نظر بیل گیتس در مورد ویروس کرونا

نظر بیل گیتس در مورد ویروس کرونا

نظر بیل گیتس در مورد ویروس کرونا

کووید -19 واقعا چه چیزی به ما یاد می دهد؟

من عمیقاً باور دارم که هدفی معنوی در پس هر آنچه اتفاق می‌افتد وجود دارد، چه برداشت ما از آن اتفاق پسندیده باشد، چه بد.
مایل هستم پیشنهاد خود در مورد آنچه ویروس کرونا با ما انجام میدهد را با شما به اشتراک بگذارم:

? این ویروس به ما یادآوری می‌کند که ما همه برابر هستیم، صرف‌نظر از فرهنگ، مذهب، حرفه، وضعیت مالی یا میزان شهرت‌مان. این ویروس با همه ما به طور یکسان برخورد می‌کند، شاید ما هم میبایست همین کار را انجام بدهیم. اگر حرف من را باور نمی‌کنید، از تام هنکس بپرسید.

? به ما یادآوری می‌کند که همه به هم وصل هستیم و آنچه بر یک انسان اثر می گذارد، می تواند بر دیگری هم اثر بگذارد. به ما یادآوری می‌کند مرزهای نادرستی که تعیین کرده‌ایم، ارزش زیادی ندارند، چرا که این ویروس نیازی به پاسپورت ندارد. این ویروس با قراردادن ما در تنگنا و بحران، افرادی را به ما یادآوری میکند که همیشه تحت ظلم واقع شده‌اند.

? به ما یادآوری می‌کند که سلامت‌مان چه‌قدر با ارزش میباشد و چطور ما با خوردن غذاهای ناسالم و آب‌هایی آلوده به مواد شیمیایی، همیشه از آن غافل بوده‌ایم. اگر مراقب سلامت خود نباشیم، قطعا مریض خواهیم شد.

? به ما یادآوری می‌کند که زندگی چه‌قدر کوتاه میباشد و این که مهم‌ترین کار هر انسان یاری به دیگران و بخصوص افراد سالخورده و مریض میباشد. هدف ما خریدن دستمال توالت نیست!

? به ما یادآوری می‌کند جامعه ما چ‍ه‌قدر ماده‌گرا شده و در هنگام سختی ها آنچه بدان نیاز داریم، نیازهای اولیه همچون آب و غذا و دارو میباشد، نه تجملاتی که گاهی بدون دلیل بر آنان ارزش می گذاریم.

? به ما یادآوری می‌کند خانه و خانواده چه‌قدر اهمیت دارند و چه‌قدر ما از آنان غافل بوده‌ایم. این ویروس ما را به خانه‌هایمان برگردانده تا دوباره بتوانیم وحدت خانواده خود را مستحکم کنیم.

? به ما یادآوری می‌کند که کارِ اصلی ما شغلمان نیست. شغل کاری میباشد که ما انجام می‌دهیم، نه آنچه بخاطر آن به دنیا آمده‌ایم. کارِ اصلی ما مراقبت از یکدیگر میباشد، محافظت از یکدیگر و یاری به یکدیگر.

? به ما یادآوری می‌کند که نفس خود را تحت کنترل داشته‌باشیم. یادآوری می‌کند هرچه‌قدر هم که فکر می‌کنیم بزرگ هستیم، یا دیگران فکر می‌کنند بزرگ هستیم، تنها یک ویروس می تواند دنیای ما را متوقف کند.

? به ما یادآوری می‌کند که قدرتِ اختیار و اراده در دستان ماست. میتوانیم انتخاب کنیم که همکاری کرده و به یکدیگر یاری کنیم، ببخشیم، تقسیم کنیم. یا میتوانیم انتخاب کنیم خودخواه باشیم، احتکار کنیم، یا فقط از خودمان مراقبت کنیم. قطعاً در سختی‌ها میباشد که هرشخص رنگ واقعی خود را آشکار می کند.

? به ما یادآوری می‌کند که میتوانیم صبور باشیم، یا وحشت‌زده بشویم. میتوانیم درک کنیم که چنین شرایطی بارها و بارها در طول تاریخ اتفاق افتاده و این هم خواهد گذشت، یا بترسیم و امروز را آخر دنیا بدانیم و درنتیجه بیش باعث ضرر بشویم تا سود.

? به ما یادآوری می‌کند که این شرایط میتواند یک انتها یا آغازی دوباره باشد. می تواند زمانی برای تامل و درک باشد، برای یادگرفتن از اشتباهات؛ یا میتواند آغاز چرخه‌ای باشد که آنقدر ادامه می‌یابد تا ما نهایتا آنچه که میبایست را یاد بگیریم.

? به ما یادآوری می‌کند که کره زمین مریض میباشد. یادآوری میکند میبایست همانطور که به سرعتِ خالی شدن قفسه های دستمال توالت نگاه می‌کنیم، به میزان جنگل‌زدایی هم نگاهی داشته باشیم.
ما مریض هستیم، چرا که خانه‌ی ما مریض میباشد.

?به ما یادآوری می‌کند که بعد از هر سختی، همیشه آسانی‌ست. زندگی یک چرخه میباشد، و این هم مرحله‌ای در این چرخه ی بزرگ میباشد. نیازی نیست بترسیم، این هم می گذرد.

◀️ درحالیکه تعداد زیادی کرونا/ کووید -19 را یک فاجعه‌ی بزرگ به‌حساب می‌آورند، من ترجیح می دهم آن را یک اصلاح‌کننده‌ی بزرگ ببینم. چیزی که فرستاده شده تا درس‌هایی که ظاهراً فراموش کرده‌ایم را به ما یادآوری بکند و این بستگی به ما دارد که آنان را یاد بگیریم یا نه!

سرویس دات کام آماده خدمات رسانی در زمینه های تبلیغات رایگان، درج آگهی رایگان اینترنتی، نیازمندی های رایگان و … به شما عزیزان می باشد. با درج آگهی در سایت سرویس دات کام آگهی خود را به مشاهده هزاران کاربر قرار دهید.

————————————————————————————————–

مطالب مرتبط: