مصرف مواد در کودکان

مصرف مواد در کودکان

مصرف مواد در کودکان : همانطور که میدانید، متأسفانه اکثر خانواده ها علائم اعتیاد را نمی شناسند و اشکال دیگر این میباشد که آنان هیچ علاقه ای به فراگیری این علائم ندارند و فکر می کنند فرزندشان درامان میباشد.

همه ما برای حفظ سلامت خانواده میبایست به این مسئله حساس باشیم.

در رابطه با فرد معتاد علائم شاخصی وجود دارد که خانواده ها می توانند رفتار مشکوک فرزندانشان را تحت پیشنهاد قراردهند.

به ویژه آنان میبایست نسبت به اعتیاد به مواد نو با نگاه هوشیار تر توجه کنند.

بسیاری از خانواده ها نمی دانند علائم مصرف مواد درجوان ها و نوجوانان چیست البته بسیاری از رفتارهای نوجوانان حساس برانگیز میباشد ولی رفتارهایی وجود دارد که خانواده ها می توانند با مشاهده آنان نسبت به اعتیاد فرزندشان مشکوک شوند.

این که جوان دوست دارد، درخانه تنها بماند، ارتباطی با دیگران برقرار نمی بکند، رفتارهایش بی ثبات میباشد.

زود خشمگین میشود، به طور ناگهانی نحوه لباس پوشیدن، دکور اتاق و علاقه مندی هایش تغییر میکند، دروغگو میشود،

والدین را ملزم به انجام یکسری رفتارهای عجیب میکند و بی نظم و فراموشکار میشود می تواند از نشانه های انحراف برنا به سمت مواد مخدر باشد.

گاهی اوقات جوان نسبت به فعالیت هایی که قبلاً علاقه داشته میباشد بی علاقه میشود، تمرکزش از بین می رود.

در ادامه ی مصرف مواد در کودکان

نمرات امتحانی و درسی و تحصیلی اش کاهش می یابد، در فعالیتهای خانوادگی مشارکت نمی بکند و به قوانین خانه احترام نمی گذارد و نسبت به آینده سرد و بی علاقه میشود که والدین میبایست با مشاهده این رفتارها به اعتیاد فرزندشان مشکوک شوند.

مصرف مواد در کودکان

مصرف مواد در کودکان

اتفاق های دیگری هم وجود دارد که اگر با موارد ذکر شده مشاهده شود، علائم اصلی اعتیاد را تشکیل می بدهند و آن این میباشد که:

نوجوان سیگار می کشد، وسایلی همچون زرورق، لوله خودکار، کبریت سوخته و فندک اتمی در وسایلش پیدا میشود، قرص های اعصاب و داروهای آرامبخش مصرف میکند،

بی نظمی اش زیاد فراوان میشود و مخصوصاً به علت مصرف موادی همچون شیشه شب ها بی خواب میشوند.

این که جوان عادات غذایی و خوابیدنش تغییر میکند ، دوستان خلافکار و شناخته شده ای را اختیار میکند و دوست ندارد خانواده از آن مطلع شود،

کارهای مخفیانه کودکان

تماس های تلفنی اش مخفی میشود و دروغ گویی اش اثبات شده آشکار میشود هم چنین مقررات را به راحتی و آشکارا ذیل پا می گذارد و درکنار آن خستگی مداوم، چشم های قرمز، آب ریزش بینی، درست کردن زخم هایی در بدن، دردهای عضلانی و استخوانی، وجود جای سوزن در بدن، نداشتن انگیزه برای رفتن به مدرسه، درگیری با مسئولان مدرسه، جواب دادن به سؤالات با پرخاش، قرض نمودن پول های فراوان و بالا بردن صدای موسیقی بصورت دیوانه وار از دیگر علائم اعتیاد جوانان به شمار می آید.

خانواده میبایست دراین موارد صریح و بی پرده با برنا صحبت بکند و ریشه مشکل را بیابد و در گونه امکان وی را به یک مرکز مشاوره و درمان ارجاع دهد.

سرویس دات کام

سرویس دات کام، آماده خدمات رسانی در زمینه های درج آگهی رایگان، آگهی رایگان اینترنتی، تبلیغات رایگان اینترنتی، نیازمندی های رایگان و … به شما همراهان گرامی می باشد.

با درج آگهی خود در سایت سرویس دات کام، آگهی خود را به مشاهده هزاران کاربر قرار دهید.

————————————————————

مطالب مرتبط: