دریافت گذرنامه اربعین

در تهران

همه ساله با نزدیک‌ شدن به ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین (ع) خیل عظیمی از مشتاقان آن حضرت، متقاضی سفر به عتبات عالیات و به خصوص حضور در راهپیمایی میلیونی اربعین هستند. نظر به افزایش بیشمار متقاضیان هزینه دریافت گذرنامه اربعین در این ایام و با توجه به مشکلات فراوانی که در سال‌های گذشته در هنگام مراجعه افراد به مراکز پلیس ۱۱۰ روی می‌داد، سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از صدور گذرنامه زیارتی با یک هشتم قیمت یعنی حدود ۵۰ هزار تومان و در کمترین زمان ممکن طی سه تا پنج روز کاری توسط پلیس خبر داد. به گفته سردار سیدسعید منتظرالمهدی این گذرنامه‌های زیارتی، مانند دیگر گذرنامه‌ها، ۵ سال اعتبار داشته و صرفاً برای سفر به عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر صادر می‌شود. هر چند که رایزنی های لازم با طرفِ عراقی، برای استفاده در سایر ایامِ سال نیز در دستور کار پلیس قرار دارد.

به گفته سخنگوی فراجا، هزینه صدور این گذرنامه 1402 در مقایسه با گذرنامه عادی خیلی ارزان‌تر و در حدود یک هشتم قیمت است و از زمان درخواست تا تحویل، بین سه تا پنج روز کاری به دست افراد متقاضی درب منزل خواهد رسید.

به گفته سردار منتظرالمهدی فرایند ثبت و دریافت گذرنامه زیارتی اربعین صرفا از طریق اپلیکیشن پلیس من انجام می‌شود و آن دسته از افرادی که امکان استفاده از اپلیکیشن برایشان دشوار است می‌توانند با مراجعه به دفاتر اداره مهاجرت و گذرنامه در مراکز استان‌ها (نه دفاتر پلیس +۱۰) در سراسر کشور، درخواست خود را ثبت و ارسال کنند.

لازم به ذکر است با توجه به بررسی‌های انجام شده توسط گروه لاگ‌ مدیا استفاده از این اپلیکیشن همچنان دارای مشکلاتی است که باید منتظر برطرف شدن آن توسط مسئولین ذی‌ربط باشیم.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.مدیریت سایت سرویس دات کام

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....

آگهی های مشابه