آشنایی با برترین و قوی­‌ترین ماشین دنیا

آشنایی با برترین و قوی­‌ترین ماشین دنیا

آشنایی با برترین و قوی­‌ترین ماشین دنیا : بهترین ماشین دنیا به دلیل توانایی­‌های بی­‌نظیرش به عنوان پیشتاز صنعت خودروسازی شناخته می­‌شود. انتخاب بهترین ماشین دنیا از میان جدیدترین و پیشرفته‌­ترین ماشین‌­های جهان کار سختی می باشد. زیرا رتبه بندی برای بهترین ماشین­‌های دنیا از نظر پارامترهای مختلف مانند طراحی، امکانات متنوع و قیمت بهترین ماشین دنیا می­‌تواند فراوان متفاوت باشد. Getting to know the best and most powerful car in the world

با این حال ما به بررسی چندین مدل از خودروها می­‌پردازیم که هرکدام با عنوان بهترین ماشین دنیا معروف هستند. در واقع ما به دنبال جلب شگفتی­‌ها و ویژگی­‌های منحصر به فرد در بهترین، قوی­‌ترین و سریع­‌ترین ماشین دنیا هستیم تا تمامی جزئیات بهترین ماشین دنیا را کشف کنیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودروسازی لیست رتبه بهترین ماشین‌­های دنیا در طول زمان تغییر می­‌کند. انتخاب بهترین ماشین دنیا به نیاز، بودجه و ترجیجات هر فرد وابسته می باشد. مدل­‌های فوق العاده ­ای از خودروهای لوکس در صنعت خودروسازی با طراحی و آپشن­‌های مختلف تولید می‌­شود که دارای قیمت­‌های متفاوتی می باشد. لیست زیر بهترین ماشین‌­های دنیا که فراوان محبوب هستند را معرفی می­‌کند.

بوگاتی شیرون (Bugatti Chiron)
لامبورگینی اونتادور (Lamborghini Aventador)
فراری 488 پیستا (Ferrari 488 Pista)
مک لارن S720 (McLaren 720 S)
پورشه 911 توربو S (Porsche 911 Turbo S)
مرسدس بنز کلاس S (Mercedes Benz S Class)
آئودی R8 (Audi R8)
بی ام و M8 (NMV M8)
فورد جی تی (Ford GT)
شورولت کوروت (Chevrolet Corvette)
هیوندا آیونیک 5 (Hyundai Ioniq 5)

آشنایی با برترین و قوی­‌ترین ماشین دنیا

آشنایی با برترین و قوی­‌ترین ماشین دنیا

بوگاتی شیرون (Bugatti Chiron)

بوگاتی شیرون یا براساس تلفظ انگلیسی بوگاتی کایرون (Chiron) یک خودروی سوپر اسپرت معروف می باشد که توسط شرکت فرانسوی بوگاتی اتوموبیلز اس.آ.اس تولید می­‌شود. بوگاتی شیرون در سال 2016 به عنوان جایگزین بوگاتی ویرون معرفی شد وتا امروز هم تولید می­‌شود. بوگاتی بهترین ماشین دنیا دارای یک موتور 8 لیتری W16 توربو شارژر چهارگانه می باشد که 1479 اسب بخار قدرت و 1180 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. قیمت حدودی بوگاتی شیرون 3 میلیون دلار می باشد و گرانترین ماشین دنیا محسوب می‌­شود.

بوگاتی شیرون بهترین ماشین دنیا می‌­تواند تنها در 4/2 ثانیه از 0 تا 60 مایل در ساعت حرکت کند و به حداکثر سرعت 261 مایل در ساعت (420 کیلومتر در ساعت) دست یابد. بوگاتی شیرون قوی­‌ترین ماشین جهان و سریع‌ترین ماشین دنیا با 2 سرنشین و موتور وسط از نظر ظاهری دارای جلو پنجره بزرگ نعل اسبی و خطوط زیبا در سراسر بدنه می باشد. فضای داخل بهترین ماشین دنیا از مواد درجه یک، فناوری پیشرفته، مجموعه­‌ای از ابزارهای دیجیتال و یک سیستم سرگرمی تشکیل شده می باشد.

آشنایی با برترین و قوی­‌ترین ماشین دنیا

آشنایی با برترین و قوی­‌ترین ماشین دنیا

آیرودینامیک پیشرفته و استفاده از مونوکوک فیبر کربنی در ساختار بدنه استحکام و سبکی فوق العاده به ماشین بخشیده است. مهمترین ویژگی­‌های بوگاتی شیرون عبارتند از:

  • موتور: 8 لیتری W16 مجهز به توربو شارژ چهارگانه
  • قدرت: 1479 اسب بخار
  • گشتاور: 1180 پوند فوت
  • حداکثر سرعت: 261 مایل در ساعت (محدود)
  • 0-60 مایل در ساعت: 3/2 ثانیه
  • گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه (DCT)
  • پیشرانه: انتها چرخ متحرک
  • وزن پایین: 4398 پوند
  • طول: 7/185 اینچ
  • عرض: 9/80 اینچ
  • ارتفاع: 8/47 اینچ
  • قیمت پایه: حدود 3 میلیون دلار

همچنین پیشنهاد می‌شود در مورد واشر سر سیلندر ماشین در سایت سورس یدک مطالعه کنید که این قطعه یک عملکرد حیاتی در خوردوهای با قدرت بالا دارد.

آشنایی با برترین و قوی‌ترین ماشین دنیا

آشنایی با برترین و قوی‌ترین ماشین دنیا

لامبورگینی اونتادور (Lamborghini Aventador)

لامبورگینی اونتادور یک خودرو اسپرت با کارایی بالا می باشد که توسط شرکت ایتالیایی لامبورگینی ساخته می‌­شود. لامبورگینی اونتادور به عنوان بهتر ماشین دنیا دارای ساختار فیبر کربن مونوکوک و موتور 5/6 لیتری V12 می باشد. موتور قادر می باشد حداکثر 690 نیوتن متر گشتاور و 700 اسب بخار قدرت تولید کند. حداکثر سرعت لابورگینی اونتادور217 مایل در ساعت می باشد و می‌تواند در کمتر از 2.5 ثانیه از 0 تا 60 مایل در ساعت شتاب بگیرد.

لامبورگینی اونتادور براساس پیکربندی در دو ورژن عرضه می­‌شود: LP700-4 و SVJ . که نوع دوم آیرودینامیک بهتر و موتور قدرتمندتری دارد.لامبورگینی اونتادور دارای سیستم 4 چرخ محرک و گیربکس 7 سرعته نیمه اتوماتیک می باشد. لامبورگینی دارای سبک تهاجمی، خطوط زاویه دار، مشخصات کم و ورودی های هوای بزرگ برای خنک کردن موتور می باشد. فضای داخلی خودرو دارای طراحی به سبک کابین خلبان و تمرکز بر اجزای درجه یک مانند چرم، فیبر کربن و آلومینیوم می باشد.

انواع فن آوری های پیشرفته در خودرو گنجانده شده می باشد. قیمت اولیه مدل پایه LP700-4 حدود 421000 دلار می باشد در حالی که قیمت بهترین ماشین دنیا برای نوع SVJ تقریبا 517000 دلار می باشد و بسته به لوازم جانبی و سفارشی سازی می تواند بالاتر رود.

آشنایی با برترین و قوی‌ترین ماشین دنیا

آشنایی با برترین و قوی‌ترین ماشین دنیا

فراری 488 پیستا (Ferrari 488 Pista)

بهترین ماشین اسپرت که توسط شرکت خودروسازی ایتالیایی فراری ساخته شده می باشد فراری 488 پیستا نام دارد. فراری در نمایشگاه خودروی ژنو 2018 به عنوان نسخه پیست محور فراری 488 معرفی شد. سریع‌ترین بهترین ماشین دنیا دارای یک موتور 9/3 لیتری V8 توربوشارژ دوگانه با قدرت 710 اسب بخار و گشتاور 568 پوند بر فوت می باشد. فراری 488 پیستا می‌تواند در 2.85 ثانیه از 0 تا 60 مایل در ساعت شتاب بگیرد و حداکثر سرعت آن بیش از 211 مایل در ساعت باشد.

کاپوت فیبر کربنی، سپرهای جلو و عقب و رکاب های جانبی از دیگر ویژگی های طراحی آیرودینامیک و وزن سبک این خودرو می باشد. علاوه بر این پیستا دارای مجموعه‌ای از چرخ‌های فورج ۲۰ اینچی می باشد که سبک‌تر از چرخ‌های معمولی ۴۸۸ می باشد. هر دو گیربکس دستی و اتوماتیک برای 488 پیستا ارائه شده می باشد که گیربکس اتومات دارای یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه با الهام از طراحی F1 می باشد. فراری F8 جدید که جزو بهترین خودروهای لوکس دنیا می باشد تا سال 2022 جایگزین فراری 488 پیستا شد.

آشنایی با برترین و قوی‌ترین ماشین دنیا

آشنایی با برترین و قوی‌ترین ماشین دنیا

مک لارن S 720 (McLaren 720 S)

خودرو مک لارن S 720 توسط خودروساز بریتانیایی مک لارن ساخته شد و در سال 2017 جایگزین خودرو مک لارن S 650 شد. سریعترین بهترین ماشین دنیا مک لارن S 720 دارای موتور 4.0 لیتری V8 توربوشارژ دوگانه که 720S را می باشد که 710 اسب بخار قدرت و 568 پوند فوت گشتاور را ارائه می‌دهد. موتوردر 1 شاسی مونوکوک فیبر کربنی قرار گرفته می باشد. حداکثر سرعت ماشین مک لارن 212 مایل در ساعت می باشد و می تواند در 8/2 ثانیه از صفر به 60 مایل در ساعت برسد.

این خودرو دارای سیستم دیفرانسیل عقب، گیربکس 7 سرعته اتوماتیک و فناوری فرمان ترمزاست. از انواع فناوری‌های آیرودینامیکی پیشرفته استفاده می‌کند از جمله تیغه هوا، که از کانال‌های هوا در داخل بدنه خودرو برای کاهش کشیدگی و فراوان شدن نیروی رو به پایین استفاده می‌کند و جهت حرکت هوا را در کانال­‌ها مدیریت می­‌کند. از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به سنسورهای پارک، سیستم ترمز ضد قفل، ترمز اضطراری خودکار و دوربین دید عقب اشاره کرد.

آشنایی با برترین و قوی‌ترین ماشین دنیا

آشنایی با برترین و قوی‌ترین ماشین دنیا

پورشه 911 توربو اس (Porsche 911 Turbo S)

پورشه 911 توربو S یکی از زیباترین گرانترین بهترین ماشین دنیا می باشد که توسط شرکت پورشه آلمان تولید می­‌شود. این خودرو عضوی از مجموعه 911 این شرکت می باشد که شامل تعدادی خودروهای اسپرت سطح بالا می‌شود. نوع قدرتمندتر 911 توربو معمولی مدل توربو S می باشد. موتور 3.8 لیتری شش تخت در پورشه 911 توربو S مدل 2021، 640 اسب بخار قدرت و 590 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت در 6/2 ثانیه و حداکثر سرعت آن 205 مایل در ساعت می باشد.

بهترین ماشین دنیا دارای گیربکس 7 سرعته دوکلاچه و سیستم چهار چرخ متحرک می باشد. انواع نوآوری های تکنولوژیکی پیشرفته هم در آن گنجانده شده می باشد، از جمله مدیریت تعلیق فعال پورشه، مدیریت پایداری پورشه و بردار گشتاور پلاس پورشه. پورشه 911 توربو S بدنه ای شیک و آیرودینامیک می باشد که ظاهری منحصر به فرد به آن می­‌دهد و تشخیص آن را به عنوان پورشه آسان می‌کند. این مدل بدنه کوپه یا کابریولتی می باشد و دارای طرح صندلی 2+2 می باشد.

آشنایی با برترین و قوی‌ترین ماشین دنیا

آشنایی با برترین و قوی‌ترین ماشین دنیا

مرسدس بنز کلاس اس (Mercedes Benz S Class)

مرسدس بنز کلاس S توسط کمپانی مرسدس بنز که زیر مجموعه شرکت دایملر AG می باشد تولید می­‌شود که یک خودروی درجه یک می باشد. می‌­توان گفت مرسدس بنز کلاس S بهترین ماشین در جهان می باشد. این خودرو به دلیل استاندارد بالای راحتی، فناوری پیشرفته و طراحی ظریف و زیبا مشهور می باشد. نسل ششم کلاس S که از دهه 1950 تولید شده می باشد هم اکنون در دسترس می باشد.

مرسدس بنز کلاس S در انواع مختلف بدنه و موتور شامل جمله سدان و کوپه، کانورتیبل و سدان شاسی بلند و موتور بنزینی و دیزلی عرضه می­‌شود. همچنین با تعدادی از نوآوری‌های تکنولوژیکی پیشرفته، از جمله سیستم‌های ایمنی فعال، قابلیت‌های رانندگی نیمه خودکار و جدیدترین گزینه‌های اطلاعات سرگرمی و شبکه ارائه می‌شود. سانروف پانوراما، تودوزی چرمی و سیستم صوتی ممتاز اغلب به عنوان امکانات رفاهی استاندارد گنجانده شده است.

مرسدس بنز یکی از بهترین خودروهای لوکس دنیا محسوب می‌­شود و زیباترین گرانترین بهترین ماشین دنیا می باشد. کلاس S اغلب به عنوان یک خودروی نمایشی برای مرسدس بنز مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یکی از متمایزترین خودروها در بازار لوکس در نظر گرفته می‌شود.

آشنایی با برترین و قوی‌ترین ماشین دنیا

آشنایی با برترین و قوی‌ترین ماشین دنیا

آئودی (Audi R8)

خودروساز آلمانی Audi AG در سال 2006 از خودروی اسپرت لوکسی به نام آئودی R8 رونمایی کرد. در تولید آئودی R8 هر دو نوع بدنه کوپه و اسپایدر ارائه می‌شوند. قوی‌ترین نسخه موتورهای V10 و V8 که 602 اسب بخار قدرت و 413 پوند فوت گشتاور تولید می‌کنند در دسترس هستند.

سیستم 4 چرخ متحرک و جعبه دنده 7 سرعته ترنیک اس دوکلاچه به عنوان تجهیزات استاندارد در بهترین ماشین دنیا گنجاده شده می باشد. آئودی می تواند از 0 تا 60 مایل در ساعت را حدودا 3.2 ثانیه حرکت کند و حداکثر سرعت آن 205 مایل در ساعت می باشد. آئودی R8 به دلیل ظاهر چشم نواز، فضای داخلی ممتاز و عملکرد عالی خود مشهور می باشد.

آشنایی با برترین و قوی‌ترین ماشین دنیا

آشنایی با برترین و قوی‌ترین ماشین دنیا

بی ام و (BMW 8)

شرکت بی ام و یک کوپه لوکس با عملکرد بالا را تولید می‌کند که با نام M8 شناخته می‌شود. این مدل پرچم‌دار در مجموعه 8 قرار می­‌گیرد و در دو نوع بدنه کوپه و کانورتیبل عرضه می‌شود. یک موتور 4.4 لیتری V8 با 600 اسب بخار قدرت و 553 پوند فوت گشتاور به آن نیرو می‌دهد. بی ام و M8 گیربکس 8 سرعته اتوماتیک دارد و می تواند در حدود 3 ثانیه از صفر به سرعت 60 مایل در ساعت برسد.

انواع فناوری‌های عملکرد محور مانند سیستم تعلیق پیچیده، ترمزهای قدرتمند و سیستم اگزوز قابل تنظیم در بی ام و M8 بهترین ماشین دنیا گنجانده شده می باشد. فضای داخل بهترین ماشین دنیا جادار و مجلل با بسیاری از امکانات و تکنولوژی بالا مانند صفحه نمایش لمسی بزرگ، سیستم صوتی برتر و بسیاری از سیستم های یاری راننده پیشرفته می باشد. برخی از ویژگی‌های کلیدی ماشین برتر ب ام و M8 عبارتند از:

  • موتور 4.4 لیتری V8 با 600 اسب بخار قدرت و 553 پوند فوت گشتاور
  • گیربکس 8 سرعته
  • چهار چرخ متحرک
  • تعلیق تطبیقی
  • ترمزهای خاص
  • سیستم اگزوز اسپرت
  • فرمان و دسته ابزار مخصوص
آشنایی با برترین و قوی‌ترین ماشین دنیا

آشنایی با برترین و قوی‌ترین ماشین دنیا

فورد جی تی (Ford GT)

فورد جی تی خودروی اسپرتی که در سال 2005 معرفی شد برای جشن تولد 100 سالگی شرکت فورد و برجسته کردن مهارت فنی سازمان ساخته شد. موتور 5.4 لیتری V8 سوپرشارژر که فورد GT دیفرانسیل عقب و موتور وسط را تامین می کند 550 اسب بخار قدرت و 500 پوند فوت گشتاور تولید می کند. در فورد جی تی یک گیربکس 6 سرعته دستی گنجانده شده می باشد. این وسیله نقلیه می تواند در کمتر از 3.5 ثانیه از 0 تا 60 مایل در ساعت شتاب بگیرد و حداکثر سرعت آن تقریبا 200 مایل در ساعت می باشد.

بدنه فورد جی تی از مواد سبک وزنی مانند آلومینیوم و فیبر کربن ساخته شده می باشد و دارای آیرودینامیک فعال برای هندلینگ و عملکرد بهتر می باشد. در کنار سایر ویژگی های پیشرفته، فورد جی تی دارای سیستم تعلیق میله ای، کالیپرهای ترمز برمبو و صفحه ابزار به طور کامل دیجیتال می باشد. علاوه بر این دارای فاصله نسبتا کمی از سطح زمین می باشد که ظاهری تهاجمی و پویا به آن می‌دهد.

با تولید محدود 4038 دستگاه، اولین نسل فورد GT از سال 2005 تا 2006 ساخته شد. نسخه دوم فورد GT که در سال 2016 معرفی شد که دارای ظاهری بهبود یافته و موتور قدرتمندتر می باشد و دارای یک موتور 3.5 لیتری V6 توربوشارژ دوقلو با 647 اسب بخار قدرت و 550 پوند فوت گشتاور می باشد. تولید نسل دوم فورد جی تی در سال 2017 آغاز شد و در سال 2020 به پایان رسید و برای مدت کوتاهی ساخته شد.

آشنایی با برترین و قوی‌ترین ماشین دنیا

آشنایی با برترین و قوی‌ترین ماشین دنیا

شورولت کوروت (Chevrolet Corvette)

شرکت شورلت زیرمجموعه جنرال موتورز، شورلت کوروت را تولید می‌کند. نسل هشتم آن در حال حاضر از زمان عرضه اولیه در سال 1953 توسعه یافته می باشد. بهترین ماشین دنیا شورلت کورت دارای طیف وسیعی از موتورها از جمله V8s , V6s و گیربکس های دستی و اتوماتیک می باشد. این خودرو به صورت کوپه یا کانورتیبل عرضه می‌شود و دارای هر دو دیفرانسیل عقب و چهار چرخ متحرک می باشد.

شورولت کوروت به دلیل خروجی قوی، نمای بیرونی شیک و تکنولوژی روز به خوبی شناخته شده می باشد. از زمان معرفی مورد علاقه رانندگان و مسابقه دهندگان قرار گرفته می باشد و در طول عمر خود، چندین افتخار دریافت کرده می باشد.

برخی از ویژگی‌های شورولت کوروت عبارتند از:

  • دیفرانسیل عقب
  • موتور V8 با کارایی بالا
  • دارای گیربکس دستی یا اتوماتیک
  • در تریم های مختلف از جمله Stingray، Grand Sport و Z06 موجود می باشد
  • سیستم های تعلیق و ترمز پیشرفته
  • دارای فناوری پیشرفته و ویژگی های ایمنی، مانند دوربین دید عقب و نمایشگر هد آپ

شورولت کورت جدیدترین ماشین دنیا با مدل C8 به جای طرح سنتی موتور جلو، طرح موتور وسط دارد که عملکرد را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

آشنایی با برترین و قوی‌ترین ماشین دنیا

آشنایی با برترین و قوی‌ترین ماشین دنیا

هیوندا آیونیک 5 (Hyundai Ioniq 5)

خودرو هیوندا آیونیک 5 در سال 2022 به عنوان بهترین خودرو الکترنیک سال 2022 برنده جایزه شد. بهترین ماشین دنیا در سال 2022 به رای داوران یک خودرو الکتریکی پیشرفته می باشد که توسط شرکت هیوندای عرضه می­‌گردد. هیوندا آیونیک 5 بهترین ماشین دنیا توسط EPA به عنوان یک مدل تک موتور محرکه عقب با 168 اسب بخار قدرت و برد 220 مایلی تخمین زده شده می باشد. هیوندا آیونیک به دلیل موتور الکتریکی قدرتمند، طراحی مدرن، پایداری در جاده و کنترل خوب در سرعت­‌های بالا معروف می باشد.

لوازم یدکی هیوندای

هیوندا آیونیک 5 بهترین ماشین دنیا به فضای داخلی بزرگ و تکنولوزی پیشرفته مانند سیستم ایمنی، رانندگی خودکار، سیستم اطلاعات و سرگرمی مجهز می باشد. این خودرو از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می­‌کند و به سرنشینان اجازه می­‌دهد تا باتری را به سرعت شارژ کنند. با توجه به خصوصیات پیشرفته و عملکرد الکتریکی برتر آیونیک 5 یکی از بهترین خودروهای الکتریکی در بازار امروز محسوب می‌شود.

خرید لوازم یدکی خودروهای لوکس

لوازم یدکی خودروهای لوکس یا دیگر خودروهای موجود در بازار ایران شاید به سختی یافت شود. اما شما نگران نباشید. می‌توانید انواع قطعات مورد نظر خودروهای خود را از سایت سورس یدک توسط فروشگاه‌هایی که معرفی شده می باشد تهیه یا خرید کنید. شما در سایت سورس یدک انواع قطعات یا لوازم جانبی ماشین‌های مختلف را می‌توانید پیدا کنید.

جمع بندی

بهترین ماشین دنیا که به عنوان بهترین خودروهای لوکس دنیا شناخته می­‌شود اغلب قیمت بیشتری نسبت به خودروهای معمولی دارند و امکانات پیشرفته، راحتی و عملکرد بیشتری را ارائه می‌دهند. این خودروها در ایران هم وجود دارد ولی به دلیل وارداتی بودن در تعداد و مدل­های محدود وجود دارند و به دلیل قیمت بالایی که دارند به تعداد کمی از افراد که دارای بودجه بالایی هستند تعلق می­‌گیرد. به طور کلی، خودروهای لوکس ممکن است برای بسیاری از افراد نیاز نباشد اما چون دارای امکانات متعدد و به روزی هستند ممکن است برای مشتریان خاص جذاب باشد.

 

 

مطالب مرتبط :