طرز تهیه آش عباسعلی کرمانشاهی

طرز تهیه آش عباسعلی کرمانشاهی

طرز تهیه آش عباسعلی کرمانشاهی :اول میبایست حبوبات را از 1 روز پیش با آب گرم خیس نمایید و چند بار آب آن را عوض نمایید تا هم نفخ آن گرفته شود و هم زودتر پخته شوند. بعد حبوبات را با مقداری آب و کمی نمک بپزید. بهتر میباشد عدس را جداگانه هم خیس بدهید و هم بپزید چون وقت پخت عدس با سایر حبوبات فرق دارد.

برنج را هم از یکی 2 ساعت پیش تر بشویید و خیس بدهید.گندم را هم خیس بدهید و بعد بپزید. در اواسط پخت گندم برنج را هم به آن اضافه نمایید تا بپزند. گوشت را هم با 1 عدد پیاز خرد شده و کمی فلفل و زردچوبه بپزید و در اواخر پخت کمی نمک به آن اضافه نمایید تا مزه دار شود.بعد از پخته شدن استخوان هایش را جدا نمایید و بصورت ریش‌ریش خرد نمایید.

مواد ضروری برای صحیح نمودن آش عباسعلی

گوشت دنده گوسفندی 311 گرم
گندم پوست کنده 1/5 پیمانه
برنج نصف پیمانه
عدس نصف پیمانه
نخود نصف پیمانه
لوبیا چیتی نصف پیمانه
لوبیا سفید نصف پیمانه
پیاز درشت برای پیاز داغ 5 عدد
سیر برای سیر داغ 11 حبه
نعناع خشک برای نعناع داغ به میزان ضروری
روغن حیوانی به میزان ضروری
نمک ، فلفل سیاه و قرمز و زردچوبه به میزان ضروری

طرز تهیه آش عباسعلی کرمانشاهی

طرز تهیه آش عباسعلی کرمانشاهی

آموزش آش عباسعلی

بعد از این که همه مواد پختنی جداگانه پخته شدند آنان را در 1 قابلمه بزرگ‌تر بریزید و کمی آب به آن اضافه نمایید و روی حرارت ملایم شعله قرار بدهید و کمی نمک و فلفل و زردچوبه هم به آنان اضافه نمایید تا مواد کنار هم بجوشند و آش کم‌کم مکان بیفتد. طوری که دانه های برنج و گندم در آن پیدا نباشد.هر چند زمان یکبار هم آن را هم بزنید تا ته نگیرد.

بخاطر ریش‌ریش بودن گوشت در این آش ، این آش کشدار میباشد. در اواخر پخت آش پیاز داغ را هم داخل آش بریزید فقط مقداری آز آن را نگه دارید تا با آن آش را هنگام سرو نمودن تزیین نمایید.بعد از این که آش چند جوش زد آن را از روی حرارت بردارید و روغن حیوانی را به آن اضافه نمایید.اگر هم از طعم روغن حیوانی خوشتان نمی آید از روغن زیتون استفاده نمایید.

نعناع و سیر را هم جدا گانه در کمی روغن تفت بدهید و برای تزیین آش استفاده نمایید. این آش هر چقدر تند تر باشد خوشمزه تر میباشد. در نهایت آش را در ظرف مورد پیشنهاد بریزید و با پیاز داغ و سیرداغ و نعنا داغ تزیین نمایید.

طرز تهیه آش عباسعلی کرمانشاهی

طرز تهیه آش عباسعلی کرمانشاهی

 

مطاب مرتبط:

وسواس فکری

آموزش ساخت شمع در خانه

عوارض خوردن ترشی

معرفی گوشیiPhone 15