عادت های غلط افراد موفق

عادت های غلط افراد موفق

عادت های غلط افراد موفق : امکان دارد دقیقا همان عواملی که فکر می نمایید باعث شده اند موفق بشوید و در وضعیت کنونی قرار داشته باشید با عادت های غلط دارند از کسب موفقیت های بیشتر افراد موفق جلوگیری می کنند.

برنده شدن بیش از حد

داشتن احساس نیاز برای برنده شدن، آن هم به هر قیمتی و در هر شرایطی. چه لزومی داشته باشد یا نداشته باشد و یا کاملاً بی مورد باشد. بیش از حد برنده شدن رایج ترین مشکل رفتاری در میان افراد موفق میباشد. تفاوتی میان رقابتی بودن و بیشتر ازحد رقابتی بودن وجود دارد، هم چنین بین موفق شدن وقتی که به چشم می آید و وقتی که به چشم نمی آید.

افراد موفق بارها و بارها مرز بین این دو را می شکنند. نمی خواهم حس رقابت را کم اهمیت جلوه دهم. منظورم این میباشد که هنگامی از این حس، برای به دست آوردن اهدافی استفاده میکنیم که ارزش سعی نمودن را ندارند، آنگاه یک مشکل به حساب می آیند.

ارزش و اعتبار دادن به بحث، بیشتر از حد 

تصور نمایید مدیرعامل یک شرکت هستید. کارمندتان عقیده ای ابراز میکند که از پیشنهاد شما فوق العاده میباشد. به جای آن که از او حمایت نمایید و بگویید «عقیدة فوق العاده ای میباشد.».

از آنجایی که می خواهید برای خودتان ارزش و اعتبار درست کردن نمایید می گویید:« عقیده فوق العاده ای میباشد، ولی بهتره این کارو انجام بدی.» هرچقدر مقام شما در سازمان بالاتر باشد، ضروری میباشد کاری نمایید که دیگران موفقیت های بیشتری به دست آورند تا این که بخواهید همیشه خودتان موفق و برنده باشید.

عادت های غلط افراد موفق

قضاوت (عادت های غلط افراد موفق)

داشتن علاقه برای قضاوت نمودن دیگران و محک زدن آن ها با توجه به معیارهای خودمان. مردم یار ندارند، هرچند غیرمستقیم، مورد انتقاد قرار بگیرند.

به همین دلیل میباشد که قضاوت نمودن درباره دیگران یکی از بدترین راه هایی میباشد که موجب طردکردن آن ها و موفقیت مان میشود. تنها نتیجه ای که میتوان از قضاوت دربارة سعی و یاری دیگران انتظار داشت این میباشد که آن ها دیگر به ما یاری نخواهند نمود.

پیشنهادات مخرب

نظرات و پیشنهادات طعنه آمیز و بی موردی که گمان میکنیم با مطرح نمودن شان با هوش و تیز به پیشنهاد می رسیم. پیشنهادات مخرب، اظهارات طعنه آمیزی هستند که روزانه از روی غرض و یا بدون هیچ غرض بیان میکنیم و هیچ سودی برای دیگران ندارد جز آنکه باعث رنجش آن ها میشود و احساس برتری خود را به آن ها ثابت کنیم.

این نظرات طعنه آمیز متفاوت از نظراتی میباشد که برای زیاد شدن ارزش و اعتبار به بحث بیان میشود زیرا جز رنجش و آزردگی چیزی به همراه ندارد.

شروع با کلماتی از جمله «نه»، «اما» و…

بکار بردن بیشتر از حد از این کلمات منفی که به طور غیرمستقیم بیان کنندة این مفهوم میباشد « حق با من میباشد. تو در اشتباهی.» وقتی که جمله ای را با «نه»، «اما» و «با این حال» و یا هرچیز شبیه آن شروع می نمایید صرف پیشنهاد از این که لحن شما تا چه حد دوستانه باشد یا چه تعداد عبارات ملایم و دلربا بیان نمایید تا تاثیر مثبتی بر یار تان بگذارید، پیامی که یار شما دریافت خواهد نمود این است:

در اشتباهی.. از آن لحظه به بعد گفتگوی بین شما تبدیل به جنگی بی حاصل میشود و شما دیگر درحال تبادل پیشنهاد نیستید بلکه در تلاشید تا دراین جنگ پیروز بشوید.

به دنیا بگوییم چقدر باهوش هستیم

داشتن احساس نیاز برای این که به دیگران نشان بدهیم که باهوش تر از آن ها هستیم. فرض نمایید منشی شما با یک سند که ضروری میباشد که آن را فورا بررسی نمایید وارد اتاقتان میشود چیزی که منشی نمی داند این میباشد که چند دقیقه قبل از راه همکارانتان از موضوع مطلع شده اید.

چه کار خواهید کرد؟ اگر همچون اکثر مردم باشید راهی پیدا خواهید نمود تا به منشی تان بگویید یک قدم از او قبل هستید.

امکان دارد به سادگی بگویید « این موضوع را از پیش می دانستم» یا با لحن تندتری بگویید « چرا آسایش من را با این موضوع بهم ریختی؟» ولی هرکدام را که انتخاب کنیدضربه ای را که نبایستی بزنید زده اید. اگر بتوانید به سادگی و با گفتن متشکرم آن را بگذرانید، کار درستی انجام داده اید.

صحبت نمودن وقتی که خشمگین هستیم

استفاده از تغییرات احساسی به عنوان ابزار مدیریت.فکر می کنم عصبانیت نوعی ابزار مدیریت است. باعث میشود کارمندان از خواب بیدار شوند. مفهوم اش این میباشد که بعضی اوقات کارمندان میبایست صدای شما را بشنوند. ولی به چه قیمتی؟ تغییرات احساسی،ابزار قابل اطمینانی برای مدیریت نیستند.

عادت های غلط افراد موفق

هنگامی خشمگین هستید، کنترلتان را از دست می بدهید. فکر می نمایید با خشم فوری میتوانید دیگران را کنترل نمایید و انگیزه شان را بالا ببرید. ولی به سختی میتوان واکنش مردم در برابر خشم و عصبانیترا قبل بینی نمود. با اینکار آن ها به محض این که میخواهند پیشرفت کنند، افت می کنند.

منفی بودن (عادت های غلط افراد موفق)

داشتن احساس نیاز برای مطرح نمودن افکار منفی مان آن هم زمانیکه از ما نظری خواسته نشده است.همة ما در محیط کار با افراد منفی آشنا هستیم. آن ها کسانی هستند که قادر نیستند در مقابل نظر شما، جمله ای مثبت یا تعارف آمیز بیان کنند. واکنش آن ها همیشه منفی میباشد.

اگر منفی بودن نقطه ضعف شما است از شما می خواهم وقتی که نظر مفیدی دریافت می نمایید به جواب و واکنشی که از خود نشان می بدهید دقت و آن را بررسی نمایید.

سرویس دات کام آماده ارائه خدمات تبلیغات رایگان، آگهی رایگان اینترنتی، نیازمندی های رایگان و … به شما عزیزان می باشد. جهت درج آگهی خود به صفحه نخست مراجعه نمایید.

—————————————————————

مطالب مرتبط: