عکس تبلیغاتی اثرگذار در تبلیغات آنلاین

عکس تبلیغاتی اثرگذار در تبلیغات آنلاین
عکس تبلیغات اثرگذار در تبلیغات آنلاین : در این مطلب نکاتی خواهیم خواند از این که یک عکس تبلیغاتی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه باید آن را پیدا کرد .

عکس تبلیغاتی می‌تواند در تبلیغات کلیکی شما مورد استفاده قرار گیرد یا تصویر محتوای بلاگ شما یا شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی در تبلیغات آنلاین .انتخاب تصاویر جذب‌کننده که تأثیر تبلیغات را به حداکثر برساند .

در واقع نوعی دانش به حساب نمی‌آید، اما از آنجایی‌که ما تصاویر را ۶۰ هزار مرتبه سریع‌تر از متن پردازش می‌کنیم، یافتن تصاویر مناسب در تبلیغات می‌تواند فراوان مهم باشد .( عکس تبلیغاتی اثرگذار در تبلیغات آنلاین )

تصویر خوب

یک تصویر خوب به انتقال اطلاعات و ترغیب مخاطبان‌تان کمک می‌کند، در حالی‌که یک تصویر بد می‌تواند برایشان کسل‌کننده باشد یا حتی ذهن‌شان را منحرف کند .

انتخاب درست تصاویر از اهمیت زیادی برخوردار می باشد، اما کار چندان دشواری نیست. در این مطلب، به ۸ نکته مهم که به شما در انتخاب تأثیرگذارترین عکس تبلیغاتی برای تبلیغات آنلاین کمک می‌کند اشاره خواهیم کرد .

 

۱. کانال‌های مختلف بازاریابی به انواع متفاوتی از عکس تبلیغاتی نیاز دارند.

توجه داشته باشید تصویری وجود ندارد که مناسب انتها رسانه‌ها باشد. تصویری که برای اینستاگرام شرکت شما مناسب می باشد الزاماً برای بنر هم مناسب نیست .

عکس تبلیغاتی اثرگذار در تبلیغات آنلاین

هر کانال بازاریابی به گونه‌ای متفاوت رفتار می‌کند و هدف متفاوتی دارد که باید به هنگام انتخاب تصاویر در نظر گرفته شود.

برای تبلیغات بنری باید تصویری داشته باشید که بر اساس اندازه‌های استاندارد سازمان بین‌المللی تبلیغات (IAB) انتخاب شده باشد و باید حجم کمی داشته باشد،

تصاویری که شلوغ هستند برای بنر مناسب نیستند حتی اگر از لحاظ بصری قابل‌توجه باشند. اما در تصاویر مورد استفاده در توئیتر یا تلگرام کسب‌وکار شما قوانین دیگری بر عکس تبلیغاتی شما حاکم است .( عکس تبلیغاتی اثرگذار در تبلیغات آنلاین )

۲. تصاویرتان باید لحن پیام بازاریابی‌تان را تقویت کنند.

همیشه کارها را به ترتیب اولویت انجام دهید. قبل از آنکه درباره تصویر گذاشتن فکر کنید، ابتدا تصمیم بگیرید که چه پیامی را می‌خواهید منتقل کنید؛ سپس بر اساس آن تصویر را انتخاب کنید. (این کار را برعکس انجام ندهید.)

حال باید لحن پیام خود را با آن تطبیق دهید. به‌عنوان مثال، اگر می‌خواهید نوعی تبلیغات بنری داشته باشید که محتوای آن شامل ارائه خدماتی با مدت زمان محدود می باشد،

می‌توانید طوری واژه‌ها را با تصاویر جور کنید که فوری بودن پیام را نشان دهد (به‌عنوان مثال می‌توانید از تصویر یک ساعت در حال تیک‌تاک استفاده کنید).

بااین‌حال نباید فقط به موضوع عکس توجه کنید. درباره رنگ‌ها هم فکر کنید، زیرا آنها هم می‌توانند به شیوه کاملاً راهبردی احساسات مخاطب را تحریک کنند.

رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد یادآور گرما هستند (مثل آفتاب، حرارت) و به‌عنوان عوامل جذب‌کننده، جالب و پرانرژی درنظر گرفته می‌شوند.

بنابراین اگر تبلیغی دارید که باید شادی و اشتیاق را منتقل کند، سعی کنید از تصاویر با رنگ‌های گرم برای رساندن مقصودتان استفاده کنید.

از سوی دیگر، رنگ‌های سرد مانند آبی و سبز به آرامش و اعتماد اشاره دارند (به‌همین‌دلیل می باشد که اغلب بانک‌ها و مؤسسات مالی از نشان‌های آبی رنگ استفاده می‌کنند)، بنابراین سعی کنید از رنگ‌های سرد برای پیام‌های تجاری استفاده کنید .( عکس تبلیغاتی اثرگذار در تبلیغات آنلاین )

 

۳. تصویر باید جالب توجه باشد اما نباید متن را تحت‌الشعاع قرار دهد.

انتخاب تصویر مناسب به معنای آن می باشد که باید دقیقاً نوعی تعادل در پیام‌تان ایجاد کنید. با توجه به اینکه تبلیغات و بنرها معمولاً خسته‌کننده هستند و کسی به آنها توجه چندانی نمی‌کند، باید تصویر جذابی را انتخاب کنید که توجه افراد را به‌شدت جلب کند.

با این‌ حال، این تصویر نباید آن‌قدر برجسته و قدرتمند و عجیب باشد که بر متن و پیام‌تان غلبه کند و ذهن مشتری را به سمت نامطلوب برای ما بکشاند. تصویر باید با کمک تیتر جذاب تبلیغاتی ، داستان منسجمی را ارائه کند. حفظ تعادل در این زمینه مهم می باشد .( عکس تبلیغاتی اثرگذار در تبلیغات آنلاین )

عکس تبلیغاتی اثرگذار در تبلیغات آنلاین

۴. عکس تبلیغاتی بومی باشد.

مطمئن باشید تصاویری که از بخش تصاویر گوگل برمی‌دارید و در آن عکس انسان‌هایی غیرایرانی یا اماکنی خارج از ایران می باشد هیچ حس خوبی در دیگران ایجاد نمی‌کند و تصویر و تبلیغ شما در نظر ایشان کاملاً بی‌اعتبار جلوه می‌کند.

بر فرض شما یک رستوران دارید و می‌خواهید تبلیغات بنری برای آن داشته باشید، اشتباه‌ترین کار این می باشد که از گوگل تصویر یک فرد خارجی را بیابید که در حال صرف غذاست.

به جای آن فراوان بهتر می باشد اگر تلاش کنید که خودتان تصویری را از رستوران خود یا یکی از مشتریان در حال صرف غذا با اشتیاق کامل تهیه کنید.

راه کم‌هزینه‌تر و البته کم‌بازده‌تر هم آنست که از اینترنت، یا تصویر فردی را بیابید که ایرانی بوده و در حال صرف غذاست یا لااقل یک خارجی که شبیه ایرانی‌هاست! و یا کسی که صورتش مشخص نیست و در یک رستوران مشابه ایرانی است.

به طور کلی هرچه بیشتر در این زمینه تلاش کنید که تصویری بومی‌تر داشته باشید بهتر می باشد، به بیان دیگر هرچه المان‌های غیربومی در تصویر شما کمتر باشد و نامشخص‌تر، بهتر می باشد.

۲ تبلیغ زیر از یک شرکت می باشد که تصویر سمت راست با این که می‌توانست تصویر بهتری هم باشد اما به دلیل بومی‌تر بودن نتیجه بهتری به همراه داشته می باشد.

فقط در صورتی استفاده از تصاویر خارجی نامناسب نیست که شما در حال ارائه خدماتی هستید که به نوعی به کشورهای خارجی مربوط می باشد مثل حوزه‌های گردشگری یا مهاجرت یا …

در تبلیغات همسان هم اگر قصد دارید نکته‌ای درباره کشورهای خارجی بیان کنید که جذابیت کلیک را بالا ببرید هم استفاده از تصویر غیربومی نامناسب نخواهد بود .( عکس تبلیغاتی اثرگذار در تبلیغات آنلاین )

 

۵. بهتر می باشد متن‌تان کمتر از ۲۰% عکس را تشکیل دهد.

اگر متن در تصویر تبلیغات بنری یا همسان شما بیش‌ از اندازه باشد، ممکن است سبب حواس‌پرتی مخاطب شود و تأثیر آن تبلیغ را کاهش دهد.

سعی کنید مقدار متن را کم کنید و آن را به حداقل برسانید. به‌ویژه برای بنرها، اصلا نباید بیشتر از ۲۰% عکس تبلیغاتی شامل متن باشد، زیرا شلوغ و گیج‌کننده می‌شود.

در متن تبلیغات بنری سعی کنید فقط پیشنهادات جذاب یا منافعی که به مشتری می‌رسد را فراوان فراوان خلاصه بیان کنید و در تبلیغات نیتیو هم به دلیل کوچک‌ بودن اندازه تصویر بهتر می باشد یا متنی ننویسید یا متن خیلی خیلی مهم و کوتاه.

تبلیغ زیر نمونه یک تبلیغ اشتباه می باشد که در یک عکس کوچک مقدار زیادی متن نوشته شده، تصویر بومی استفاده نشده و هم تیتر تبلیغ را در ادامه متن داخل عکس آورده می باشد که به سختی قابل خواندن می باشد .( عکس تبلیغاتی اثرگذار در تبلیغات آنلاین )

۶. بزرگترین و با کیفیت‌ترین تصویر ممکن را دانلود کنید.

همیشه بزرگترین تصویر و با بالاترین رزولوشن را انتخاب کنید، حتی اگر برای آگهی کوچکی به آن نیاز دارید.

اگر تصویر بزرگ باشد می‌توانید اندازه آن را کم کنید و تصویر کوچکتری درست کنید، اما اگر بخواهید تصویر کوچکی را بزرگ کنید کیفیت آن پایین می‌آید .( عکس تبلیغاتی اثرگذار در تبلیغات آنلاین )

عکس تبلیغاتی اثرگذار در تبلیغات آنلاین

۷. استفاده بهتر از گوگل ایمج (Google Images)همان‌طور که در نکات قبل عنوان شد باید عکس تبلیغاتی بومی داشته باشید.

بی‌مهابا برای هر تبلیغی از گوگل هر تصویری را دانلود نکنید. باید بدانید که اگر جستجویی فارسی می‌کنید و یکی از اولین تصاویری که برای شما آمده می باشد را دانلود می‌کنید، نسبتاً کاری اشتباه می باشد.

چرا ؟۱. قطعاً ۱۰۰ها نفر دیگر هم مانند شما این تصویر را برداشته‌اند و تصویری تکراری و خسته‌کننده خواهد بود لذا توجهی را جلب نمی‌کند و در نتیجه تبلیغات آنلاین شما با موفقیت زیادی روبرو نخواهد شد.

۲. ممکن است تصویر متعلق به سایتی باشد که در آن عنوان شده که حقوق کلیه مطالب محفوظ می باشد لذا کار شما در استفاده از آن عکس اگر حتی مساله‌ای قانونی برای شما پیش نیاورد قطعاً کاری غیراخلاقی گونه گرفته می باشد.

اگر هم آن عکس دارای لوگویی از صاحب اثر باشد و شما آن لوگو را ببُرید و از عکس خارج کنید هم رفتاری فراوان غیرحرفه‌ای می باشد که ممکن است آبروی برند شما را تحت‌الشعاع قرار دهد.

بنابراین اگر هم از جستجوی فارسی گوگل عکس تبلیغاتی تهیه می‌کنید مراقب باشید شامل ۲ نکته بالا نباشد .( عکس تبلیغاتی اثرگذار در تبلیغات آنلاین )

جستجوی انگلیسی

اگر هم از جستجوی انگلیسی استفاده می‌کنید و همان تصاویر ابتدایی را برمی‌دارید، مجدداً ۲ نکته بالا را شامل می‌شود ولی تا حدی شرایط بهتری دارد،

اما در کل اگر قصد دارید یک حرفه‌ای جلوه‌ کنید این مسیر برای پیدا کردن عکس را فراموش کنید.ایده‌‌آل و حرفه‌ای ترین راه آنست که یا از فریلنسرهای عکاس استفاده کنید و یا خودتان با روش‌هایی خیلی ساده با موبایل و تکنیک‌های ساده نورپردازی عکس تبلیغاتی کاملاً بومی بسازید.

راه دیگر هم آنست که از سایت‌هایی استفاده کنید که تصاویری رایگان در اختیار دنیا قرار می‌دهند.

به سایت‌هایی مثل Freepik یا Pixabay  و … مراجعه کنید و ببینید که با جستجوی مرتبط‌ترین کلمه به عکسی که می‌خواهید چندده عکس باکیفیت رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد که حقوق معنوی آن متعلق به فرد خاصی نبوده و هم هرکسی آن را استفاده نکرده است که این موضوع تبلیغ شما را خاص‌تر می‌کند.

معمولاً تا همین‌جا کارتان راه‌ میفتد ولی اگر باز هم عکس مناسبی نیافتید یا نتوانستید خودتان بسازید، سایت‌هایی هستند مشابه ShutterStock و چند ده سایت دیگر که میلیون‌ها عکس زیبا و باکیفیت ساخته‌اند تا به کسب‌وکارها بفروشند.

در این‌ سایت‌ها آنقدر تنوع عکس هست که یقیناً عکس موردنظر خود که کمتر غیربومی باشد را هم خواهید یافت. حال یا آن را با کارت‌های اعتباری بین‌المللی خریداری کنید یا راهی دیگر هم وجود دارد.

احتمالاً یک سایتی آن تصویر را خریده می باشد، کافی می باشد لینک آن عکس پولی را بردارید و در گوگل ایمج روی علامت دوربین کلیک کنید و لینک تصویر را وارد کنید، حال اگر سایتی آن عکس را خریده باشد آن را برای شما ظاهر می‌کند و می‌توانید آن را دانلود کنید. اما احتیاط کنید که حقوق آن تصویر رعایت شود .( عکس تبلیغاتی اثرگذار در تبلیغات آنلاین )

 

۸. از تصاویر واقعی بهتر می باشد استفاده کنید.

استفاده از تصاویری واقعی با رنگ‌های واقعی فراوان بهتر می باشد از تصویر انیمیشن یا وکتور یا آیکون. تلاش کنید در تصاویر تبلیغات‌تان تصویری واقعی داشته باشید که حس فراوان بهتری به مشتریان خود منتقل کنید.

تبلیغات باید چیزی مؤثرتر از صرفاً یک متن خوب باشد. موفقیت تبلیغات همزمان به متن و تصاویری که استفاده می‌کنید بستگی دارد. تصاویر ابزار جذابی هستند که می‌توانند به‌شکل سریع و قدرتمند اطلاعات کسب‌وکارتان را انتقال دهند.

با انتخاب تصاویر مناسب و استفاده از آنها به‌شکل راهبردی، می‌توانید تجربه کاربران را بهبود بخشید و احتمال خرید مشتریان را فراوان شدن دهید .( عکس تبلیغاتی اثرگذار در تبلیغات آنلاین )


مطالب مرتبط: