فواید تبلیغات اینترنتی در کسب و کار

فواید تبلیغات اینترنتی در کسب و کار

فواید تبلیغات اینترنتی در کسب و کار : تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای فرستادن تبلیغات در محیط وب اشاره دارد. در تعریفی دیگر، تبلیغات اینترنتی را اینگونه تعریف کرده اند؛ نمایش نام ها و علائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای پربیننده اینترنت، به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات یاری بکند.

با آغاز فعالیتهای تجاری در اینترنت، تبلیغات اینترنتی هم پا به عرصه گذاشت.به پیشنهاد می رسد اولین شیوه برای تبلیغ، استفاده از پست الکترونیک باشد، ولی با اضافه شدن فناوری وب به اینترنت، تبلیغات اینترنتی به شکل امروزی آن شروع شد.

فواید تبلیغات اینترنتی در کسب و کار
در سال ۱۹۹۴ اولین بنر تبلیغاتی که امروزه معمول ترین و مشهورترین مدل تبلیغ در اینترنت است- در پایگاه اینترنت «هات وایر» بکار گرفته شد. از این سال به بعد بود که تبلیغات اینترنتی به عنوان تکنیکی مؤثر و کارا برای تبلیغات مورد توجه بازاریابان قرار گرفت.

به مرور وقت انواع جدیدی از مدل های تبلیغات در اینترنت شکل گرفتند و میزان قیمت های تبلیغاتی به طور مداوم زیاد شدن پیدا نمود.

در مقایسه با تبلیغات سـنتی، تبلـیغ در اینترنت از مزیت های قابل ملاحظه ای برخوردار میباشد از آن جمله میتوان به درست کردن ارتباط دو طرفه با مخاطب، درست کردن یک پیوند مستقیم به لیست محصول های، توانایی هدف گیری ایستا و پویای مشتریان، دسترسی جهانی و شبانه روزی، فرستادن و نگهداری و به روز رسانی آسان، قابلیت اندازه گیری و ردگیری بالا، طراحی پیام آگهی و قابلیت فروش اشاره نمود. به علاوه قیمت تبلیغ در اینترنت هم به مراتب کمتر از رسانه های دیگر میباشد.

شرکتهای تجاری اگر بخواهند در عرصه فعالیت باقی بمانند و موقعیت خود را در بازار پررقابت امروز حفظ کنند، چاره ای جز به کارگیری این نوع تبلیغات نخواهند داشت. این امر درباره شرکت هایی که بخواهند در سطح جهانی فعالیت کنند، مصداق بارزتری خواهد داشت.

تبلیغات اینترنتی دارای اشکال مختلفی میباشد که هر شکل آن دارای ویژگی های خاص خود میباشد. با توجه به هدف تبلیغات، نوع محصول، ویژگی های مخاطبان، میبایست شکل مناسب تبلیغات اینترنتی انتخاب شود.

فواید تبلیغات اینترنتی در کسب و کار
پر استفاده ترین شکل تبلیغات اینترنتی، بنرها به شمار می آیند. (فواید تبلیغات اینترنتی در کسب و کار)

استفاده از ابزار و روشهای نوین، افزون بر زیاد شدن تأثیر این شکل از تبلیغات، انقلابی در این نوع تبلیغ درست کردن کرده میباشد. تبلیغات بنری نقش بسزایی در زیاد شدن قابلیتهای تصویری نام ها و علائم تجاری دارند. مطابق گزارش تبلیغاتی فورستر، در شرایط یکسان، تبلیغات آنلاین تأثیر زیادی در مشهور شدن نام تجاری شرکتها دارند.

کسانی که ابزارهای تبلیغاتی سنتی را برای محصول های خود متناسب نمی دانند، می توانند از تبلیغات بنری برای گسترش نام شرکت خود بیشترین بهره را ببرند. کلید موفقیت کسانی که فعالیتهای شان ارتباط تنگاتنگی با شبکه اینترنت دارد، گنجاندن بنرها در وبسایت هایی میباشد که به نحوی با موضوع تبلیغ آنان دارای ارتباط هستند.

دیدن تبلیغات بنری یک شرکت از سوی مشتریان، چه با کلیک روی آنان همراه باشد و چه نباشد، در معروف نمودن نام شرکت با قیمت ای اندک، نقشی باور نکردنی دارد. به طور کلی بنرها به دو شکل ثابت و متحرک طراحی میشوند. بنرها به دلیل قیمت کم در طراحی و پست از متداول ترین اشکال تبلیغات اینترنتی به شمار می آیند.

بنرهای ثابت:

بنر ثابت به بنری اطلاق میشود که تبلیغ را بصورت یک عکس و در اندازه ای ثابت ارائه میکند. از آنجاکه بنرها در بسیاری از سایتها نمایش داده میشوند، نرخ رویت بالایی دارند اما نرخ کلیک در آنان پایین میباشد.

بنرهای متحرک:

در حقیقت بنرهای ثابتی هستند که از فناوری انیمیشن در طراحی و ساخت آنان استفاده شده است. این نوع بنرها به علت متحرک بودن، نسبت به بنرهای ثابت غالباً نرخ کلیک بالاتری دارند. بنرهای ثابت و متحرک هر دو ابزاری های مناسبی برای معرفی نام تجاری هستند.

فواید تبلیغات اینترنتی در کسب و کار

توصیه های حرفه ای از مدیران موفق (فواید تبلیغات اینترنتی در کسب و کار)

– یکی از مزیت های بزرگ این شیوه تبلیغاتی، دسترسی جهانی و شبانه روزی بودن آن محسوب میشود. تبلیغات اینترنتی دارای دسترسی جهانی میباشد و در پایان روزهای سال و پایان ساعات روز در دسترس میباشد که این امر موجب زیاد شدن قابلیت مشاهده و گسترش بازار آن خواهد شد.

– یکی از مواردی که در این رابطه کمتر مورد توجه قرار میگیرد، قابلیت بالای اندازه گیری و ردگیری این نوع تبلیغ به دلیل ماهیت دیجیتالی آن میباشد. این امر خود مزیت بزرگی برای سنجش و تحلیل پارامترهای مورد پیشنهاد محسوب میشود.

– غالب کاربران اینترنت در گروه سنی خاصی قرار دارند که این امر موجب کاهش مخاطبان این نوع از تبلیغات میشود. به همین خاطر این شیوه از محدودیت مخاطب برخوردار میباشد که میبایست مورد توجه قرار بگیرد. با این حالا فراموش نکنید که روز به روز به تعداد کاربران اینترنت افزوده میشود و این امر نوید آینده ای بهتر را میدهد.

———————————————————-

مطالب مرتبط: