چگونه ترس کودکان را از کوتاه نمودن مو هایشان از بین ببریم؟

چگونه ترس کودکان را از کوتاه نمودن مو هایشان از بین ببریم؟

در این مقاله به برخی روش های چگونه ترس کودکان را از کوتاه نمودن مو هایشان از بین ببریم؟ میپردازیم:

اجازه بدهید او شما را ببیند
ندیدن شما و بودن در یک اتاق غریب با یک فرد غریبه که با قیچی به سمتش می آید، برای کودک ناخوشایند میباشد پس اجازه بدهید که او حین کوتاه نمودن مو هایش ، شما را ببیند.

یک آرایشگر با تجربه برگزینید

برخورد آرایشگر برای این که کودک دچار ترس نشود خیلی مهم میباشد پس آرایشگری را برگزینید که با کودکتان برخورد خوبی داشته باشد و او را دچار استرس نسازد و در حین کوتاه نمودن مو او را سرگرم سازد به گونه ای که حواس او از کوتاهی موهایش پرت شود. انتخاب یک آرایشگر دائمی برای کودک سبب میشود اعتماد او جلب شود و کودک با او غریبی نکند.

مدل موی راحت برگزینید

برای کودک پرانرژی شما سخت میباشد که به مدت طولانی روی صندلی بنشیند، پس به جای انتخاب مدل موی سخت، یک سبک ساده انتخاب کنید که وقت کوتاه تری را نیاز داشته باشد.

کودک را تشویق نمایید

تشویق کودک بعد از مدتی حساسیت و ترس کودک را به طور کامل از بین می برد. برای تشویق کودک خود چند خوراکی همراهتان داشته باشید و روزهای آرایشگاهش این خوراکی ها را به او دهید و یا قول دهید که بعد از آرایشگاه، او رابه پارک ببرید یا یک سی دی کارتون برای او جایزه بخرید.

چگونه ترس کودکان را از کوتاه نمودن مو هایشان از بین ببریم؟

با او بازی نمایید(چگونه ترس کودکان را از کوتاه نمودن مو هایشان از بین ببریم؟)
برای از بین بردن ترس کودک از آرایشگاه و کوتاه نمودن مو بازی ای را طراحی نمایید و در آن عروسک یا نفر دیگری همچون یکی از دوستان کودک که از کوتاه نمودن مو ترس ندارد را بنشانید و موهایش را کوتاه نمایید تا کودک بدون این که خود درگیر شود حساسیتش روی این موضوع از بین برود.

موهای او را در خانه کوتاه نمایید

علت ترس برخی کودکان از کوتاه نمودن موهایشان ، ورود به محیط آرایشگاه ، نشستن بر روی یک صندلی بلند و در نهایت خیس شدن موها و پوشیدن یک روپوش پلاستیکی است.

اگر علت اصلی ترس کودک تان همین است نمناک توصیه میکند موهای کودک تان را در خانه کوتاه نمایید، و از آرایشگر بخواهید کودک تان را روی زمین بنشاند و هنگامی او سرگرم تماشای یک برنامه تلویزیونی یا حتی یک پازل باست موهایش را کوتاه بکند.

کودک را در آغوش بگیرید

اگر علت ترس کودک شما نشستن بر روی صندلی آرایشگاه به تنهایی میباشد ، خودتان هم روپوش آرایشگری پوشیده و کودک را روی پای خود بنشانید.

زمانیکه آرایشگر می خواهد جلوی موهای او را کوتاه بکند سر او پشت به شما و هنگامی که قرار میباشد پشت سر او را کوتاه بکند روبروی شما باشد. اینکار آرامشی به کودک میدهد و موجب میشود ترس او از کوتاهی مو از بین برود.

موهایش را با قیچی کوتاه نکنید(چگونه ترس کودکان را از کوتاه نمودن مو هایشان از بین ببریم؟)

اگر ترس کودک تان قیچی آرایشگر میباشد ازآرایشگر بخواهید که با وسایل جایگزین مثل ماشین اصلاح موهای کودک شما را کوتاه بکند.

چگونه ترس کودکان را از کوتاه نمودن مو هایشان از بین ببریم؟

اصلاح موی دو کودک همزمان

ازآرایشگر بخواهید موهای کودک شما را با کودک دیگری با هم اصلاح بکند بدین ترتیب که هر کدام را با فاصله کم روی دو صندلی بنشاند و به نوبت و با اجرای حرکات خنده دار موهای آنان را کوتاه بکند.

خودتان موهای کودک را کوتاه نمایید

اغلب کودکان به والدینشان اطمینان دارند و اجازه می بدهند آنان موهایشان را کوتاه کنند پس اگر کوتاهی بلدید، بازی نمودن در حمام و همزمان کوتاه نمودن موها، می تواند راحت حل خوبی باشد.

———————————————————————-

مطالب مرتبط: