پتنت دوربین چرخشی سه گانه موبایل هواوی به ثبت رسید

پتنت دوربین چرخشی سه گانه موبایل هواوی به ثبت رسید

پتنت دوربین چرخشی سه گانه موبایل هواوی به ثبت رسید : هواوی که به عنوان یک شرکت پیشرو در درج اختراع‌ها و طرح‌های نوآورانه محسوب می‌شود، پتنت دوربین چرخشی سه گانه موبایل خود را به درج رساند.

هواوی به عنوان یکی از شرکت‌های خلاق و پیشرو در حوزه گوشی های هوشمند، سرمایه‌گذاری زیاد گسترده‌ای در بخش تحقیق و توسعه انجام داده تا در درج اختراع‌ها و طراحی‌های نوآورانه قبل قدم باشد. در یکی از آخرین پتنت‌های درج شده، هواوی برای نخستین بار در دنیای موبایل، راهکاری را درج کرده که در آن کل ماژول دوربین سه گانه با چرخش کامل، تبدیل به یک دوربین سلفی قدرتمند می‌شود.

درج اختراع دوربین چرخشی سه گانه هواوی

شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گوشی های هوشمند به دنبال راهکارهای جدیدی برای مخفی‌سازی دوربین سلفی هستند و در تلاش‌اند تا حاشیه صفحه نمایش محصول های خود را کاهش بدهند. در سال‌های 2018 و 2019 این شرکت‌ها موفق شدند با ارائه راهکارهای مختلف، تا حدودی به هدف خود نزدیک شوند.

در اول شرکت‌ها برای کاهش حاشیه صفحه نمایش از بریدگی ناچ استفاده کردند؛ ولی پس از مدتی برندهای چینی از مکانیزم دوربین پاپ آپ رونمایی کردند که در حالا حاضر دو مدل از هواوی یعنی Y9Prime و Y9s از این ویژگی برخوردار هستند.

هواوی از نخستین شرکت‌هایی بود که از بریدگی ناچ برای کاهش حاشیه صفحه نمایش در گوشی های هوشمند اندرویدی استفاده نمود و در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به فناوری‌های مربوط به دوربین گوشی های هوشمند داشته میباشد.

پتنت دوربین چرخشی سه گانه موبایل هواوی به ثبت رسید
به تازگی هم هواوی پتنت جدیدی را درج کرده که در آن شاهد استفاده از دوربین چرخشی سه گانه هستیم. در این فناوری دوربین اصلی با چرخش 180 درجه تبدیل به دوربین سلفی می‌شود.

بدین ترتیب دیگر نیازی به بریدگی ناچ یا ماژول بیرون‌جهنده (پاپ آپ) وجود نخواهد داشت. (پتنت دوربین چرخشی سه گانه موبایل هواوی به ثبت رسید )

این پتنت بوسیله هواوی در تاریخ 9 ژانویه 2019 به درج رسیده و در تاریخ 17 دسامبر 2019 بوسیله سازمان جهانی مالکیت معنوی تایید شده و هم اکنون در وبسایت رسمی این سازمان موجود میباشد.

در پتنت‌های منتشر شده شاهد یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش بدون حاشیه هستیم که به ماژول دوربین چرخشی مجهز شده میباشد.

پتنت دوربین چرخشی سه گانه موبایل هواوی به ثبت رسید
ماژول دوربین چرخشی هواوی به سه سنسور و یک فلاش LED دوگانه مجهز شده میباشد که در وقت فعال شدن دوربین سلفی با یک چرخش 180 درجه به سمت گونه کاربر می‌چرخد. البته قبل از این هواوی پتنت دیگری را برای دوربین چرخشی به درج رسانده بود که در آن یکی از سنسور‌های ماژول دوربین سه گانه اصلی با چرخش 180 درجه‌ای به دوبین سلفی تبدیل می‌شود.

ولی در پتنت نو هواوی، کل ماژول دوربین سه گانه با چرخش کامل، تبدیل به یک دوربین سلفی قدرتمند می‌شود که این اتفاق برای نخستین بار در دنیای موبایل روی می‌دهد. چنین قابلیتی در آینده، به کاربران اجازه خواهد داد تا تصاویر سلفی فوق‌العاده باکیفیتی را درج کنند.

—————————————————–

مطلب مرتبط: