چگونه روحیه شادی داشته باشیم

چگونه روحیه شادی داشته باشیم

چگونه روحیه شادی داشته باشیم : روحیه شاد یعنی جوانی و سلامت، به این فکر نکنید که چقدر مشکلات زندگی شما سخت و غیرقابل حل میباشد، به این فکر نمایید که چطور روحیه شادی در خود درست کردن نمایید تا جوانتر به پیشنهاد برسید.

گاهی اوقات کوچک در زندگی ما سبب میشود که به اهداف بزرگ خود دست بیابیم و سالم تر زندگی کنیم . این تغییرات هر چند کوچک شادتر شدن روحیه خواهد شد .

پیشنهادات ساده و سریع برای داشتن روحیه شاد

زندگی سالم تر با سوزاندن بیش کالری ها

عضله ها نسبت به چربی ها کالری بیشتری می سوزاند. برای بهره ی بیشتر از وقت ورزش بهتر میباشد اول با حرکت هوازی اسکوات تمرکز خود را روی بزرگترین عضله های بدن قرار بدهید و بعدا به ورزش پاها و باسن بپردازید.

روی پاهایتان بایستید و پاها را بیش از عرض مفصل ران باز نمایید ، بعدا بازوها را در مقابلتان موازی با زمین بکشید.

زانوهایتان را خم کرده و مفصل ران خود را آهسته به عقب ببرید و باسن را بر زمین رها نمایید، این حرکت را تا وقتی که ران شما با زمین موازی شود ، ادامه بدهید.

حال 2 ثانیه مکث نمایید وسپس سریع بلند بشوید.این حرکت به 11 بار تکرارنیاز دارد. در صورتی تمرین موثر و سخت تر میشود که آرام تر پایین بیائید.

 

زیاد شدن نشاط و سلامتی در ابتدای روز با حالت گربه

هر روز صبح 30 تا 60 ثانیه بعد از بیدار شدن خود را همچون یک گربه بکشید تا این حرکت سبب بازیابی بدن شما شود.

روی کف اتاق چهار دست و پا بشوید و بعدا پشتتان را به طرف سقف بپیچانید و 10 ثانیه در این حالت بمانید، بعدا به سمت معکوس خم شویدو شکمتان را به سمت کف اتاق پایین آورید.

کشش گربه در ابتدای صبح سبب زیاد شدن جریان خون و یاری به کشش بدن خواهد شد . این حرکت سبب میشود که شما برنا تر از سنتان به چشم آیید.

پوستی روشن و برنا با استفاده از خطای چشمی

پوست زمانیکه چشمانتان سفیدتر به پیشنهاد برسد، روشن ترخواهد شد .

استفاده از اسطوخودوس به عنوان سایه چشم موجب درخشش چشم ها و خنثی کردن قرمزی پوست اطراف چشم میشود. به اطراف پلک چشم خود پودر اسطوخودوس بزنید و مژه های خود را با ریمیل مشکی پررنگ نمایید تا چشمان قشنگ و درخشان داشته باشید.

اصلاح روش غذا خوردن و یاری به لاغری

60 ثانیه پیش از غذا خوردن ،به غذا فکر نمایید. برای یک دقیقه عطر خوش غذا را استشمام نمایید و مواد تشکیل دهنده ی غذا و چگونگی گرد هم جمع شدنشان فکر نمایید.

بعدا نخستین قاشق از غذا را میل نمایید و مزه مزه کنید . کسانی وزن کمتری دارند که برای خوردن عجله نمی کنند و مکث زیادی بین هر لقمه نسبت به افرادی که سریع غذا می خورند، دارند.

چگونه روحیه شادی داشته باشیم

داشتن تغذیه متناسب

تغذیه در سلامت انسان تأثیرگذار میباشد . عادت های سالم تغذیه ای به حفظ سلامت انسان یاری می کنند .

تغذیه سالم سبب رشد بدن، ترمیم بافت آسیب دیده بدن و… یاری میکند .

توجه و کنترل نمودن وزن در حد تعادل که بارها در نمناک به ان پرداخته ایم ، استفاده نمودن از مواد غذایی گوناگون و مصرف کمتر از چربی، نمک و قند و استفاده از لبنیات سبب زیاد شدن سلامتی خواهد شد.

مدیتیشن و کاهش استرس

60 ثانیه مدیتیشن روزانه سبب غلبه به نگرانی های ناشی از کار میشود .

برای انرژی بخشی و رهایی از کج خلقی ها ، چهار نفس عمیق و آهسته به داخل و بیرون بکشید.

مدیتیشن ، سبب کم شدن سطح استرس و کاهش ترشح کورتیزول در بدن میشود. مدیتیشن سبب کاهش وزن و جلوگیری از نوسانات وزن و بهبود خلق و خو خواهد شد.

ترک سیگار کشیدن

مصرف دخانیات سلامت افراد را تهدید میکند و به خطر می اندازد و موجب ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، مشکلات ریوی، سرطان دهان و حنجره میشود.

کشیدن سیگار سبب کاهش عمر انسان و تهدید سلامت انسان میشود .

برای غلبه به استرس به جای مصرف سیگار در برنامه خود تفریحات سالم و روابط اجتماعی سالم را بگنجانید ، از راههای تقویت عزت نفس استفاده نمایید.

رعایت اصول رانندگی

از دیگر عواملی که زندگی انسان و سلامت آن ها را به خطر می اندازد ، رانندگی های پرخطر ، رعایت نکردن قوانین رانندگی و بی توجهی نسبت به آن میباشد که سبب بالا رفتن آمار مرگ و میر میشود .

چگونه روحیه شادی داشته باشیم

رانندگی نکردن در هنگام خواب آلودگی ،بستن کمربند ایمنی در حین رانندگی ، توجه و رعایت کردن علائم رانندگی می تواند تا حد زیادی به کاهش خطرات رانندگی یاری بکند.

شاید مهم تر از همه این مواردی که بیان شد حفظ سلامت روحی و روانی برای داشتن زندگی با شیوه ای سالم دارای اهمیت میباشد کسانی که در زندگی از سلامت روان برخوردار هستند و کسانی نسبتاٌ خوشحال می باشند در زندگی سالم تر زندگی می کنند و راحت تر با مشکلات و تنش ها روبه رو میشوند.

صبح زود بیدار بشوید

بیدار شدن هر روز صبح نیم ساعت زودتر از وقت مورد نیازتان سبب آهسته تر شدن شما و زندگی سالم و شادتر میشود . بیدار شدن در صبح زود مانع عجله نمودن شما و داشتن استرس میشود.

بخندید و گریه نمایید

خندیدن و گریه نمودن در برخی از مواقع حس خوبی به ما میدهد .

خندیدن سبب آزاد شدن اندروفین یا همان هورمون خوشحالی میشود و حس خوبی به شما میدهد.

گریه نمودن سبب تخلیه شدن احساسات و بیرون ریختن استرس درونی با رها کردن اشک ها میشود پس هر زمان دلتان گرفت ، شاید تنها راه حلتان گریه باشد.

 

لبخند بزنید

لبخند زدن سبب آزاد کردن هورمون شادی یا اندروفین در بدن میشود و شما را شاد تر میکند.

چگونه روحیه شادی داشته باشیم

با افراد خوشحال و مثبت معاشرت نمایید

معاشرت با افراد خوشحال ، بی شک ما را هم شاد خواهد نمود همانطور که عادات و خلق وخوی ما بر روی مردم اطرافمان تاثیر گذار میباشد آنان هم می توانند روی ما تاثیر بگذارند.

معنویت را وارد زندگی تان نمایید

مطمئن ترین راه دعوت شادی به زندگی تان داشتن ارتباط مذهبی فراتر از قدرت انسان میباشد .

پس وارد یک گروه مذهبی بشوید زیرا در فعالیتهای مذهبی همواره انرژی مثبت زیادی وجود دارد.

سپاسگزاری نمایید

برای چیزی که دارید سپاسگزاری نمایید تا همان چیز را چند برابر دریافت نمایید.

سرویس دات کام آماده خدمات رسانی در زمینه های درج آگهی رایگان، آگهی رایگان اینترنتی، نیازمندی های رایگان اینترنتی، تبلیغات رایگان اینترنتی و .. به شما عزیزان می باشد.

با درج آگهی خود در سایت، آگهی خود را به مشاهده هزاران کاربر قرار دهید.

————————————————————————

مطالب مرتبط: