یک شعار تبلیغاتی خوب و عالی چه ویژگی‌ هایی داراست ؟

یک شعار تبلیغاتی خوب و عالی چه ویژگی‌ هایی داراست ؟

یک شعار تبلیغاتی خوب و عالی چه ویژگی‌ هایی داراست ؟ بیشتر برندهای بزرگ و مطرح دنیا، از اسم برندشان در شعار خود استفاده نکرده‌اند. ولی با این حال باز هم شعار آنان، مختص خودشان میباشد.

شعار برندهای بزرگ، همیشه و در همه مکان بکار می‌رود. زیرا شعار تبلیغاتی مثل سایه به نام شرکت وابسته میباشد.

شعار برندهای بزرگ در کارت ویزیت، تبلیغات چاپی، بروشورها، کاتالوگ‌ها، تابلوها، نامه‌های آنان و… استفاده کرد.

یک شعار تبلیغاتی، هنگامی پسندیده و خفن میباشد که اگر نام برند را از آن برداریم، باز هم ما را یاد آن برند بیندازد. ولی چرا شعار آنان تا این حد پسندیده و خفن است؟

یک شعار تبلیغاتی خوب و عالی چه ویژگی‌ هایی داراست ؟

چون چهار ویژگی اصلی دارد:

یک شعار تبلیغاتی خوب و عالی به یاد می‌ماند

یک شعار تبلیغاتی پسندیده، میبایست ارزش تکرار نمودن در طی سال‌ها را داشته باشد. اگر به دوران کودکی خودمان فکر کنیم، حتما تعدادی پیام‌ بازرگانی به یاد می‌آوریم که در ذهنمان مانده باشد.

مثل همان آشپز گوگولی که می‌خواند: می‌خوام سالاد صحیح کنم…بعد از گذشت 20 سال، هنوز هم می‌توانم شعرش را کامل بخوانم! هر چیزی که حالت شعر داشته باشد بهتر در ذهن شنونده می‌ماند. شعارهای ماندگار جهان بیش از یک جمله نیستند. هرچه شعار کوتاهتر باشد، راحت‌تر به خاطر سپرده می‌شود.

یک شعار تبلیغاتی خوب و عالی تشخیص داده می‌شود

یک شعار بی‌نقص به سرعت قابل تشخیص میباشد و مخاطبان به راحتی منظور آن را می‌فهمند. یک شعار میبایست چندکلمه‌ای، مختصر و گیرا باشد تا بتواند در تبلیغات نقش مؤثری ایفا بکند.

شعار کمپانی نیکون را گوش کنید: در قلب عکس. با چند کلمه ساده حرف خود را می‌گوید و جایگاه دوربین نیکون را در عکاسی مشخص می‌کند.این شعار تبلیغاتی بر قدرت لنز دوربین‌های نیکون هم اشاره می‌کند؛ دقیقا در قلب عکس.

یک شعار تبلیغاتی خوب و عالی ویژگی را نشان می‌دهد

یک شعار تبلیغاتی پسندیده و خفن همچون شعارهای تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ ، محصول را مستقیما در چشم مخاطب فرو نمی‌کند، بلکه روی مزایای آن تاکید می‌کند. اسلوگان میبایست مزایای محصول های و خدمات یک برند را بصورت واضح به مشتریان معرفی بکند.

اگر به لیست 100 شعار برندهای بزرگ در ذیل نگاهی بیندازید، می‌بینید که تقریبا پایان آنان شامل یک دلیل هستند که چرا مشتری میبایست آنان را انتخاب بکند.

یک شعار تبلیغاتی خوب و عالی چه ویژگی‌ هایی داراست ؟

 

مثلاً پلی‌استیشن می‌گوید: در دنیای خودت زندگی کن و در دنیای ما بازی کن. یا بلاگر می‌گوید دکمه انتشار را فشار بده. این شعارها توجه مخاطب را به سمت کاری که انجام می‌دهند، جلب می‌کنند. پس شفاف باشید و جذاب‌ترین بخش کارتان را در چند کلمه کوتاه و جذاب برجسته نمایید.

یک شعار تبلیغاتی خوب و عالی برند را متمایز می‌کند

رقبای شما در بازار فراوان هستند. برتری شما نسبت به آنان چیست؟ آن را در شعار خود برجسته نمایید. یک شعار منحصر بفرد بسازید تا از دیگر رقبا تشخیص داده بشوید.

چرا شبیه دیگران باشید؟ یک هویت منحصر بفرد بیش در ذهن مخاطبان شما می‌ماند. شعارهای تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ ، هیچکدام شبیه یکدیگر نیست، چون هرکدام ارزشی متفاوت برای مشتری درست کردن می‌کنند.

یک شعار تبلیغاتی خوب و عالی، یک احساس پسندیده به شما بدهد

در شعارهای تبلیغاتی برندهای بزرگ، هیچ شعاری وجود ندارد که معنای بدی داشته باشد یا کلمات بدبینانه در آن استفاده شده باشد. برترین شعارها آنهایی هستند که انرژی مثبت منتقل می‌کنند و بر مخاطب تاثیر می‌گذارند. استون مارتین می‌گوید: قدرت، زیبایی، روح. این کمپانی با یک موج مثبت سه کلمه‌ای، ارزش‌های خود را به ما یادآوری می‌کند.

سایت سرویس دات کام در تلاش است تا با ارائه سرویس های تبلیغات رایگان و درج آگهی رایگان به شما در کمک به اهدافتان یاری رساند.


مطالب مرتبط: