طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی : “کیک خیس” خانگی دستورالعمل پیچده ای ندارد ولی در عین سادگی زیاد خوشمزه و دلچسپ میباشد. امروزه خیلی ها علاقه مند هستند تا کیک های مختلف را در خانه صحیح کنند و هنگامی حرف از کیک خیس شکلاتی به میان میاید علاقه چند برابر میشود . کیک خیس به دلیل بافت نرم و شکلات زیادی که دارد زیاد خوشمزه میباشد. ما در نمناک تلاش کردیم متداول ترین طرز تهیه کیک خیس را به شما ارائه بدهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک خیس شکلاتی :

در تعیین مقدار مواد اولیه کیک خیس شکلاتی از لیوان استفاده شده است و فرقی ندارد که شما از چه لیوانی استفاده نمایید فقط پایان مواد اولیه را با یک لیوان اندازه گیری نمایید تا تناسب مواد اولیه بهم نخورد.

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

تخم مرغ 3 عدد
روغن مایع 1/5 لیوان
شکر 1/5 لیوان
پودر کاکائو 4 قاشق غذاخوری پر
شیر به دمای محیط رسیده 1/5 لیوان
آرد سفید قنادی 2 لیوان
وانیل شکری 1 قاشق چایخوری
بکینگ پودر
2 قاشق چایخوری

بهترین طرز تهیه کیک خیس شکلاتی :

کیک خیس طرز تهیه های مختلفی دارد و هرکس بسته به ذائقه خود میزان شکلات و مواد دیگر آن را تغییر میدهد ما در این طرز تهیه سعی کردیم برترین طرز تهیه کیک خیس را به شما آموزش بدهیم.

مرحله ابتدایی

اول یک قالب متناسب برای تهیه کیک خیس انتخاب میکنیم و برای این که کیک به ظرف نچسبد به اندازه چند قطره روغن درون ظرف ریخته و پایان ظرف را چرب میکنیم و بعدا مقداری آرد(خیلی کم) به قسمت های چرب شده به همچون عکس ذیل می ریزیم.

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

مرحله دوم

بعدا شکر و پودر کاکائو را درون ظرف دیگر اضافه میکنیم و پسندیده مخلوط میکنیم تا پودر کاکائو باز شود.

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

مرحله سوم

بعدا شیر را به ظرف اضافه میکنیم و اول با قاشق هم می زنیم چون اگر خشک باشد نمی توان از هم زن استفاده نمود و بعد از این که مقداری با قاشق هم زدیم با هم زن برقی به طوری که شکر و پودر کاکائو در شیر حل بشود هم می زنیم.

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

مرحله چهارم

بعد از این که حدود سه دقیقه با هم زن مواد را هم زدیم، روغن مایع را به آرامی به مواد اضافه میکنیم و حدود پنج دقیقه به هم زدن ادامه می بدهیم تا مواد غلظت پیدا بکند و بعد از این که مواد به غلظت مورد پیشنهاد رسید یک لیوان از مواد شکلات را کنار می گذاریم تا بعد از پختن برای روی کیک و تزیین استفاده کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تخم مرغ ها را درون یک ظرف جداگانه میشکنیم تا از سالم بودن آن مطمئن بشویم و تخم مرغ ها را دونه دونه به مواد اضافه میکنیم و با هم زن مخلوط میکنیم

مرحله ششم

آرد، بکینگ پودر و وانیل را مخلوط میکنیم و چند بار الک میکنیم و بعدا آن را به آرامی و کم کم به مواد اضافه میکنیم و با قاشق هم می زنیم.

مرحله هفتم

مواد را درون قالبی که آغشته به روغن و آرد کرده بودیم می ریزیم و برای این که کیک پف بکند ته قاشق را آغشته به روغن مایع میکنیم و سوراخ هایی را درون مایه درست کردن میکنیم. اینکار به پیشنهاد ساده باعث میشود کیک پف زیادی بکند.

مرحله هشتم

قالب را حدود 30الی 35 دقیقه درون طبقه وسط فر قرار می بدهیم و بعد از آن قالب را از فر خارج میکنیم و برای این که مطمئن بشویم کیک پخته شده چاقو را در کیک فرو می کنیم و اگر موادی به کیک نچسبید یعنی کیک پخته شده میباشد.

مرحله نهم

بعدا بصورت دلخواه کیک را برش می زنیم و همانطور که داغ هست یک لیوان مواد شکلات که کنار گذاشته بودیم را روی آن می ریزیم و چند دقیقه صبر می کنیم تا شکلات به خورد کیک برود.

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

نکته های مهم تهیه کیک خیس شکلاتی :

در مرحله ششم هنگامی آرد را به مواد اضافه می کنیم نبایستی فراوان هم بزنیم که باعث میشود پف کیک گرفته شود.
15 دقیقه پیش از این که آغاز به پختن کیک بکنیم میبایست فر را گرم کنیم و در دمای 170 درجه بگذاریم.
تا 20 دقیقه بعد از آنکه قالب را درون فر گذاشتید در فر را باز نکنید که باعث میشود پف کیک گرفته شود.
برای تزیین کیک از خلال پسته ، خلال بادام و شکلات چیپسی میتوانید استفاده نمایید.

نکته های تکمیلی در مورد کیک خیس

کیک خیس جزو کیک و شیرینی – انواع کیک می باشد
وقت آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 25دقیقه
و وقت پخت و انتظار آن در حدود 35دقیقه می باشد .
کیک خیس را میتوانید در وعده دسر – سرو نمایید .
توجه کنید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 8 شخص متناسب می باشد .

سایت سرویس دات کام

برای تبلیغات رایگان کسب و کار خود سایت سرویس دات کام بهترین انتخاب می باشد. همچنین می توانید از آن جهت خرید و فروش ، یافتن آگهی های استخدام و … نیز استفاده نمایید.

مطالب مرتبط :

اصول اولیه و مهم در تبلیغات

میان وعده مناسب

مصرف مواد در کودکان

سریال بازی ماهی مرکب Squid Game

نوع لباس بچه گانه ضد حساسیت

میان وعده مناسب

تفاوت ویزیتور و بازاریاب