چرا نمیتوانیم پس انداز کنیم؟

چرا نمیتوانیم پس انداز کنیم؟

چرا نمیتوانیم پس انداز کنیم؟

چرا نمیتوانیم پس انداز کنیم؟ گاهی اوقات سخت کار در مورد پس انداز نمودن آغاز نمودن آن میباشد. شاید دشوار باشد که پی ببرید چه روشهای ساده ای برای جمع نمودن پول وجود دارد.

و این که چطور میتوانید با استفاده از پس اندازتان اهداف مالی تان را تعقیب نمایید. دنبال نمودن گام به گام راهنمای زیر می تواند یاری مناسبی برای بسط یافتن یک برنامه پس انداز واقع بینانه باشد.

1. تمامی مخارجتان را درج نمایید

گام ابتدا در پس انداز پول این میباشد که بدانید چقدر پول خرج می نمایید. برای یک ماه تمامی خرجهایتان را درج نمایید. بدین شکل که بهای هر چیزی حتی هر لیوان چای، هر نخ سیگار، روزنامه و هر هله هوله ای که عصرها می خورید برای کل یک ماه درج نمایید.

بر اساس آنچه درج کرده اید ارقام مخارج تان را بر اساس طبقه بندیشان سازماندهی کنید: بنزین، خواروبار، حمل و نقل و در آخر قیمت کل هر یک از آنان را درج نمایید.

چرا نمیتوانیم پس انداز کنیم؟

2. بودجه بندی نمایید

حالا که عکس واضحی از مخارج تان در یک ماه دارید، میتوانید برای مخارج تان بودجه بندی نمایید.خرج هایتان را محدود نمایید و مطمئن بشوید که پول برای روز مبادایتان کنار گذاشته اید.

به خاطر داشته باشید که بودجه بندی تان شامل تمامی مخارج تان شود مخارجی که معمولاً واقع میشوند اما نه هر ماه همچون قیمت تعمیر و نگهداری ماشین.

3. برای پس اندازتان برنامه ریزی نمایید

با توجه به دخل و خرج ماهانه تان، در داخل بودجه بندی طبقه بندی نمایید و سعی نمایید پس اندازتان حداقل 10 تا 15 درصد درآمد خالص تان باشد.

اگر خرج هایتان اجازه نمی بدهند که چندان پس انداز نمایید، وقت آن میباشد که از خرج هایتان بکاهید. پیش از این که بخواهید به زدن از خرج خانه و وسیله نقلیه تان برای پس انداز فکر نمایید، دنبال کاستن از مخارجی غیر لازم که میتوانید کمتر بابت آن خرج نمایید باشید همچون، تفریح، رستوران و همچون آن.

4. هدف هایتان را مشخص نمایید

تعیین هدف های پس انداز آغاز آن را زیاد راحتتر میکند. با این نکته تعیین کننده شور نمایید که چقدر طول می کشد تا به هدف تان برسید. بعضی از آنان هدف کوتاه مدت هستند ( که معمولاً بین یک تا سه سال طول می کشند):

– پس انداز برای مخارج فوق العاده که شامل مخارج شش ماه تا یک سال شما شود (مانند پس انداز برای بیکاری و وقایع لازم دیگر)
– پس انداز برای خرید ماشین
– پس انداز برای سفر در تعطیلات

سرمایه گذاری بلند مدت که می تواند شامل چندین سال یا حتی چندین دهه شود و می تواند شامل:

– پس انداز برای بازنشستگی
– پس انداز برای خرج تحصیل و دانشگاه فرزندان
– پس انداز برای خرید خانه یا بازسازی خانه ی فعلی

5. اولویت هایتان را مشخص نمایید

موقعی که زمان پس انداز میشود،افراد مختلف اولویت های مختلفی دارند. پس عاقلانه میباشد که تصمیم بگیرید که کدامیک از هدف های پس اندازهایتان بیشترین اهمیت را دارد.

بخشی از این پروسه تعیین مدت زمانی میباشد که میتوانید برای رسیدن به هدفتان صبر نمایید و کنار گذاشتن ماهانه چه مقدار پول، به دستیابی به هدف تان یاری میکند.

چنان که اینکار را برای اهدافتان انجام می بدهید، آنان را بر اساس اولویت شان مرتب نمایید و بر مبنای بودجه ی ماهانه ی تان مبلغ آن را کنار بگذارید.

به خاطر داشته باشید که رتبه بندی اولویت ها بدین معنی میباشد که شما انتخاب کرده اید. اگر می خواهید بر پس انداز دوران بازنشستگی تمرکز نمایید، اهداف دیگران تان در حاشیه قرار خواهد گرفت در حالیکه مطمنئن هستید به مهمترین هدف هایتان خواهید رسید.

چرا نمیتوانیم پس انداز کنیم؟

6. پس اندازهای متفاوت و راهبردهای سرمایه گذاری برای هدف های متفاوت

اگر برای اهداف کوتاه مدت سرمایه گذاری می نمایید این روشهای مطمئن را امتحان کنید:

– افتتاح حساب کوتاه مدت عادی
– افتتاح حساب بلند مدت که نرخ بهره بالاتری از حساب های عادی دارد

برای سرمایه گذاری های بلند مدت:

– خرید بیمه های عمر و سرمایه گذاری
– خرید سهام و اوراق مشارکت

7. بر رشد پس اندازتان نظارت کنید

هر ماه رشد پس اندزتان را بررسی کنید. اینکار نه تنها به تثبیت برنامه پس اندازتان یاری خواهد نمود، بلکه هم چنین بی پردن تان به مشکلات و رفع فوری آن یاری خواهد نمود.

این روش های ساده ی پس انداز پول، امکان دارد حتی این انگیزه را به شما بدهد که بیش پس انداز نمایید و سریع تر به هدفتان برسید.

سرویس دات کام آماده خدمات رسانی در زمینه های درج آگهی رایگان ، تبلیغات اینترنتی رایگان ، نیازمندی های رایگان و … به شما همراهان گرامی می باشد. با درج آگهی در سایت سرویس دات کام آگهی خود  را به مشاهده هزاران کاربر قرار دهید.

————————————————————————-

مطالب مرتبط: