عملکرد و زیبایی بیشتر اتاق کار

عملکرد و زیبایی بیشتر اتاق کار

عملکرد و زیبایی بیشتر اتاق کار : 

استفاده از ایده‌ها و وسایل سنتی برای عملکرد و زیبایی در اتاق

شما در طراحی اتاق اداری خود برای زیاد شدن زیبایی و هم چنین عملکرد، بهتر میباشد با توجه به فرهنگ معماری محل زندگیتان اتاق اداری را طراحی نمایید. این موضوع ویژگی‌های مثبتی در دل خود جای داده میباشد. هنگامی به محیطی که با توجه به روحیات و ذهنیت شما طراحی شده میباشد وارد می‌شوید به راحتی با آن اتاق می‌توانید ارتباط برقرار نمایید.

شاید بودجه تخصیص یافته برای طراحی اتاق اداری به اندازه کافی نباشد اما حدالمقدور برای اتاق وسایلی خریداری نمایید که حداکثر کارایی و زیبایی را برای شما به ارمغان بیاورد. در این جا منظور از سنت شیوه تفکری شما به گذشته میباشد و ممکن است سلایق شما به وسایل تزئینی سنتی با سلایق سنتی یکی از اعضای خانواده‌یتان فرق داشته باشد.

عملکرد و زیبایی بیشتر اتاق کار

از برترین نما برای اتاق اداری خود استفاده نمایید

بعضی افراد به فضای داخلی اتاق ادری خود زیاد توجه می‌کنند. محیط بسته، انگیزه و هیجان را برای کار مداوم کم‌تر می‌کند. از طرف دیگر چشم‌ها هم در این شرایط خسته می‌شوند.

به گفته متخصصین چشم پزشکی یکی از معایب خیره شدن مداوم به کتاب و صفحه نمایش، خشکی چشم میباشد. علائم این عارضه عبارتند از: خستگی و خشکی چشم، ریزش اشک، تاری دید، سوزش، درد گردن و شانه‌ها. دو عامل در طراحی اتاق اداری در این موضوع می‌تواند مهم باشد.

مورد ابتدا اتاق اداری و میزکار شما نزدیک پنجره باشد تا ضمن حضور نور کافی در محیط اتاق بتوانید از تکنیک ۲۰، ۲۰، ۲۰ استفاده نمایید. این تکنیک می‌گوید بعد از استفاده ۲۰ دقیقه‌ای از صفحه نمایش به مدت ۲۰ ثانیه به فاصله ۲۰ فوتی که معادل شش متر و نیم متر است نگاه نمایید.

چه بهتر میباشد در حالت نشسته و یا ایستاده به بیرون پنجره نگاه نمایید تا خستگی چشمان شما برطرف شود. جدای از این مباحث حضور پنجره در اتاق اداری سرزندگی و شادابی را هرچه بیش می‌کند و تغییر فصل و آب و هوا روح شما را از این ویژگی منحصر بفرد زمین از یکنواختی خارج می‌کند.

طراحی با توجه به اقلیم محیط زندگی‌تان برای عملکرد و زیبایی در کنار هم (عملکرد و زیبایی بیشتر اتاق کار)

با توجه به گستردگی و تنوع اقلیم ایران از کوهستانی و جنگلی گرفته تا بیابانی و ساحلی هر کدام از این شرایط تاثیر مستقیمی در نوع نگرش شما برای طراحی اتاق اداری می‌گذارند. طراحی داخلی، استفاده از رنگ‌ها و خرید وسایل از جمله نگرش‌های مربوطه هستند. طراحلی داخلی اتاق اداری ترکیبی از ایده‌های ذهنی شما و طراح نشات گرفته از اقلیم محیط زندگیتان است.

رنگ از دیگر عوامل مهم این موضوع است. با توجه به سلیقه شما و نوع نگرش و اقلیم محل زندگیتان رنگ اتاق را می‌توانید برگزینید. محیطی که به طور مدارم خورشید در آن در حالا تابیدن میباشد با محیطی که بیش اوقات ابری میباشد رنگ درون اتاق متفاوتی دارند. یا در مثالی دیگر اتاقی که در کنار ساحل قرار گرفته با اتاقی که نمای جنگلی و سبز دارد، رنگ اتاق اداری تفاوت دارد.

مورد سوم وسایلی میباشد که درون اتاق قرار می‌گیرد. این جا شرایط اقلیمی حرف ابتدا را می‌زند. بعضی از وسایلی که در محیط گرم و خشک به خوبی عمر می‌کنند در محیط مرطوب نمی‌توانند مقاومتی از خود نشان بدهند. در نتیجه می‌توان گفت وقتی که ایده‌های طراحی را در ذهن خود می‌پرورانید به شرایط اقلیمی محیط زندگی خود توجهات ضروری را بکنید تا از اتاق اداری خانگی‌یتان بیشترین بهره را ببرید.

عملکرد و زیبایی بیشتر اتاق کار
اتاقی گرم و دل‌نشین با یاری از عملکرد و زیبایی

همه‌ی ما برای کار نمودن به محیطی شاداب احتیاج داریم. کسل کننده نباشد و خود دست اندازی برای تسریع روند کار محسوب نشود. طراحی درون اتاق اداری میبایست به گونه‌ای باشد که شما را جذب بکند.

شما میبایست در این اتاق بتوانید بدون این که خستگی به شما چیره شود ساعت‌های متمادی بکار و فعالیت بپردازید. قرار گرفتن در محیطی خشک و بدون انعطاف شما را سردرگم می‌کند. تصور نمایید در فضایی بهم‌ریخته و نامناسب قرار میباشد آغاز بکار نمایید. به پیشنهاد خودتان چقدر در این اتاق دوام می‌آورید؟

این گونه اتاق‌ها حضورپذیری را کاهش می‌دهند و فردی که قرار میباشد دورن این اتاق اداری مشغول بکار شود از کار دلسرد شده و به راحتی نمی‌تواند به فعالیت‌های اداری خود بپردازند. ولی چطور می‌توان یک اتاق اداری را گرم و دل‌نشین کرد؟

گزینه‌های متنوعی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. یکی از این موارد ترکیب بندی متناسب رنگ‌ها در اتاق میباشد.

هماهنگ بودن رنگ‌ها با یکدیگر وحدت درون اتاق را بیش می‌کنند. مورد قابل اشاره دیگر وسایل درون اتاق میباشد. خرید وسایلی کارآمد و مکمل یکدیگر محیط کار را برای شما جذاب‌تر می‌کند.

یکی دیگر از عواملی که باعث گرمی و دلنشینی اتاق اداری خانگی می‌شود هماهنگی وسایل با طراحی داخلی اتاق میباشد. به عبارت دیگر دکوراسیون اداری با طراحی داخلی یکی باشد. شاید موارد ذکر شده بصورت تکی از اهمیت چندانی برخوردار نباشند اما هنگامی مثل پازل هر کدام از آن‌ها را در کنار یکدیگر قرار می‌دهید، می‌بینید که برای به ثمر نشستن یک ایده خلاقانه میبایست به تمامی جوانب موضوع توجه نمود.

————————————————————–

مطالب مرتبط: