelog خود را خصوصی نمایند که استفاده از خدمات آن زیاد ساده میباشد. تامبلر 225 میلیون وبلاگ دارد و در حالا حاضر حدود 115 میلیون فعالیت ماهانه در آن درج شده میباشد.

10- فلیکر (Flickr)

فلیکر یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های اشتراک گذاری عکس و ویدئو، خدمات وب و جوامع آنلاین میباشد که بوسیله شرکت ludicorp در سال ۲۰۰۴ درست کردن شد و درسال ۲۰۰۵ بوسیله یاهو خریداری شد. این وبسایت به مرور به یک شبکه اجتماعی مبتنی بر تصویر تبدیل شده میباشد. فلیکر تا به حالا در مجموع 100 میلیون عضو ثابت و 112 میلیون بازدید ماهانه فعال دارد.

11- گوگل پلاس (Google Plus)

یازدهمین Google Plus یک شبکه اجتماعی ارائه شده بوسیله کمپانی گوگل می باشد که در سال 2011 معرفی شد. شبکه اجتماعی گوگل پلاس که به G+ هم معروف میباشد برای اشتراک گذاری تصویر و متن و لینک مورد استفاده قرار میگرد. شبکه اجتماعی گوگل پلاس دارای ویژگیهای فراوانی میباشد.

معمولا اکثر شبکه های اجتماعی برای اشتراک گذاری اطلاعات بین عموم اجتماع استفاده میشوند اما گوگل پلاس دارای ویژگی های خاصی برای بهبود کسب کار میباشد. گوگل پلاس هم اکنون حدود 111 میلیون کاربر فعال به صورت ماهانه دارد.

12- لینکدین (Linkedin)

لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه ای میباشد که در سال 2002 بوسیله جف وینر درست کردن شد. این شبکه اساسا برای بهبود کسب و کارهای مختلف و آشنا نمودن دیگران با آن ها طراحی شده میباشد.

با این حالا، استفاده از لینکدین تنها به این موضوع محدود نمی شود و کاربران این شبکه اجتماعی می توانند از راه آن، با افراد دیگری که در حوزه کاری شان فعالیت می کنند، آشنا شوند و با آن ها ارتباط برقرار کنند. گوگل پلاس هم اکنون حدود 111 میلیون کاربر فعال به صورت ماهانه دارد. لینکدین هم اکنون حدود 106 میلیون کاربر فعال به صورت ماهانه دارد.
——————————————————-

مطالب مرتبط: