نکاتی در مورد طراحی و برگزاری کمپین تبلیغاتی

نکاتی در مورد طراحی و برگزاری کمپین تبلیغاتی

نکاتی در مورد طراحی و برگزاری کمپین تبلیغاتی

هدف کمپین

معمولاً نخستین عبارتی که همراه با “هدف کمپین” به ذهنمان می‌رسد، “فروش بیشتر” میباشد. این در حالی میباشد که کمپین‌ها اهداف گوناگونی به جز فروش می‌توانند داشته باشند. مثلاً پروموشن محصول های، جذب مخاطبان نو، معرفی ویژگی‌های محصول های فعلی و بسیاری از موارد دیگر همگی می‌توانند از اهداف یک کمپین تبلیغاتی باشند.

نکاتی در مورد طراحی و برگزاری کمپین تبلیغاتی

مخاطبان کمپین (نکاتی در مورد طراحی و برگزاری کمپین تبلیغاتی)

اگر مخاطبان کمپین خود را به درستی بشناسید و بر مبنای شناخت خود از آنها اهداف و استراتژی کمپین خود را تعریف نمایید، می‌توانید تا حد زیادی احتمال موفقیت کمپین خود را زیاد شدن بدهید. در واقع شناخت دقیق مخاطبان اعم از سن، جنسیت، وضعیت تاهل، سطح سواد، علاقه‌مندی‌ها و عادت‌ها و …. می‌تواند یاری شایانی به تدوین استراتژی کمپین تبلیغاتی بکند.

بخش‌بندی مخاطبان

با شناسایی مخاطبان می‌توانید آنها را با توجه به محصول های و یا خدماتی که ارائه می‌دهید در بخش‌های متفاوتی طبقه‌بندی نمایید. خود را در جایگاه مخاطبان قرار بدهید و ببینید که چه چیزی می‌تواند شما را به یک مشتری بالقوه تبدیل بکند.

ابزارهای تبلیغات و رساندن پیام به مخاطبین 

ابزارهای متنوع بسیاری برای رساندن پیام شما به مخاطبان وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

همانطور که از نامش مشخص میباشد برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی میبایست به سراغ شبکه‌های اجتماعی برویم تا بتوانیم کمپین تبلیغاتی خود را به گوش مخاطبان برسانیم.

برای انتخاب برترین شبکه اجتماعی میبایست علاوه بر شناخت مخاطبان، پلتفرم‌های مختلف را هم به درستی بشناسیم تا بتوانیم برترین استراتژی را برای رسیدن به مخاطبان هدف از راه این پلتفرم‌ها، اتخاذ کنیم.

ایمیل مارکتینگ (نکاتی در مورد طراحی و برگزاری کمپین تبلیغاتی)

ایمیل مارکتینگ نوع دیگری از ابزارهای تبلیغاتی میباشد که می‌توانید برای معرفی کمپین تبلیغاتی خود، از آن استفاده نمایید. از این راه می‌توانید خود را به افراد نو بسیاری معرفی نمایید تا خود آن‌ها به مرور به مشتریان بالفعل شما تبدیل شوند.

بازاریابی محتوا

این یکی از آشناترین انواع ابزارهای کمپین تبلیغاتی برای شرکت‌هاست. ولی به راستی بازاریابی محتوا به چه معناست؟ طبق تعریف موسسه بازاریابی محتوا، این مفهوم نوعی نگرش استراتژیک در بازاریابی است که بر خلق و انتشار محتوای ارزشمند، مداوم و دارای ارتباط، بمنظور جذب مخاطبان نو و حفظ مخاطبان فعلی و هدایت آنها به سوی مشتری ارزشمند، تمرکز دارد.

نکاتی در مورد طراحی و برگزاری کمپین تبلیغاتی

بازاریابی و بهینه سازی موتور جستجو (نکاتی در مورد طراحی و برگزاری کمپین تبلیغاتی)

هرچند که این دو، مفاهیمی مجزا هستند، ولی باز هم در بسیاری از موارد این دو بصورت یک مفهوم در پیشنهاد گرفته می‌شوند. بهینه سازی موتور جستجو به معنای بهبود جایگاه و رتبه محتوای تولید شده در موتور های جستجو در جستجوی ارگانیک میباشد.

در بازاریابی موتور های جستجو که شامل تبلیغات در موتور های جستجو (مثل گوگل ادز) هم می‌شود، قطعاً بهینه‌سازی هم دیده شده میباشد تا بتوان به cpc متناسب دست یافت.

ارتباطات

پیامی که از راه کمپین تبلیغاتی منتقل می‌شود، یکی از موضوعات اساسی و اصلی کمپین میباشد. پیامی که منتقل می‌شود میبایست واضح، دقیق، شفاف، منسجم و طبیعی باشد. امکان دارد از پیشنهاد شما انتقال پیام کاری راحت باشد ولی واقعیت این میباشد که رعایت پایان این نکته ها میبایست با کوتاه‌ترین جملات امکان‌پذیر باشد که شاید چالش برانگیزترین قسمت هم همین باشد.

طراحی بصری 

طراحی بصری پیام به اندازه متن و موضوعی که مخابره می‌شود اهمیت دارد. پیامی که از راه طراحی بصری در همان نگاه ابتدا به مخاطبین منتقل می‌شود می‌تواند نقش مهمی در جذب آنها داشته باشد.

معیارها و شاخص کلیدی عملکرد (نکاتی در مورد طراحی و برگزاری کمپین تبلیغاتی)

قطعاَ سنجش عملکرد در پایان زمینه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار میباشد ولی در صنعت تبلیغات با توجه به این که رقبای بسیاری در این زمینه فعالیت می‌کنند، نگاه ما میبایست ریزبینانه‌تر و دقیق‌تر باشد.

———————————————–

مطالب مرتبط: