اخبار بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

اخبار بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

اخبار بازگشایی مدارس و دانشگاه ها : سرپرست وزارت آموزش وپرورش گفت: روند بازگشایی مدارس با توجه به پوشش جمعیتی، اجرای واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بر اساس ارزیابی، از ابتدا آبان، شروع و تا انتها آبان ماه تمامی مدارس بازگشایی میشوند.

اخبار بازگشایی مدارس :

علیرضا کاظمی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس تنها تابع واکسیناسیون نیست، اظهار کرد: در امر بازگشایی حضوری مدارس، تصمیمات شورای مدرسه و آموزش و پرورش مناطق، نتایج ارزیابی از شاخص‌های رعایت دستورالعمل ها، رعایت فاصله اجتماعی و تمهید مقدمات و دریافت مجوز از دیگر عوامل مهم حضوری شدن مدارس میباشد.

وی گفت: 45 هزار مدرسه کشور با تراکم جمعیتی اندک، در مهرماه به صورت حضوری بازگشایی شدند و حدود 50 درصد مدارس که از تراکم دانش آموزی بالایی برخوردار بودند در آبان‌ماه و پس از ارزیابی و دریافت مجوز، فعالیت‌های آموزش حضوری را شروع خواهند نمود.

سرپرست وزارت آموزش وپرورش گفت: در کهگیلویه و بویراحمد به علت پراکندگی مدارس و کمی تراکم جمعیتی، بیشتر از هزار مدرسه فعالیت آموزشی حضوری خود را شروع کرده اند.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش؛ وی در مورد آمادگی وزارت آموزش وپرورش برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان گفت: این طرح پس از ارائه لایحه آن از سوی دولت به مجلس خوشبختانه با رأی بالایی تصویب شد و امیدواریم در روزهای آینده شاهد روند پسندیده اجرای آن باشیم.

اخبار بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

اخبار بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

کاظمی هم چنین در سفر یک روزه خود ضمن بازدید از مدارس کانکسی و هم چنین فضاهای آموزشی آسیب دیده در زلزله سی سخت، جمع آوری مدارس کانکسی این منطقه را از اهداف سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد دانست.

یاسوج- سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: مقدمات بازگشایی مدارس در مناطق محروم که تحت پوشش فضای مجازی نیستند، انجام شده و فعالیت این مدارس با رعایت پروتکلها انجام میشود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی ظهر پنجشنبه در دیدار با نماینده اما فقیه در کهگیلویه و بویراحمد افزود: در بحران شیوع کرونا، آموزش بصورت مجازی انجام شد و با آغاز واکسیناسیون در کشور و در دانش آموزان کم کم به سمت ترکیبی و حضور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی قبل رفت که اکنون در مدارسی با جمعیت کم در کشور آموزش بصورت ترکیبی انجام می‌شود.

آخرین اخبار بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

وی بیان داشت: کرونا هم در حوزه آموزش و هم در حوزه پرورش آسیب‌ها و خسارت‌های درست کردن کرده که میبایست در این راستا سعی نمود و مهارت دانش‌آموزان را در مواجهه با بحران بالا برد.

کاظمی با بیان این که مدارس با جمعیت ذیل ۱۵ شخص و کمتر که دسترسی به فضای آموزشی نداشتند حضوری برگزار شدند، گفت: ارزیابی بازگشایی مدارس بوسیله مدیران مدارس انجام می‌شود و اگر شیوع کرونا کنترل شود، امکان دارد، اوایل آذر مدارس را بازگشایی کنیم.

محمد مخبر معاون ابتدا رئیس جمهور در جلسه کمیته تخصصی کرونا که بعد از ظهر امروز چهارشنبه به ریاست وی برگزار شد، پس از استماع گزارشی از میزان واکسیناسیون دانش آموزان در کشور از تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه تشکر و تأکید کرد: میبایست با مشارکت جدی مدارس و دانشگاه‌ها در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی زمینه بازگشایی مراکز آموزشی در کشور فراهم شود.

اخبار بازگشایی دانشگاه ها :

معاون ابتدا رئیس جمهور هم چنین به میزان بالای واکسیناسیون در کشور در هفته‌های اخیر اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه با سرعت گرفتن واردات واکسن و هم چنین تولیدات داخلی، کمبود واکسن در کشور وجود ندارد.

در این جلسه که رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان برخی از دستگاه‌های دولتی حضور داشتند دستگاه‌های مربوطه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور و اطلاع رسانی به مردم در راستای مقابله با بیماری کرونا ارائه کردند.

اخبار بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

اخبار بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ارائه گزارشی از میزان واکسیناسیون در کشور به ویژه افرادی که دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، اظهار داشت: خوشبختانه تعداد کسانی که در روزهای گذشته دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند روند صعودی داشته و امیدواریم با ادامه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اجرای طرح قرنطینه هوشمند و تکمیل روند واکسیناسیون به سطح بالایی از ایمنی در جامعه در برابر ویروس کرونا دست بیابیم.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این جلسه گزارشی از مهم ترین شبهات موجود در رسانه‌های رسمی و غیر رسمی درمورد بیماری کرونا در کشور ارائه داد.

در ادامه این نشست مقرر شد برنامه ریزی ضروری برای رفع این شبهات در افکار عمومی با همکاری دستگاه‌های ذیربط و مشارکت رسانه‌های همگانی صورت پذیرد.

در این جلسه هم چنین گزارشی از دستورالعمل وظایف دستگاه‌ها در مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در خصوص الزامات و ضمانت اجرایی فعالیت‌های پنج گانه و درج در سامانه مدیریت هوشمند بیماری‌های همه گیر (سامانه امید) در ادارات، فعالیت‌های تجاری، بازرگانی و خدمات و اصناف، مراکز آموزشی و خوابگاه ها، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و هم چنین ترددها و حمل و نقل در سطح کشور ارائه شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امکانات دانشگاه ها اجازه این که یک‌مرتبه همه دانشجویان بتوانند حضور داشته باشند را نمی دهد.

به گزارش مهر، محمد علی زلفی‌گل درمورد بازگشایی دانشگاه‌ها گفت: برای بازگشایی دانشگاه‌ها ما مطیع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

وی ادامه داد: ولی چون شرایط دانشگاه‌های ما همه یکسان نیست خیلی از دانشگاه‌های ما دارای خوابگاه‌های استیجاری بودند که طی دوران کرونا تغییر کاربری داده‌اند ما این اجازه را به دانشگاه‌ها داده‌ایم که با اولویت‌بندی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی، کارشناسی ارشد و کارشناسی بر اساس شرایط و بسترهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری که دارند بحث از سرگیری آموزش حضوری را پیگیری جدی کنند.

وزیر علوم درمورد یک وقت مشخص برای شروع آموزش حضوری همه ی مقاطع گفت:

خیلی از دانشجویان ارشد و دکتری از زمانی‌که تصمیم ستاد ملی کرونا ازسرگیری بوده، شروع شده و درحال‌توسعه میباشد ولی این‌که یک‌مرتبه همه دانشجویان بتوانند حضور داشته باشند امکانات ما این اجازه را نمی‌دهد ضمن این‌که اصل ابتدا ما سلامت دانشجویان میباشد.

اخبار بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

سرپرست دانشگاه لرستان گفت: الان یکی‌از کارهای مهم بسترسازی برای بازگشایی دانشگاه‌ها در ترم دوم تحصیلی میباشد که همه میبایست سعی کنیم تصمیمات به گونه‌ای اجرا شوند که با درایت، هم دانشگاه‌ها در ترم دوم به تدریج بازگشایی شوند و هم سلامت اعضای هیئت علمی و دانشجویان در شرایط بیماری کرونا، حفاظت و صیانت شود.

دکتر علی نظری، در ششمین نشست شورای عمومی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه را همگی ارکان یک مجموعه‌ بهم پیوسته برای پیشرفت سازمانی دانست و خواهان این شد که کارها براساس فضای همدلی، هم‌گرایی و هم‌افزایی، پیش بروند.

وی با استناد به سخنان حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، نقش دانشگاه را به عنوان مبداء تحولات‌ جامعه، انسان‌سازی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی، یک نقش زیاد زیربنایی و مهم دانست و افزود: پایان ارکان و بخش‌های مختلف دانشگاه لرستان میبایست در همکاری با یکدیگر بتوانیم مشکلات را رفع کنیم و جایگاه دانشگاه به گونه‌ای میباشد که میبایست بتواند مشکلات و مسائل جامعه را هم با راهکارهای علمی و عملیاتی، رفع بکند، زیرا براساس آموزه‌های حضرت امام(ره)، دانشگاه، مبداء همه تحولات میباشد.

نظری تصریح کرد:

برای این که دانشگاه‌ها بتوانند بیش از گذشته، نقش اثرگذارتری در جامعه داشته باشند میبایست ارتباط بین دانشگاه با جامعه و صنعت، گسترش یابد و دانشگاه بتواند با رویکرد حل‌المسائلی، مشکلات و مسائل جامعه را رفع بکند.

سرپرست دانشگاه لرستان بیان کرد: تغییرات مدیریتی یک موضوع طبیعی میباشد و مناصب مدیریتی هم در نظام اسلامی به عنوان امانت محسوب می‌شوند و همه میبایست به یکدیگر یاری کنیم تا بتوانیم در انجام وظایف محوله، موفق بشویم.

وی تأکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی، منصب مدیریتی، هم امانت برای خدمتگزاری میباشد و هم بایستی، پاسخگویی داشته باشد.

نظری افزود: ما میبایست بتوانیم استعدادهای مختلف درون سازمانی را در مسیر رفع مشکلات و با روحیه همدلی بکار بگیریم.

سرپرست دانشگاه لرستان ادامه داد: الان یکی‌از کارهای مهم بسترسازی برای بازگشایی دانشگاه‌ها در ترم دوم تحصیلی میباشد که همه میبایست سعی کنیم تصمیمات به گونه‌ای اجرا شوند که با درایت، هم دانشگاه‌ها در ترم دوم به تدریج بازگشایی شوند و هم سلامت اعضای هیئت علمی و دانشجویان در شرایط بیماری کرونا، حفاظت و صیانت شود و شیوه‌نامه‌های بهداشتی بصورت کامل، رعایت شوند.

در ادامه داریوش یاراحمدی، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان و برخی معاونان وی، یک گزارش از وضعیت کلی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان بیان کردند و انتصاب پزشک نظری را به عنوان سرپرست دانشگاه لرستان تبریک گفتند.

سپس، اعضای هیئت علمی حاضر در این نشست، هر کدام، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات مختلف خود را درباره‌ برخی مشکلات اداری، شغلی، صنفی، کالبدی ازجمله کمبود فضای کافی آموزشی در دانشکده بیان کردند و از تیم مدیریتی دانشگاه لرستان خواستار رفع این مشکلات شدند.

همچنین، اعضای هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان، دیدگاه‌های خود را درباره‌ مسائل و مشکلات دارای ارتباط با آموزش مجازی در شرایط فعلی، مطرح کردند.

با درج رایگان آگهی در سایت سرویس دات کام به کسب و کارتان رونقی تازه ببخشید و به صورت رایگان تبلیغات کنید!

مطالب مرتبط :

میم لبخند پیرمرد آندراس آراتو

تبدیل ویدیو به فایل صوتی

آموزش کاهش حجم ویدیو

قایقی که وظیفه دارد در اعماق دریا غرق شود!

راهکارهایی برای جلوگیری از سرمازدگی گیاهان در زمستان

کسب درآمد از طراحی وبسایت

برای شروع کسب و کار خودمان در منزل از کجا شروع بکنیم؟