چگونه صفحه اول گوگل باشیم(بخش اول)

چگونه صفحه اول گوگل باشیم(بخش اول)

چگونه صفحه اول گوگل باشیم(بخش اول)

بهینه سازی یک صفحه یا مقاله در وبسایت تان و یادگیری این که چطور در صفحه ابتدا گوگل باشیم یک حرکت مستقیم و روبه جلو میباشد. امکان دارد که شما یک کارشناس پسندیده سئو را برای انجام این خدمات استخدام نمایید، ولی با عمل به نکته هایی که ارائه میکنیم خودتان هم میتوانید در صفحه ابتدا گوگل قرار بگیرید.

اگر شما می خواهید در صفحه ۱ گوگل قرار بگیرید بعید میباشد اتفاق بیافتد، مگر این که وبسایت شما برای عوامل رتبه بندی موتور جستجو گوگل بهینه سازی شده باشد.

مهم ترین عوامل رتبه بندی برتر بودن یک صفحه برای قرار گرفتن در صفحه ابتدا گوگل
این آموزش رتبه ابتدا در گوگل و یا هر موتور جستجوی دیگری را برای شما تضمین نمی کند؛ ولی به شما خواهیم گفت چه اقداماتی انجام بدهید تا در صفحه ابتدا گوگل قرار گیرید.
مردم به دنبال اطلاعاتی هستند که هم دارای ارتباط باشد و هم به خوبی ارائه شده باشد اگر شما می خواهید قرار گرفتن در صفحه ابتدا گوگل را تجربه نمایید پس میبایست هم در چشم گوگل و هم از چشم بازدید کنندگان وبسایت تان پسندیده به پیشنهاد برسید، کافی میباشد این مراحل ساده را دنبال نمایید.

فاکتورهای سئو یک صفحه و نمایش وبسایت در صفحه ابتدا گوگل

۱- نشانی وبسایت
۲- تگ عنوان
۳- داشتن متا تگ توضیحات متناسب
۴- استفاده از تگ H1
۵- کلمات کلیدی
۶- تگ Alt
۷- لینک سازی داخلی
۸- لینک سازی خارجی
۹- سرعت وبسایت
۱۰- نقشه وبسایت

نشانی وبسایت

نام دامنه شما میبایست کوتاه و شیرین باشد. هم چنین اگر شما بتوانید نشانی URL محصول، پست و یا خدمات تان را کوتاه نگه دارید این امر یاری کننده میباشد.

با این حالا، برای بازاریابی داشتن یک نام دامنه کوتاه پسندیده میباشد، ولی لازم نیست. چون بعضی از برندها در عین داشتن نام دامنه طولانی سایت محبوبی درست کردن کرده اند.

ولی مهمتر از همه، موتور های جستجو و بازدید کنندگان موقعی وبسایت شما را ساده تر پیدا می کنند که شما از URL هایی استفاده نمایید که با دقت کل محتوای صفحه شما را توصیف کند؛ منظور ما کلمات کلیدی میباشد. کلماتی که به وضوح و به طور خاص آنچه شما انجام می بدهید توصیف بکند.
به عنوان مثال: برای هر دوی بازدید کننده و گوگل خیلی بهتر میباشد که محتوای صفحه شما را از روی ان بفهمند.

راز داشتن کلمه کلیدی جذاب به صورت رایگان و بدون نیاز نرم افزار پیچیده؟ از دوستان و خانوده تان بپرسید اگر بخواهند درمورد آن موضوع در گوگل کلماتی تایپ کنند، از چه عباراتی استفاده می کنند.

URL ها برای کمپین های سئو شما زیاد حیاتی هستند پس مطمئن باشید که از URL هایی استفاده می نمایید که کار را برای ایندکس نمودن صفحات بوسیله گوگل ساده کنند. این بدان معناست که نرویم از نقطه و نشانه های غیر لازم در URL استفاده کنیم چون گوگل نمی تواند انها را بخواند.
بنابراین، شما میتوانید با استفاده از رایج ترین عبارات و زبان عمومی آن را برای گوگل آسان نمایید.

میبایست از پسوند.com یا.net استفاده کنم یا انواع دیگر؟

ابتدا از خودتان بپرسید: آیا کسب و کار شما در سعی برای جذب یک بازار محلی است؟

اگر شما دارای یک موقعیت واقعی و محلی هستید و مخاطبان هدف شما در ایران هستند، گزینه بهتر این است که از دامنه های.ir استفاده کنید؛ و اگر هم شما یک سایتی دارید که مبادرت به فروش محصول های دیجیتال مثل دانلودی میکند، پس شاید.com یک گزینه بهتر با توجه به داشتن مخاطبان گسترده تر باشد.
از طرف دیگر میبایست بدانید که دامنه های.com باعث میشود رقابت تان زیاد شدن یابد.
فقط خواننده نباشید! برای قرار گرفتن در صفحه ابتدا گوگل میبایست عملگرا باشید. هنوز راه حل های دیگری هم مانده که باعثبهبود جایگاه وبسایت شما در گوگل خواهد شد که در ادامه برای شما ارائه خواهیم داد.

——————————————

مطالب مرتبط: