چطور تبلیغات کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم ؟

چطور تبلیغات کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم ؟

چطور تبلیغات کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم ؟بسیاری از ما فکر میکنیم که تبلیغات به خودی خود می بایست منجر به زیاد شدن فروش شود ولی این تفکر تا چه حد درست میباشد؟ اگر بخواهیم صادق باشیم میبایست این طور بگوییم که تبلیغاتی که بدون برنامه ریزی وخود به خود منجر به زیاد شدن فروش شود به طور کامل بصورت اتفاقی این نتیجه را رقم زده میباشد.

اکثر صاحبان کسب وکارهای اینترنتی به خصوص فروشگاه های اینترنتی به این گونه عمل می کنند که با طراحی یک یا چند بنر تبلیغاتی یک یا چند پوستر عکس دارای ارتباط با محصول پرداخت قیمت به وبسایت ها (مخصوصا وبسایت های دانلود و مجله های اینترنتی )وقرار دادن بنرهای تبلیغاتی ویا اجاره نمودن پست های ثابت (مطالبی که بصورت ثابت بالاتر از مطلب ها دیگر در وبسایت دیده میشود )ارسال ایمیل تبلیغاتی ویا راههای دیگر تبلیغ محصول یا خدمات خود می پردازند وبا فروش وارائه خدمت وکسب سود مجددا روند پیش را تکرار می کنند ولی یک پرسش اساسی ؛ با قطع این روند چه تغییری در فرایند فروش به وجود می آید؟

آیا وبسایت ان ها همچنان به فروش ادامه خواهد داد و یا نفس فروش آن ها از شماره خواهد افتاد؟ (چطور تبلیغات کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم)

تبلیغات

حتما این جمله را شنیده اید که تبلیغات قیمت نیست بلکه سرمایه گذاری میباشد ولی آیا هر نوع تبلیغاتی سرمایه گذاری میباشد ؟مسلما خیر !تبلیغات به شکلی که بیان شد یک پروسه ی به هم پیوسته ی قیمت براست که با قطع آن کسب وکار دچار مشکل اساسی خواهد شد چه زیاد کسب وکارهایی بودند که در ماه ها یا سال های ابتدا فعالیت خود به دلیل توانمندی مالی صاحبان آن ها با تبلیغات زیاد خود را مطرح کردند واما با کم شدن توان مالی ویا برنامه ریزی نادرست و قطع تبلیغات به فراموشی سپرده شدند .

ولی چاره کار چیست؟ میبایست چه کار نمود تا بتوان تجربه ی موفقی از تبلیغات داشت؟

برنامه ریزی کلید موثری در موفقیت میباشد ! این اصل در این مورد هم به طور کامل صدق میکند البته در اینجا منظور از برنامه ریزی یک طرح منسجم وجامع از راههای تبلیغاتی اهداف مخاطبین نتایج مورد انتظارراه های سنجش نتایج رسانه های مورد استفاده قیمت ها مدت وقت هر یک از برنامه های تبلیغاتی و میباشد.

در یک برنامه ریزی تبلیغاتی شما میبایست اول مخاطبین واهداف تبلیغات را مشخص نمایید قرار میباشد پیام تبلیغات خود را با چه افرادی در میان بگذارید ؟ واین پیام قرار میباشد چه تاثیری روی آن ها بگذارد ؟

به طور مثال یک فروشگاه اینترنتی محصول های آرایشی بهداشتی را در پیشنهاد بگیرید مخاطبین این وبسایت افرادی هستند که بیش از باقی افراد به سلامت و بهداشت خود اهمیت می بدهند بیش این افراد در جامعه ما بانوان هستند یک فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی می تواند انواع واقسام محصول های را داشته باشد تعداد زیاد بالایی از برندها وکالاهای مختلف مسلما نمی توان همه ان ها را در یک برنامه تبلیغاتی (به جز در همکاری در فروش)به مخاطبین معرفی نمود .

مثلا فرض نمایید که این برنامه تبلیغاتی همزمان با فصل تابستان شروع خواهد شد.

محصول های متناسب این فصل بیش ضد افتاب ها و ضد تعریق ها هستند پس مشخص شد که می خواهیم چه چیزی را به مخاطبانمان معرفی کنیم

مسلما برترین رسانه برای تبلیغات یک فروشگاه اینترنتی خود وبسایت ها هستند حتی تلویزیون هم نمی تواند در این مورد تاثیری همچون وبسایت ها داشته باشد ولی چه وبسایت هایی برای این تبلیغات مناسبند مسلما وبسایت هایی که کاربران آن ها بانوان فارسی زبان هستند .

مجله های اینترنتی وبسایت های ژورنال مد و لباس وبسایت های دارای ارتباط با هنرمندان و

بخش بزرگی از کاربران این وبسایت ها را بانوان تشکیل می دهند .

ولی پیش از خرید تبلیغات در این وبسایت ها می بایست که یک مورد را در نظر بگیرید؛ قرار میباشد چه میزان قیمت نمایید و چه چیزی به دست اورید ؟

آیا هدفتان از تبلیغات صرفا فروش محصول های یا خدمتتتان میباشد ؟

آیا می خواهید که جایگاه در ذهن مشتریان بسازید؟ (چطور تبلیغات کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم)

آیا قصد دارید برند سازی نمایید ؟(برنامه تبلیغاتشان بخش از برنامه برندینگ شماست؟)

آیا بسته به جواب هایتان به این پرسش بودجه ی تبلیغات نحوه ی تبلیغات این که کدام وبسایت را برای تبلیغات برگزینید شعارهای تبلیغاتی گرافیک وسایر موارد مربوطه به انعطاف پذیر و قابل تغییر هستند فرض میکنیم که قرار میباشد با استفاده از تبلیغات محصولاتمان را بفروشیم ودر کنار آن جایگاهی در ذهن مشتری درست کردن کنیم تا ما را به خاطر داشته باشند .

در این گونه می بایست انسجام تبلیغات را در آخرین حد رعایت کنیم نوع رنگ بندی نزدیکی شعارهای تبلیغاتی واستفاده از المان های یکسان ورعایت این دست موارد باعث انسجام در تبلیغات میشود .

بهتر میباشد تا برای هر وبسایت جدای از اندازه بنرهای تبلیغاتی سناریوی مناسب با کاربران ان در نظر بگیرید یعنی تلاش نمایید که یک بنر تبلیغاتی را در همه وبسایت ها استفاده نکنید

در مقالات آینده حتما در مورد طراحی یک بنر تبلیغاتی پسندیده و تاثیرگذار با یکدیگر صحبت خواهیم نمود . (چطور تبلیغات کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم)

یک لیست از وب سایت های هد ف برای تبلیعات تهیه نمایید برای اینکار میتوانید از وبسایت های گوگل والکسا استفاده نمایید از گوگل میتوانید برای یافتن وبسایت های متناسب ومرتبط با موضوعی که به دنبالش هستید استفاده نمایید و از الکسا برای یافتن وب سایت های پربازدید تر در یک موضوع مشترک .

البته درباره موضوعات تخصصی فراوان در انتخاب وبسایت هایی که رتبه های دو رقمی وتک رقمی دارند حساس نباشید وبسایت های تخصصی متناسب امکان دارد رتبه های بیشتری در الکسا داشته باشند ولی بازدهی بالاتری نسبت به وبسایت های پربازدید تر برایتان به ارمغان بیاورند .

پس از انتخاب وبسایت ها و تطبیق با بودجه ای که در پیشنهاد گرفته اید تبلیغات را منتشر نمایید این نکته را فراموش نکنید که حتما با مدیران وبسایت هایی که می خواهید در ان ها تبلیغات داشته باشید ارتباط برقرار نمایید .

در این ارتباط هم میتوانید هزینه متناسب تری بخواهید وهم از پتانسیل کاربران یک وبسایت اطلاعات بیشتری کسب کنید اطلاعات بیش باعث میشود تا قبل بینی هایتان به نتایج واقعی نزدیک تر باشند(درهر موردی داشتن اطلاعات بیش ورق برنده محسوب میشود وشما را به موفقیت نزدیک تر می کند) .

پیش از انتشار تبلیغات امکاناتی را به وجود بیاورید که بتوانید نتیجه ی هر تبلیغ را بصورت جداگانه بررسی وتحلیل کنید این که چه تعداد کاربر از چه وب سایتی واز راه کدام بنر ویامتن تبلیغاتی وارد کدام قسمت از وبسایت شما شده اند و به کدام صفحات سرزده اند اطلاعات مفیدی میباشد که می تواند شما را در ارائه برترین خدمات به کاربران (مشتریان)وهمچنین داشتن برترین برنامه های تبلیغاتی یاری بکند .

برای این بررسی ها میتوانید از ابزار گوگل آنالیز استفاده کنید البته این ابزار در حالا حاضر برای آی پی های ایران غیر فعال میباشد و میبایست با استفاده از امکانات تغییر آی پی از آن استفاده کنید .

این را به یاد داشته باشید که اگر بدون سنجش نتایج تبلیغ نمایید کاری جز هدر دادن سرمایه هایتان انجام نداده اید هیچ زمان به یک وبسایت به صرف این که بازدید پسندیده و یا رتبه ی خوبی در سایتی مثل الکسا دارد سفارش تبلیغ ندهید .

سرویس دات کام – ثبت رایگان آگهی، نیازمندیهای رایگان، استخدام و خدمات

مطالب مرتبط: