طراحی آگهی چیست؟

طراحی آگهی چیست؟

طراحی آگهی چیست؟

نه یک فرمول جادویی و نه قوانین از پیش تعریف شده برای ترکیب خطوط، رنگ، تصاویر، تایپ و دیگر عنصرهای گرافیکی برای درست کردن آگهی چشمگیر وجود دارد. با این حالا، طراحی بستگی به نیاز مشتری و ویژگی ها، عملکرد، ظاهر و ماهیت محصول دارد.
اجرای یک طراحی پسندیده، تأثیر چشمگیری بر مصرف کنندگان دارد. یک طراحی هوشمندانه افراد را وادار به خرید محصول می‌کند.

چطور طراحی آگهی خلاقانه را توسعه دهیم؟

در طراحی مهم ترین نکته ایده خلاق میباشد و ایده خلاقانه صرفا وابسته به درک روشنی از هدف پروژه میباشد. وقتی که هدف پروژه روشن میباشد، میبایست یک تحقیق کوچکی در بازار انجام بدهید تا رفتار مشتریان بالقوه را درک نمایید.
در حقیقت، هدر چشم گیر، بدنه ی محتوای مختصر میبایست از قبل تعیین شود. اگر همه تجهیزات را آماده داشته باشید، می‌توانید یک طراحی خلاقانه درست کردن نمایید.

استراتژی طراحی خلاق

یک ایده روشن و یک استراتژی مشخص، بخش جدایی ناپذیر از طراحی خلاقانه است. استراتژی شامل برخی از اجزای اساسی است مانند:

• سادگی : تلاش نمایید چیدمان طرح را ساده نگه دارید. تصاویر بزرگ را در بالای صفحه قرار بدهید، عنوان در ذیل آن، محتوا در وسط، در حالی که لوگو و نشانی در سمت راست در پایین

• تعادل : برای تمرکز بر روی برخی از نقاط، شما نیاز به درست کردن تقارن در طراحی دارید. بخش اصلی طراحی خلاق، سازماندهی پایان عنصرهای شامل تصاویر، بلوک ها، سرفصل ها، محتوا و عکس میباشد تا متعادل به نظربرسند.

• تناسب : اندازه و رنگ همه عنصرهای گرافیکی میبایست با اهمیت و محیط عکس آن‌ها تعیین شود. به عنوان مثال، ایده، عکس، یا طراحی میبایست بزرگ‌تر، روشن‌تر، و جسورانه تر باشد به طوری که از المان‌های دیگر متمایز به نظر برسد

 

• اتحاد : ابتدا نقطه کانونی آگهی که می‌خواهید مردم روی آن تمرکز کنند را پیدا نمایید. زمانیکه انجام شد، آن را به عنوان یک نقطه مرکزی با تضعیف طرح و رنگ پس‌زمینه و رنگ روشن نمایید. یک نکته که همیشه در ذهن داشته باشید این میباشد که همه عنصرهای طراحی شما – زبان و ارائه تصویری میبایست در وحدت باشند.

• کنتراست : کنتراست درست کردن نمایید تا بتواند توجه مردم را جلب بکند. به عنوان مثال، در میان یک دسته از انبه، وجود یک سیب جلب توجه می کند.

• سازگاری : حفظ سازگاری، هماهنگی صفحات با صفحه ی آگهی چشمگیر لازم میباشد. این به مردم یاری میکند تا معنای عنصرهای مختلف یک آگهی را درک کنند.

• طراحی تصویر : به طور کلی، تصویر اول افراد را جذب می‌کند. انتخاب یک تصویر پسندیده و قرار دادن آن با زیرکی در یک تبلیغ یک روش هوشمندانه دیگر برای جلب توجه مردم میباشد ( عکس ذیل را ببینید ).

• نزدیکی : نزدیکی یکی از مهم ترین عنصرهای طراحی خلاقانه میباشد. این مردم را مجبور به فکر نمودن در مورد طراحی (تبلیغ) میکند. بنابراین، طراحی نزدیکی یک کار مغزی میباشد. به عنوان مثال، آگهی Marlboro Cigar را به یاد می آورید – مرد اسطوره ای، ترکیبی از سیگار، اسب، گاوچران و عکس روستایی از غرب قدیمی، این یک تبلیغ تاثیر گذار بود.

 

• طراحی رنگ : انتخاب رنگ یک کار زیاد مهم میباشد. معمولا سیاه و سفید خسته‌کننده میباشد، ولی برخی تبلیغات فقط رنگ سیاه و سفید دارند.

تبلیغاتی که میبایست رنگی باشند، میبایست به دقت طراحی شوند و ثبات و تناسب را حفظ کنند. استفاده بیشتر از حد از رنگ‌ها و یا روشنایی اضافی حواس مردم را پرت می‌کند.

سایت سرویس دات کام آماده  خدمات رسانی در زمینه درج آگهی رایگان، تبلیغات رایگان اینترنتی ، نیازمندی های رایگان و … به شما عزیزان می باشد.

————————————————————-

مطالب مرتبط: