یک خبر تبلیغاتی بسازید

یک خبر تبلیغاتی بسازید

یک خبر تبلیغاتی بسازید : خبر تبلیغاتی در واقع یک تبلیغ میباشد و هدف تبلیغاتی دارد، ولی بصورت خبرگونه نوشته میشود و قالب یک خبر را دارد.
یکی از دلایل این مدل از ساخت تبلیغ این است‌ که افراد ۷برابر تمایل بیشتری برای خواندن یک خبر دارند تا یک تبلیغ، در واقع افراد هنگامی متوجه میشوند که این کمی فراتر از یک تبلیغ ساده میباشد و به نوعی خبری را همراه باخود دارد بیش مشتاق به خواندن آن میشوند.

زیرا این خبر چیزی را به آنان اضافه می‌کند، اطلاعاتشان را در زمینه ای بالا می‌برد، آنان را از کاری یا چیزی مطلع می‌کند.
در محتوای تبلیغ خبری هم میبایست تلاش نمایید اولا واقعا خبری را به کاربرانتان دهید، خبری از وضعیت بازار خود، خبری از در مورد صنعتی که در آن حضور دارید یا خبری که به نوعی دارای ارتباط با محصول شما باشد و دوما حتما به نوعی نقش محصول یا سرویس خود را در این خبر مشخص نمایید.
اجازه بدید تا برای این قسمت چند مثال واقعی بزنم.

یک خبر تبلیغاتی بسازید

مثال اول: افراد روزانه چند ساعت با گوشی سروکار دارند؟

این یکی از خبرهایی بود که در دیجیاتو منتشر شد و محتویات این خبر وضعیت میزان استفاده گوشی در ایران و آمار و ارقام جالبی از گوشی در ایران را ارایه میداد. این تبلیغ از طرف وبسایت دیوار منتشر شده بود و هدفش تبلیغ افراد به خرید موبایل و تبلت از دیوار بود و از راه دو لینک در متن خبر، افراد به بخش موبایل و تبلت در دیوار هدایت می نمود.

همانطور که دیدید این تبلیغ به طور کامل حالت خبری یا اطلاع رسانی داشت. در واقع تیتر خبر به گونه ای بود که می خواست چیزی را به مشتریانش اطلاع دهد.

مثال دوم:چگونه از ایرلاین های خارجی، ارزان و بدون واسطه خرید کنیم؟ (یک خبر تبلیغاتی بسازید)

این مطلب چند زمان قبل در یکی از وب سایت های فناوری منتشر شد، همانطور که مشخص میباشد، تیتر خبر به گونه‌ای میباشد که قصد دارد شیوه ای از خرید را به کاربران معرفی بکند در واقع یک تیتر اطلاع رسانی-آموزشی میباشد.

با توجه به این که این خبر در یک مجله اینترنتی منتشر شده میباشد در نگاه ابتدا اصلا مشخص نیست که تبلیغ میباشد.
هنگامی خبر را باز می‌کنیم پس از کمی توضیحات متوجه ‌می‌شویم که یک خبر تبلیغاتی میباشد و یکی از سایت‌های خرید بلیط درحال تبلیغ یکی از مزیت‌های رقابتی خود میباشد.

قرار نیست کاربران متوجه تبلیغاتی بودند آن نشوند، مسلما تبلیغاتی بودن آن مشخص خواهد شد، مهم این میباشد که واقعا آن چیزی که در تیتر خبر عنوان کردیم را پوشش بدهیم.

که در این مطلب، وبسایت خرید بلیط واقعا چگونگی خرید بدون واسطه و ارزان را معرفی کرده میباشد.(البته به شرطی که واقعا خرید بدون واسطه و ارزان را ارایه دهد.)

————————————————

مطالب مرتبط: