حقایقی جالب در مورد سگ ها

حقایقی جالب در مورد سگ ها

حقایقی جالب در مورد سگ ها :سگ‌ها به عنوان حیوانات خانگی و حیوانات اجتماعی، نقش مهمی در زندگی انسانها ایفا می‌کنند. این حیوانات به دلیل وفاداری، همدردی و هویت‌های نژادی مختلف، جذب توجه افراد بسیاری شده‌اند. نژادهای مختلف سگ‌ها با ویژگی‌ها و ظاهرهای متنوع، انتخاب‌های متفاوتی برای مالکان فراهم کرده‌اند.

همچنین، سگ‌ها به عنوان دستیاران بهداشت روانی و فیزیکی هم در برخی موارد به کودکان و افراد مسن کمک می‌کنند.

1- یک توله سگ نابینا، ناشنوا و بدون دندان به دنیا می‌آید

توله سگ‌ها و بسیاری از حیوانات پستاندار دیگر در دوران نخستین زندگی‌شان بسیار بی‌دفاع و ناتوان هستند. بسته بودن پلک‌ها و کانال‌های شنوایی در این دوره از زندگی، آن‌ها را از مواد آلوده و تحریک‌کننده محیطی محافظت می‌کند.این ویژگی‌ها اغلب به عنوان مثال‌هایی از “تطور پرندگان و طیور” مطرح می‌شوند.

این تاکیید بر ناتوانی تازه‌متولدین به منظور اطلاعاتی بیشتر از محیط خود، نیازمند توسعه حواس حسی و مهارت‌هایی مانند بینایی و شنوایی در دوران بعدی زندگی است.همچنین ارتباط نزدیک مادر با توله‌ها در این دوره از زندگی، نقش بسیار مهمی در تربیت و حفاظت از آن‌ها دارد.

حقایقی جالب در مورد سگ ها
2- محبوب‌ترین نام‌ها برای سگ‌های خانگی

مطابق تحقیقی انجام شده، محبوب‌ترین نام بین سگ‌های نر «مکس» و محبوب‌ترین نام بین سگ‌های ماده «بِلا» بوده میباشد.

البته این تحقیق فقط بر روی سگ‌هایی انجام شده میباشد که دارای شناسنامه بوده‌اند و به نوعی به طور رسمی نام آن‌ها به درج رسیده میباشد. سایر نام‌های محبوب برای سگ‌های نر به ترتیب چارلی، کوپر و بادی بوده میباشد و برای سگ‌های ماده هم اسم‌های لوسی، دیزی و لونا میباشد.

3- توله سگ‌ها داری ۲۸ دندان و سگ‌های بالغ ۴۲ دندان دارند.

به همچون انسان‌ها تعداد دندان‌های توله سگ‌ها با سگ‌های بالغ فرق می‌کند. سگ‌ها تا ۶ ماهگی ۲۸ دندان دارند، ولی بعد از ۶ ماهگی دندان‌های آن‌ها کامل می‌شود و تعداد آن‌ها به ۴۲ عدد می‌رسد.

جالب میباشد بدانید که سگ‌ها هم به همچون انسان‌ها دارای دندان‌های شیری هستند و ۲۸ دندان اولیه‌ی خود را در طول سال اول زندگی خود از دست می‌دهند و رفته رفته دندان‌های دائمی جایگزین آن‌ها می‌شوند. معمولاً دندان‌های دائمی سگ‌ها به علت محکم بودن، تا انتها عمر باقی می‌مانند و اگر زخم یا حفره‌ای در دهان سگ‌ها وجود داشته باشد امکان دارد نشان دهنده‌ی مشکلی در دهان آن حیوان باشد.

حقایقی جالب در مورد سگ ها

4- حس بویایی سگ‌ها تا ۱۰۰ هزار برابر قوی‌تر از انسان میباشد. (حقایقی جالب در مورد سگ ها )

سگ‌ها یکی از قوی‌ترین حس‌های بویایی در بین همه‌ی موجودات را دارند. به طوری که تحقیقات نشان می‌دهد که حس بویایی آن‌ها ۱۰ تا ۱۰۰ هزار برابر قوی‌تر از انسان میباشد.

همین امر یاری می‌کند که سگ‌ها بو‌ها را از مسافت‌های طولانی تشخیص بدهند و در پیدا نمودن اجسام و افراد مفقود شده به انسان‌ها یاری کنند. برای درک بهتر این موضوع بهتر میباشد بدانید که انسان‌ها دارای ۵ میلیون گیرنده‌ی بویایی هستند در حالی که یک سگ ۳۰۰ میلیون گیرنده‌ی بویایی دارد.

———————————————–

مطالب مرتبط: