کسب و کار خانوادگی

کسب و کار خانوادگی

 کسب و کار خانوادگی

مدیریت یک کسب و کار خانوادگی شاید حتی چالش برانگیزتر باشد. ولی یک زوج، به نام های فابیولا و سیمون توانسته اند به خوبی و به شکلی موثر با یکدیگر همکار کنند و یکی از شرکتهای مطرح تفریحی را در شهر نیویورک مدیریت کنند.

آنان در طول چند سال همکاری حرفه ای با یکدیگر یاد گرفته اند که چگونه میبایست به عنوان یک زوج، کسب و کارشان را به سوی موفقیت رهنمون کنند.

 

1.در کسب و کار خانوادگی همیشه نسبت به نقاط ضعف و قدرت خود آگاه باشید.

همیشه نسبت به نقاط قوت و ضعف هر دویتان باخبر باشید و کارها را به شکلی حرفه ای بین یکدیگر تقسیم نمایید. احتمالا در ابتدای کار وسوسه خواهید شد که پایان کارهای ضروری را خودتان انجام بدهید.

ولی اینکار شدنی نیست و بهتر میباشد در گونه نیاز از اشخاص یا شرکتهای دیگر هم یاری بگیرید. احتمالا آخرین چیزی که دلتان می خواهد این میباشد که آنقدر خودتان را خسته نمایید که همان ابتدا کار قید همه چیز را بزنید!

2. حواستان به یکدیگر باشد و از هم تعریف نمایید.

به استعدادها و مهارت های همسرتان توجه کرده و از آنان تعریف نمایید. اینکار روشی عالی برای بهبود روابط کاری تان میباشد و به هر کدام از شما اجازه میدهد که در حیطه خاص خود بدرخشید.

به ویژه اگر می خواهید به شریک زندگی خود باشد و در مقابل بهتر میباشد حسابی حواستان به شریک زندگی خود باشد و در مقابل دیگران و با تعریف از همسرتان، جایگاه او را بالا ببرید تا اعضای تیمتان بتوانند از هر دو شما انگیزه کارکردن بگیرند.

3. مطمئن بشوید که هر دو هدف و نگرش یکسانی دارید.

پیش از اینکه کارتان را بصورت رسمی شروع نمایید، مطمئن بشوید که هردویتان نگرش و هدف مشخصی برای کسب و کار دارید. پایان اهداف درازمدت کسب و کارتان را فهرست نمایید.

هرگاه احساس کردید که اوضاع به شکلی متفاوت از نقشه مورد نظرتان قبل می رود.

آن را با شریک زندگی تان در میان بگذارید تا مطمئن بشوید که اوضاع از دستتان خارج نشده و همه چیز در راستای رسیدن به آن هدف مشترک قبل می رود.

کسب و کار خانوادگی

4. تعادل میان کار و زندگی را فراموش نکنید.

درست کردن و حفظ تعادل میان کار و زندگی شخصی را به یک اولویت تبدیل کرده و همیشه تلاش نمایید به آن پایبند باشید.

اعضای تیمتان در این زمینه از شما الگوبرداری می کنند و بهتر میباشد که الگوی خوبی باشید و اخلاق و فرهنگ کاری را به طور کامل رعایت نمایید.

تلاش نمایید از یک ساعتی به بعد در منزل دیگر در مورد کار صحبت نکنید و به زندگی شخصی خود بپردازید. هم چنین تفریحات دونفره را هم فراموش نکنید و در سال یکی دو هفته را به تعطیلات بروید.

 5. همه دستاوردها و موفقیت های کوچک و بزرگ خود را جشن بگیرید.

هرگاه که در طول مسیر به هدف خاصی دست پیدا کردید، آن را به رسمیت بشناسید و جشن بگیرید. اینکار به هر دو شما یادآوری میکند که در کدام مرحله از کسب و کار قرار دارید و جایگاه نهایی مورد نظرتان کجاست.

6. روحیه تان را حفظ نمایید و بذله گو و خوش مشرب باشید.

با همسرتان طوری برخورد نمایید که با برترین دوستتان رفتار می نمایید. سرزندگی و بذله گویی خود را حفظ نمایید تا سلامتی رابطه کاری تان تضمین شود. البته از طرف دیگر نبایستی رفتار حرفه ای کاری خود را ذیل پا بگذارید.

رفتار بیشتر از حد صمیمانه متناسب محیط کاری نیست و باعث معذب شدن سایر همکاران خواهدشد.

7. فضای شخصی خودتان را داشته باشید.

برنامه کاری مشخص و فضای کاری جداگانه برای خود داشته باشید. اینکه با همسرتان کسب و کاری راه اندازی کرده اید به این معنا نیست که میبایست همیشه در کنار یکدیگر باشید.

این مسئله می تواند در درازمدت باعث درست کردن یک فاجعه در رابطه شخصی تان شود.

شاید در ابتدای کار بخواهید در طول ساعات کاری با یکدیگر در مورد هر مسئله ای که قبل می آید گفت و گو نمایید، ولی بهتر میباشد تمرکز خود را روی مسائل کاری و وظایفتان حفظ نمایید تا بهره وری بیشتری در زمینه کاری به دست آورید.
8. شرکای واقعی باشید تا موفق بشوید.

هنگامی می خواهید به همراه همسرتان کسب و کاری موفق بسازید، میبایست بدانید که موفقیت حرفه ای تان به اصول مشابهی گره خورده که می بایست در زندگی شخصی هم رعایتشان نمایید.

سرویس دات کام آماده خدمات رسانی در زمینه های درج آگهی رایگان، تبلیغات رایگان اینترنتی، نیازمندی های رایگان و … به شما عزیزان می باشد. با درج آگهی خود در سایت سرویس دات کام آگهی خود را به مشاهده هزاران کاربر قرار دهید.
————————————————————————-

مطالب مرتبط: