معرفی گوشیiPhone 15

معرفی گوشیiPhone 15

معرفی گوشیiPhone 15 : را در حالی خواهیم داشت که هنوز تا زمان معرفی گوشی iPhone 15 چند ماه باقی‌ مانده، اما اطلاعات زیادی درباره این گوشی منتشر شده می باشد. شایعات مربوط به مشخصات آیفون 15 حتی قبل از رونمایی سری آیفون 14 در سپتامبر 2022 (شهریور) به گوش می‌رسیدند. در ادامه به بررسی گوشی آیفون 15 می‌پردازیم و انتها گزارش‌هایی را که تاکنون درباره آن منتشر شده، در اختیار شما قرار می‌دهیم.

شرکت‌های زیادی در زنجیره تامین قطعات و تولید گوشی‌های آیفون با اپل همکاری می‌کنند و این موضوع، رازداری را برای این غول کوپرتینو دشوار می‌کند. یکی از شایعات جالبی که چند‌وقتی‌است سر زبان‌ها افتاده، مربوط به معرفی گوشی آیفون ۱۵ اولترا به جای آیفون ۱۵ پرو مکس است.introducing iphone 15

همچنین گفته می‌شود که در گوشی‌های سری آیفون 15، خبری از پورت لایتنینگ نیست و اپل بالاخره به اجبار، پورت USB-C را در آیفون‌های جدید خود قرار می‌دهد. اما این تنها بخشی از شایعات هیجان‌انگیزی می باشد که انتظار کشیدن را دشوار می‌کند. در ادامه با جزئیات بیشتری به این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

معرفی گوشی iPhone 15 و تاریخ رونمایی آن

تاریخ دقیق رویداد معرفی گوشی iPhone 15 هنوز مشخص نیست و اخبار زیادی درباره آن منتشر نشده می باشد. اما با توجه به رویدادهای قبلی اپل می‌توانیم زمان احتمالی رونمایی را پیش‌بینی کنیم : Introducing iPhone 15
گوشی‌های سری آیفون ۱۴ در تاریخ ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) رونمایی و در تاریخ ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) عرضه شدند. البته آیفون ۱۴ پلاس در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) روانه بازار شد. اپل معمولا هفته اول یا دوم سپتامبر را برای برگزاری رویداد معرفی گوشی‌های جدید خود انتخاب می‌کند.introducing iphone 15

اگر امسال هم همین روند را پیش بگیرد، این احتمال وجود دارد که رویداد معرفی گوشی iPhone 15 در 5 یا 12 سپتامبر (14 یا 21 شهریور 1402) برگزار شود. البته هنوز هیچ خبر رسمی یا غیر رسمی درباره زمان رونمایی سری آیفون 15 منتشر نشده می باشد و احتمالا یک ماه قبل از تاریخ نهایی، همه‌چیز مشخص می‌شود.

معرفی گوشیiPhone 15

معرفی گوشیiPhone 15

قیمتiPhone 15

هنوز خیلی زود می باشد که بخواهیم قیمت آیفون 15 را پیش‌بینی کنیم؛ حتی شایعه و خبری هم پیرامون قیمت سری iPhone 15 منتشر نشده می باشد. البته، می‌توانیم برای تخمین قیمت آیفون 15 نگاهی بیندازیم به روند قیمت‌گذاری سری آیفون 14 و 13.

گوشی‌های آیفون 14 نسبت به نسل قبلی خود، فراوان شدن قیمت داشتند و این احتمال وجود دارد که اپل در تعیین قیمت سری iPhone 15 هم همین روند را تکرار کند. قیمت ارزان‌ترین آیفون 14 در بازار جهانی حدود 799 دلار و قیمت گران‌ترین مدل آیفون 14 پرو مکس، حدود 1599 دلار می باشد. گوشی‌های سری آیفون 14 در بازار ایران با این قیمت‌ها به‌فروش می‌رسند:
• آیفون ۱۴: ۴۳.۰۰۰.۰۰۰ تا ۴۷.۰۰۰.۰۰۰ تومان
• آیفون ۱۴ پلاس: حدود ۴۴.۵۰۰.۰۰۰ تومان
• آیفون ۱۴ پرو: ۵۳.۵۰۰.۰۰۰ تا ۷۸.۵۰۰.۰۰۰ تومان
• آیفون ۱۴ پرو مکس: ۵۸.۰۰۰.۰۰۰ تا ۸۸.۰۰۰.۰۰۰ تومان

این بازه‌های قیمتی براساس نسخه‌های مختلف رم و حافظه تعیین شده‌اند. اما درباره قیمت سری آیفون ۱۵ باید گفت که تنها یک خبر منتشر شده که مربوط به قیمت آیفون ۱۵ اولترا است؛ این گوشی هوشمند احتمالا جایگزین آیفون ۱۵ پرو مکس خوهد شد.introducing iphone 15

گفته می‌شود که مدل اولترا با قیمت ۱۱۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد. اگر این خبر درست باشد، قیمت آیفون ۱۵ اولترا ۱۰۰ دلار بیشتر از نسخه پایه آیفون ۱۴ پرو مکس (رم ۶ با حافظه ۱۲۸) خواهد بود.

از طرفی، گفته می‌شود که قیمت آیفون ۱۵ پلاس کمی ارزان‌تر از آیفون ۱۴ پلاس خواهد بود. یکی از منابع خبری مدعی شده که به‌دلیل استقبال کم کاربران از آیفون ۱۴ پلاس، اپل تصمیم گرفته که نسل بعدی این گوشی را با قیمت کمتری عرضه کند. بد نیست بدانید که قیمت پایه آیفون ۱۴ پلاس در بازار جهانی حدود ۸۹۹ دلار می باشد.introducing iphone 15

معرفی گوشیiPhone 15

معرفی گوشیiPhone 15

بررسی مشخصات آیفون ۱۵ از نظر طراحی و نمایشگر

یکی از ویژگی‌های مهم آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس، طراحی جزیره پویا یا Dynamic Island می باشد. جزیره پویا جایگزین ناچ نمایشگر شده می باشد و دوربین سلفی به‌همراه سنسورهای Face ID را در خود جا می‌دهد. مدل‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس به این ویژگی مجهز نشدند؛‌ اما گفته می‌شود که اپل در مدل‌های استاندارد نسل بعدی، یعنی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو از طراحی جزیره پویا استفاده خواهد کرد.

چندین منبع مختلف به این موضوع اشاره کرده‌اند که انتها گوشی‌‌های سری آیفون 15 به Dynamic Island مجهز می‌شوند؛ اما گوشی‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس همچنان به نرخ نوسازی 60 هرتزی محدود می‌شوند. آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس هم از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کنند.

اگر اپل در طراحی نمایشگر نسل نو، همان استراتژی سری آیفون ۱۴ را پیش بگیرد، پس این احتمال وجود دارد که آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو به نمایشگر ۶.۱ اینچی و گوشی‌های آیفون ۱۵ پلاس و ۱۵ پرو مکس (اولترا) به نمایشگر ۶.۷ اینچی مجهز شوند.introducing iphone 15

از سوی دیگر،‌ برخی منابع که به معرفی گوشی iPhone 15 پرداختند، به این موضوع اشاره کردند که اپل در هیچ‌کدام از گوشی‌های نسل جدید خود از جزیره پویا استفاده نمی‌کند؛ بلکه دوربین سلفی زیر نمایشگر قرار می‌گیرد. مدت‌هاست که چنین اخباری درباره نسل جدید آیفون‌ها به‌گوش می‌رسد، اما باور این ادعا کمی دشوار می باشد.

با بررسی گوشی آیفون ۱۵

با بررسی گوشی آیفون ۱۵ از نظر طراحی و ساختار متوجه شدیم که این گوشی احتمالا به فریم تیتانیومی مجهز می‌شود. منابع مختلف مدعی شدند که فریم گوشی به سمت پنل پشتی خمیده می‌شود و برخلاف آیفون ۱۴، تخت نخواهد بود. این خبر هنوز تایید نشده و این احتمال وجود دارد که سبک طراحی فریم تخت در آیفون ۱۵ هم تکرار شود.

برخی منابع هم به طراحی لبه‌های خمیده اشاره کرده‌اند که احتمالا به سری آیفون ۱۱ شباهت دارد. علاوه‌براین، گفته می‌شود که مدل‌های پرو و پرو مکس (یا اولترا) حاشیه‌های فراوان باریک‌تری خواهند داشت.introducing iphone 15

ویژگی جالب دیگری که در بررسی گوشی آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس متوجه شدیم، این می باشد که احتمالا برای تنظیمات صدا و پاور، دکمه‌های فیزیکی در نظر گرفته نمی‌شود، بلکه به‌صورت لمسی یا کلیکی خواهد بود. این دکمه‌ها برخلاف مدل‌های قبلی، حرکت نمی‌کنند و به لمس انگشتان کاربر حساس هستند.

درباره رنگ بندی آیفون ۱۵ باید گفت که اخباری در این زمینه منتشر نشده می باشد. اما اگر گزینه‌های رنگی نسل‌های قبلی را در نظر بگیریم، می‌توانیم پیش‌‌بینی کنیم که آیفون ۱۵ در رنگ‌های مشکی یا خاکستری، سیلور و طلایی روانه بازار شود. علاوه‌براین، ممکن است شاهد یک رنگ‌بندی به طور کامل جدید هم باشیم. آیفون ۱۳ در رنگ آبی و آیفون ۱۴ پرو در رنگ بنفش عرضه شدند؛ بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم که اپل علاوه‌بر آپشن‌های رنگی همیشگی، یک گزینه رنگی به طور کامل جدید را هم در نظر بگیرد.

معرفی گوشیiPhone 15

معرفی گوشیiPhone 15

بررسی مشخصات آیفون ۱۵ از نظر دوربین و باتری

اخباری که به معرفی گوشی iPhone 15 در بخش دوربین پرداختند، از وجود لنزهای پریسکوپ با قابلیت زوم تله‌فوتو در مدل‌های پرو خبر می‌دهند. مارک گورمن، تحلیلگر بلومبرگ، مدعی شده که اپل به‌جای معرفی آیفون 15 پرو مکس، گوشی آیفون 15 اولترا را معرفی می‌کند.

اپل با این تغییر بزرگ در نامگذاری می‌خواهد تفاوت این مدل با آیفون ۱۵ پرو را بیشتر به رخ بکشد. یکی از تفاوت‌های مهم این دو مدل، در قدرت زوم لنز تله‌فوتو می باشد.introducing iphone 15

انتظار می‌رود که آیفون 15 پرو به همان لنز تله‌فوتو مجهز شود که در آیفون 14 پرو هم قرار دارد. اما شایع شده که آیفون 15 اولترا به لنز پریسکوپ مجهز می‌شود که توانایی زوم بالاتر (احتمالا 5x) دارد. با این اوصاف، فقط رده‌بالاترین گوشی سری آیفون 15 به لنز پریسکوپ با قدرت بالای زوم مجهز می‌شود.

تاکنون منابع خبری مختلفی به این موضوع اشاره کرده‌اند که آن را باورپذیرتر می‌کند؛ با این‌حال، هنوز به‌طور قطع نمی‌توان گفت که این گوشی با اسم پرو مکس معرفی می‌شود یا اولترا.

از دیگر مشخصات آیفون ۱۵ در بخش دوربین باید به موضوع سنسورهای سونی اشاره کرد. بعضی از منابع خبری مدعی شدند که اپل در سری آیفون ۱۵ از سنسورهای جدید سونی استفاده می‌کند. این سنسورها نسبت به سنسورهای فعلی، نور بیشتری را ثبت می‌کنند و در آنها از نوردهی کمتر یا بیش‌از اندازه خبری نیست.

آیفون ۱۵به چه سنسور مگاپیکسلی مجهزاست؟

بررسی گوشی آیفون ۱۵ نشان می‌دهد که انتها مدل‌های نسل جدید به سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز می‌شوند. این درحالی‌است که در سری آیفون ۱۴، فقط مدل‌های پرو از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی برخوردار شدند و در مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شد.

برای معرفی گوشی iPhone 15 از نظر باتری، اطلاعات زیادی در دست نیست. فقط یکی از منابع به وجود تکنولوژی شارژ معکوس بی‌‌سیم اشاره کرده که به کاربر اجازه می‌دهد گجت‌های دیگر مثل اپل واچ  و ایرپاد را به‌صورت بی‌سیم با گوشی آیفون شارژ کند. مدت‌هاست که شایعات مربوط به این ویژگی به گوش می‌رسند، اما هنوز خبری نیست. بنابراین بهتر می باشد خیلی امیدوار نباشیم.introducing iphone 15

معرفی گوشیiPhone 15

معرفی گوشیiPhone 15

معرفی آیفون ۱۵ از نظر مشخصات و ویژگی‌ها

معرفی گوشی iPhone 15 را در بخش مشخصات تراشه و قدرت پردازشی آن ادامه می‌دهیم و خوشبختانه، خبرهای قطعی‌تری داریم.
یکی از منابع خبری از تولید تراشه 3 نانومتری A17 Bionic برای آیفون 15 خبر داده می باشد. با توجه به اینکه گوشی‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس به تراشه A16 Biomic مجهز هستند، بدیهی‌است که تراشه A17 در سری آیفون 15 قرار بگیرد.

گفته می‌شود که فقط مدل‌های پرو و رده‌بالا از تراشه جدید بهره‌مند خواهند شد و مدل‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس از همان تراشه A16 Bionic برخوردار می‌شوند که در گوشی‌های iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max قرار دارد. از آنجایی‌که اپل این روند را در سری آیفون 14 انجام داده، پس احتمال تکرار آن در نسل جدید فراوان زیاد می باشد.

یک منبع خبری دیگر، جزئیات بیشتری را فاش کرده و مدعی شده که تراشه A17 Bionic، کارآمدتر از A16 Bionic می باشد و مصرف بهینه‌تری دارد؛ این یعنی می‌توانیم به عمر و شارژدهی بیشتر باتری امیدوار باشیم.

علاوه‌براین، به نظر می‌رسد که اپل برای تامین مودم‌های 5G با کوالکام همکاری خواهد کرد. گفته می‌شود که این‌بار از اسنپدراگون X70 استفاده می‌شود که نسبت به اسنپدراگون X65 در گوشی‌های آیفون 14، عملکرد بهتری دارد.introducing iphone 15

معرفی گوشی iPhone 15 به بخش تراشه ختم نمی‌شود. با بررسی گوشی آیفون 15 متوجه می‌شویم که اپل احتمالا در مدل‌های پرو از رم 8 گیگابایتی استفاده خواهد کرد. از آنجایی‌که انتها مدل‌های آیفون 14 به رم 6 گیگابایتی مجهز شدند، می‌توانیم امیدوار باشیم که در سری آیفون 15 این روند تکرار شود و همه مدل‌ها از رم 8 گیگابایتی برخوردار شوند، نه فقط مدل‌های پرو.

معرفی گوشیiPhone 15

معرفی گوشیiPhone 15

تفاوت دیگر مدل‌های استاندارد و پرو در Wi-Fi 6E است که فقط در آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس (اولترا) پشتیبانی می‌شود.

خبر جالب دیگری که مدت‌هاست گزارش‌هایی را پیرامون آن می‌شویم، مربوط به پورت USB-C است. کمپانی اپل تحت اجبار قوانین جدید اتحادیه اروپا، باید از سال 2024 گوشی‌های خود را با پورت USB-C روانه بازار کند. اما برخی منابع اعلام کرده‌اند که غول کوپرتینو قصد دارد از سال 2023 و در سری آیفون 15 از درگاه USB-C استفاده کند.
گزارش‌های جدیدتری که به معرفی آیفون 15 پرداختند، به این موضوع اشاره کردند که انتها مدل‌های آیفون 15 به درگاه استاندارد USB-C مجهز می‌شوند؛ اما فقط مدل‌های پرو از سرعت انتقال داده بالاتر برخوردار می‌شوند و این موضوع در منابع مختلفی تکرار شده می باشد.

iPhone 15 و iPhone 15 Pro Max یا Ultra احتمالا از سرعت انتقال داده 20 Gbps یا 40 Gbps برخوردار می‌شوند؛ این در حالی‌است که آیفون 15 و آیفون 15 پلاس (یا مکس) احتمالا به همان سرعت انتقال داده نسل قبلی، یعنی 480 Mbps مجهز می‌شوند. introducing iphone 15

برخی کاربران امیدوارند که اپل پورت لایتنینگ را حذف نکند و معتقدند که این کمپانی به‌زودی از گوشی‌های بدون درگاه شارژ رونمایی خواهد کرد. چنین چیزی بعید به نظر می‌رسد؛ مخصوصا با توجه به اینکه اپل تایید کرده که آیفون‌ها در بازار اروپا به پورت USB-C مجهز می‌شوند؛ اما دقیقا به اسم سری آیفون 15 اشاره نکرد. این کمپانی هنوز اعلام نکرده که آیفون‌های مجهز به درگاه USB-C را در سایر بازارهای جهانی هم عرضه می‌کند یا خیر.

سخن آخر

بسیاری از گزارش‌هایی که تاکنون درباره مشخصات آیفون 15 منتشر شده، در حد شایعه باقی می‌مانند. چیزی که به‌طور قطع می‌توانیم از آن مطمئن باشیم، فوق‌العاده بودن نسل بعدی آیفون‌هاست. مجهز شدن به درگاه USB-C احتمالا کاربران سایر برندها را به خرید گوشی‌های آیفون ترغیب می‌کند. علاوه‌براین، تراشه جدید A17 می‌تواند برتری تکنولوژی پردازنده‌های اپل را بار دیگر به رخ تراشه‌های اندرویدی بکشد.

با این‌حال، فراوان شدن قیمت آیفون 15 کمی نگران‌کننده می باشد و در عین حال انتظار داریم که دوربین این گوشی هم نسبت به نسل قبلی،‌ ارتقا چشم‌گیری داشته باشد. با توجه به اینکه هنوز چند ماه تا معرفی گوشی iPhone 15 باقی مانده، می‌توانیم منتظر اخبار هیجان‌انگیز بعدی باشیم و امیدوار بمانیم که قیمت گوشی فراوان شدن پیدا نکند.introducing iphone 15

معرفی گوشیiPhone 15

معرفی گوشیiPhone 15

رویداد معرفی گوشی iPhone 15 در چه تاریخی برگزار می‌شود؟

هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای برگزاری رویداد معرفی آیفون ۱۵ اعلام نشده است؛ با این‌حال می‌توانیم براساس برنامه سالانه اپل پیش‌بینی کنیم که در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور ۱۴۰۲) باید منتظر رونمایی سری آیفون ۱۵ باشیم.

قیمت آیفون ۱۵ چقدر است؟

درباره قیمت آیفون ۱۵ هم اطلاعاتی در دست نیست. اما با توجه به قیمت سری آیفون ۱۴ و روند قیمت‌گذاری آن نسبت به آیفون ۱۳ می‌توانیم پیش‌‌بینی کنیم که قیمت آیفون ۱۵ حدود ۱۰۰ دلار بیشتر از آیفون ۱۴ خواهد بود.introducing iphone 15

آیا آیفون ۱۵ به تراشه جدید اپل مجهز می‌شود؟

گزارش‌های مختلف از تولید تراشه A17 Bionic خبر داده‌اند و مدعی شدند که این تراشه تنها در مدل‌های پرو قرار می‌گیرد. بنابراین، در آیفون 15 و 15 پلاس از تراشه جدید خبری نیست و به‌جای آن از تراشه A16 Bionic استفاده می‌شود که در حال حاضر، پردازش گوشی‌های آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس را برعهده دارد.

برای معرفی کسب و کار ، خدمات و محصولات خود در سایت سرویس دات کام قسمت درج آگهی رایگان را در قسمت بالا و سمت چپ سایت مراجعه فرمایید و آگهی خود را ثبت نمایید . ( تبلیغات رایگان و درج آگهی رایگان در سایت سرویس دات کام )

 

 

مطالب مرتبط :

هوش مصنوعی چیست؟

شرکت اپل

بهترین گوشی های دنیا

بیوگرافی کریستیانو رونالدو

زندگینامه لیونل مسی

زندگینامه کلین امباپه