چطوری یک سیستم وفاداری مشتری بچینیم؟

چطوری یک سیستم وفاداری مشتری بچینیم؟

چطوری یک سیستم وفاداری مشتری بچینیم؟ به در نظر گرفتن پاداش یا امتیاز، برای هر تعاملی که مشتری انجام می‌دهد، برنامۀ وفاداری مشتری گفته می‌شود. برای مثال برخی سایت‌ها، در قبال ثبت نظر، امتیاز دادن به محصول، پرداخت آنلاین، خرید بیش از مبلغی خاص و … به مشتری در خریدهای بعدی تخفیف می‌دهند یا امتیازات ویژه مانند ارسال رایگان در نظر می‌گیرند.

به علت اهمیت بالای مبحث برنامه وفاداری به صورت جداگانه در مقاله بعدی کامل در مورد طراحی و ارائه برنامه وفاداری صحبت خواهیم کرد. اما به یاد داشته باشید که قبل از معرفی یک برنامه وفاداری، شما باید هدف خود را بدانید و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید.

چطوری یک سیستم وفاداری مشتری بچینیم؟

مثلاً اگر هدف شما فروش بیشتر است، با ارائه تخفیف می‌توانید فروشتان را زیاد کند، اما اگر هدف شما برندینگ است، ترتیب دادن یک مسابقه با جوایز خاص در شبکه‌های اجتماعی به تحقق این هدف کمک زیادی می‌کند.

علت اهمیت بالای سیستم وفاداری مشتریان نسبت به سایر موارد مطرح شده در این مقاله، جامع بودن آن است. در واقع تمامی موارد مطرح شده، در سیستم وفاداری مشتریان جمع می­شود. شما با طراحی یک سیستم درست، می­توانید مشتریان را تشویق به کارهایی کنید که برای پیشرفت بیزینس خود لازم می­دانید؛ از دادن بازخورد تا خرید بیشتر و یا افزایش دفعات حضور در سایت و یا تشویق به معرفی برندتان به دیگران. نکته مهم درباره سیستم وفاداری، ساده و خلاقانه بودن آن است و شما می­بایست بر اساس هدف خود، یک سیستم ساده و قابل فهم اما در عین حال جذاب و هماهنگ با بیزینس خود طراحی نمایید.

چطوری یک سیستم وفاداری مشتری بچینیم؟

شما روح بیزینس و چرایی خود را در برنامه وفاداری می­گنجانید و آن را از طریق جوایز باشگاه و یا نحوه کسب امتیازات نمایش می‌­دهید. در واقع سیستم وفاداری مشتریان جای فوق‌­العاده‌­ای برای نمایش حساسیت شما به وظیفه اجتماعی کسب و کارتان نیز هست.

اگر طرفدار طبیعت هستید، به ازای یک مقدار مشخص خرید هر مشتری یک درخت به نام او بکارید؛ هم مشتریان تشویق به خرید بیشتر می‌­شوند و هم یک داستان فوق‌­العاده برای تعریف کردن به آنها داده‌­­اید و هم اینکه جذابیت داشتن یک درخت به نام خود مشتریان را تحریک به بازگشت خواهد کرد.

در هر حال با بازگرداندن مقداری از خرید مشتری به صورت یک چیز ارزشمند، به مشتریان نشان می­دهید که برایتان مهم هستند و شما فقط به فکر پول گرفتن از آنها نیستید؛ بلکه ارزش دادن به مشتریان برایتان اولویت دارد.

برنامه های وفاداری مشتریان که کامل­ترین نوع آن باشگاه مشتریان است، هم برای ایجاد وفاداری و هم تبدیل مشتریان وفادار به سفیران بیزینس شما به شدت موثر است. در واقع سیستم وفاداری مشتریان محلی است که شما وفاداری مشتریان خود را تضمین می­‌کنید. این همان نکته­‌های است که در مقاله قبلی در مورد آن صحبت کردیم؛ که وفاداری مشتریان بدون نگه­داری از بین خواهد رفت و این سیستم­ها بهترین نوع نگهدارنده هستند.(چطوری یک سیستم وفاداری مشتری بچینیم؟)

سث گودین، بزرگترین مدرس و آموزش‌­دهنده مارکتینگ فعلی جهان، در بازاریابی به اهمیت قبیله­‌سازی حول برند به شدت توصیه می­‌کند. منظور سث گودین از قبیله افرادی هستند که در قبال یک موضوع مشخص، در اینجا بیزینس شما، ارزش­‌های یکسانی دارند و آن را محترم می­‌شمارند و بهترین مکان برای دور هم نگه داشتن افراد قبیله برندتان، باشگاه مشتریان است.

شما برای افراد انگیزه ایجاد می­‌کنید که از شما بیشتر خرید کنند، در موردتان بیشتر صحبت کنند و شما را به دیگران معرفی نمایند. این مانند اتفاقی است که در شرکت­های بازاریابی شبکه­‌ای میفتد. در واقع سیستم پاداش‌­دهی و معرفی محصول و تیم‌­سازی این شرکت­ها همه به نحوی طراحی شده است که افراد را وفادار به آن شرکت کند با وجود همه تبلیغات منفی که وجود دارد.

سرویس دات کام

آماده خدمات رسانی در زمینه های درج آگهی رایگان ، آگهی رایگان اینترنتی ،تبلیغات رایگان اینترنتی، تبلیغات آنلاین رایگان ،نیازمندی های رایگان و … به شما همراهان گرامی می باشد.

با درج آگهی خود در سایت سرویس دات کام، آگهی خود را به مشاهده هزاران کاربر قرار دهید.


مطالب مرتبط: