پیشگیری از باریک شدن رگ های خونی و حفظ سلامت قلب

پیشگیری از باریک شدن رگ های خونی و حفظ سلامت قلب

 پیشگیری از باریک شدن رگ های خونی و حفظ سلامت قلب

غذاهای سرشار از نمک

سدیم بیشتر از حد موجب زیاد شدن فشار خون انسان میشود. زمانیکه مقدار زیادی سدیم مصرف می نمایید، بدن آب را درون خود حبس میکند که موجب زیاد شدن حجم خون میشود.

پایداری این شرایط به زیاد شدن فشار خون منجر میشود.
زیاد شدن فشار خون استرس بیشتری به شریان های شما وارد کرده و گاهی اوقات موجب آسیب دیدن آنان میشود.

پیشگیری از باریک شدن رگ های خونی و حفظ سلامت قلب
کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده روشی ساده برای کاهش نمک دریافتی میباشد، ولی اگر نمی توانید اینکار را انجام بدهید، نمونه هایی که حاوی سدیم کم هستند را برگزینید.

نیازی نیست که نمک را به طور کامل از رژیم غذایی روزانه خود حذف نمایید، تنها میبایست مقدار مصرف سدیم را به 2,300 میلی گرم در روز محدود نمایید.

شیرین بیان (پیشگیری از باریک شدن رگ های خونی و حفظ سلامت قلب)

شیرین بیان یک گیاه دارویی مدیترانه ای محبوب میباشد. برخی افراد از شیرین بیان برای درمان سرفه، سوزش سردل، گلو درد و شرایط دیگر استفاده می کنند.

اگرچه شیرین بیان فواید مختلفی را ارائه میکند، ولی مصرف روزانه آن برای چند هفته می تواند زیاد شدن فشار خون را به همراه داشته باشد. شیرین بیان حاوی اسید گلیسریزیک میباشد که این ترکیب موجب احتباس سدیم در بدن میشود.

کافئین

آیا تا به حالا فکر کرده اید که چرا نوشیدن چای یا قهوه به تسکین سردرد یاری می کند؟ زمانیکه یک میگرن را تجربه می نمایید، رگ های خونی گشاد و پر از خون میشوند، که کشیدگی آنان و در نتیجه احساس درد را در پی دارد.

زمانیکه یک نوشیدنی کافئین‌دار مصرف می نمایید، رگ های خونی منقبض  شده و کاهش میزان خون موجب کاهش درد میشود.
در شرایطی که نوشیدن یک یا دو فنجان قهوه در روز مضر نیست، نوشیدن بیشتر از چهار فنجان در روز می تواند موجب زیاد شدن فشار خون شود.

غذاهای حاوی چربی های ترانس

چربی های موجود در کیک ها، دونات ها، پاپ کرن های مایکروویوی، بیش مارگارین ها، بیسکوئیت ها و آبنبات های پر شده با کرم می تواند موجب انسداد شریان های شما شود، زیرا آنان میزان کلسترول بد (LDL) را زیاد شدن می بدهند.

گوشت های چرب هم می توانند موجب زیاد شدن سطوح کلسترول شوند. حتی گوشت های بدون چربی زمانیکه در روغن فراوان سرخ شوند می توانند موجب زیاد شدن کلسترول شوند.
پیشگیری از باریک شدن رگ های خونی و حفظ سلامت قلب

چطور روند باریک شدن رگ های خونی را معکوس کنیم

برای بهبود شرایط رگ های خونی خود میتوانید موارد ذیل را مد پیشنهاد قرار دهید:

ماساژ بدن

ماساژ بدن می تواند گردش خون را بهبود ببخشد. از این رو، افراد مبتلا به انقباض رگ های خونی سطحی می توانند از فواید ماساژ منظم برای بهبود این شرایط بهره‌مند شوند.

ورزش منظم (پیشگیری از باریک شدن رگ های خونی و حفظ سلامت قلب)

فعالیت جسمانی منظم یکی از برترین روش هایی میباشد که میتوانید برای گشاد شدن رگ های خونی مد پیشنهاد قرار بدهید. حتی فعالیتهای ساده، همچون پیاده روی می توانند به بهبود گردش خون بدن شما یاری کنند.

ترک سیگار

مواد شیمیایی موجود در دود تنباکو خطر آترواسکلروز (سخت شدن رگ های خونی به واسطه تشکیل پلاک در آنها) را زیاد شدن می بدهند. از این رو، ترک سیگار یکی از برترین گزینه هایی میباشد که میتوانید برای بهبود شرایط رگ های خونی مد پیشنهاد قرار بدهید.

سرویس دات کام آماده خدمات رسانی در زمینه های تبلیغات رایگان ، نیازمندی های رایگان ، آگهی رایگان اینترنتی و … به شما همراهان گرامی می باشد.

—————————————————————–
مطالب مرتبط: