موثرترین رویکردهای بازاریابی دیجیتالی

موثرترین رویکردهای بازاریابی دیجیتالی

موثرترین رویکردهای بازاریابی دیجیتالی : 

در این بخش قصد نداریم ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ را نام ببریم. همانطور که گفته شد ما سعی داریم در این بخش موثرترین رویکردها را معرفی کنیم. اینکه ابزار شما تلگرام باشد، تلویزیون باشد، صفحه نمایشگر محل کارتان باشد، وبسایتتان باشد و … فرقی ندارد. این رویکردهای تبلیغاتی می باشد که باید درست برنامه ریزی شوند تا شما در بازاریابی دیجیتالی خود موفق باشید.

۱-هدفمندی

شاید به نظرتان این کلمه تکراری برسد، اما کمتر تبلیغاتی این روزه هدفمند می باشد. منظور از هدفمندی در تبلیغات خود نیاز به یک توضیح و تفسیر جداگانه دارد که پیشنهاد می کنیم برای درک بهتر موضوع ، در ادامه مقاله “تبلیغات هدفمند” را مطالعه فرمایید.

هدفمندی در تبلیغات دیجیتال یعنی اینکه شما مقصدی مشخص، مسیری مشخص ، راهنمایی مشخص، نقشه راهی مشخص، و برنامه ای مشخص برای رسیدن به موفقیت داشته باشید . حالا با توجه به این همه مشخصی که خدمتتان گفته شد سناریو و هدف خود را با توجه به نوع کسب و کارتان مشخص کنید.

موثرترین رویکردهای بازاریابی دیجیتالی

۲-شناخت بازار هدف

خیلی ها بدون شناخت بازار کار و مشتریان هدفشان وارد تبلیغات می شوند. این یعنی هدر رفتن هزینه ها، زیرا تبلیغتان به جامعه هدف شما نزدیک نیست! درسته برای ارائه و معرفی ، حضور مهم می باشد، اما اینکه شما یا برندتان کجا و چگونه حضور داشته باشید از خود حضور مهم تر می باشد.
بنابراین برای اینکه در بازاریابی دیجیتالی موفق تر عمل کنید روی بازارهدف خود که همان مشتریان بالقوه تان هستند بیشتر تحقیق کنید.

۳-سهمیه بندی

در بازار باید به دنبال سهم خود باشید. همانطور که شما در تلاشید به موفقیت برسید، رقیبان شما هم در تلاش هستند. اینکه بخواهید چه سهمی از بازار را داشته باشید می تواند در وسعت و میزان هزینه شما در بازاریابی دیجیتال موثر باشد.

۴-شفاف سازی (موثرترین رویکردهای بازاریابی دیجیتالی)

توضیحات بیشتر شما، توجه به مشتری، عیب و ایرادات محصول یا خدمات در کنار خوبی ها، مشاوره درست به مشتری همه به شما در ایجاد یک کمپین موفق دیجیتال مارکتینگ کمک خواهد کرد.

۵-نظرسنجی

نظرسنجی ها به شما کمک خواهد کرد اخلاق کاربران خود را بشناسید، با نقاط ضعف و قوت خود را از نظر مشتریان آشنا شوید تا بتوانید محوریت مشتری مداری را در کمپین خود قوی تر ایجاد کنید.

البته شایان ذکر می باشد که نظرسنجی می تواند قبل از شروع کمپین تبلیغاتی، در حین اجرا تبلیغات (به منظور رضایت مشتریان از محصول یا خدمات) و همچنین در انتها (از مشتریانی که از خدمات یا محصول های ما استفاده کردند) انجام شود. هر سه حالت به شما کمک شایانی خواهد کرد.

۶-برآورد هزینه

صرفا یک کمپین تبلیغاتی دیجیتال با هزینه بالا موفق نمی شود، اما اگر قصد دارید مقیاس وسیعی از کاربران اینترنتی را در کمپین خود جذب کنید تا منجر به فروش محصول یا خدمات یا برندینگ شود، اصل میزان هزینه فراوان مهم جلوه می کند.
جهت آشنایی با پلن های تبلیغات دیجیتال با شایگان همراه باشید.

۷-صبور باشید!

جهت گرفتن نتیجه در تبلیغات دیجیتالی باید صبور باشید. از قدیم گفتند : “گر صبر کنی ز قوره حلوا سازی” . حداقل زمان شما برای گرفتن بازخورد از تبلیغات دیجیتالی سه ماه می باشد. اگر بودجه و زمان مناسب در اختیار ندارید و صبر و تحملتان کم می باشد، کمپین تبلیغاتی خود را راه اندازی نکنید.

۸-هدر رفتن بودجه و زمان!

استفاده نکردن از تجربه و مشاوره یک شرکت یا فرد با تجربه در زمینه تبلیغات دیجیتال باعث خواهد شد بودجه و هزینه شما به هدر رود. اینکه چه شرکت یا فردی را برای این کار انتخاب مینمایید، می تواند در نتیجه گیری فراوان مهم باشد.

موثرترین رویکردهای بازاریابی دیجیتالی

۹-ایده های تبلیغاتی جدید (موثرترین رویکردهای بازاریابی دیجیتالی)

برای اینکه در بازاریابی دیجیتالی خود موفق باشید از ایده های جدید و نو که در ذهن مخاطبان بماند استفاده کنید. دنباله رو دیگران بودن، استفاده از کمپین با سبک و سیاقی که رقیبانتان پیاده سازی کردند اصلا پیشنهاد نمی شود.

برای داشتن یک کمپین بازاریابی دیجیتال موفق باید استراتژی های تبلیغاتی درست را با ایده هایی جدید و کاربرپسند تلفیق کنید. جهت آشنایی با استراتژی های تبلیغاتی می توانید مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

۱۰- سئو

اینکه با کلمات کلیدی کسب و کارتان (منظور آنهایی می باشد که مردم در خصوص کار شما بیشتر جستجو می کنند) در صدر نتایج موتورهای جستجو همانند گوگل باشید به شما کمک خواهد کرد تا همیشه مخاطبان را به سایت خود جلب کنید. در این راه نمایش صحیح وبسایت تان در نمایشگرهای مختلف، کاربرپسند بودن ظاهر سایت و سرعت لود مناسب سایت اهمیت ویژه ای برای شما خواهد داشت.

درج آگهی رایگان، ثبت آگهی ، آگهی رایگان اینترنتی در سایت سرویس دات کام.

———————————————————————

مطالب مرتبط: