خطرهای مصرف گوشت هورمونی

خطرهای مصرف گوشت هورمونی

خطرهای مصرف گوشت هورمونی :امروزه به دلیل تزریق آمپول های استروئیدی به مرغ ها برای تسریع رشد آن ها، مصرف گوشت مرغ عوارض و بیماری های خطرناکی برای افراد درست کردن میکند.

عوارض مصرف گوشت مرغ ماشینی

امروزه مرغ در سبد غذایی افراد جایگاه ویژه ای دارد ولی بهتر میباشد بدانیم نبایستی در مصرف آن زیاده روی نمود زیرا به دلیل تقاضای بالا با استفاده از دارو مراحل رشد را سرعت می بخشند و موجب بیماری های گوناگونی مثل بیماری های قلبی ، چاقی ، نازایی و کیست…میشود البته به آن معنی نیست که مرغ خاصیتی ندارد.

زیاد شدن خطر بیماری های قلبی :

غذاهای غنی از پروتئین همچون گوشت، لبنیات و تخم مرغ کلسترول و چربی اشباع شده زیاد بالایی دارند.براساس اعلام مراکز کنترل و قبل گیری بیماری ها، کلسترول رژیمی با زیاد شدن خطر بیماری های قلبی و عروقی ارتباط دارد که یکی ازاصلی ترین علل مرگ و میر در جهان میباشد.

بنابراین خوردن بیشتر از حد مرغ می تواند کلسترول را در بدن زیاد شدن دهد، که موجب زیاد شدن ریسک ابتلا به بیماری های قلبی میشود.

 

 

دشواری در حفظ تعادل وزن :

مصرف بیشتر از حد پروتئین حیوانی می تواند تعادل وزن را دشوارتر بکند ولی کسانی که سبزیجات بیشتری مصرف می کنند یا گیاه خواران به طور معمول نرخ متابولیک بالاتری نسبت به سایرین دارند و کسانی که گوشت مصرف نمی کنند شاخص توده بدنی پایین تری دارند.

زیاد شدن مقاومت در برابر آنتی بیوتیک ها:

هنگامی به مرغ آنتی بیوتیک می بدهیم به دل و روده آن وارد میشود برخی از باکتری ها داخل شکم مقاومت می کنند ، این باکتری گوشت مرغ را آلوده میکند و ما گوشت را می خوریم و بعدا به بیماری های ناشی از مواد غذایی مبتلا می بشویم.

مسمومیت غذایی:

مسمومیت غذایی ناشی از باکتری سالمونلا ، کمپیلوباکتر و دیگر باکتری ها و میکروب ها در مرغ وجود دارد . ایالات متحده بیشتر ترین سرانه مصرف مرغ دنیا را دارد و از هر شش شخص 1نفر سالانه دچار مسمومیت غذایی میشوند.

آلودگی اشریشیا کلی:

اشریشیا کلی بیش با عنوان ایی کولی شناخته میشود. ایی کولی باکتری میباشد به دلیل مصرف غذای آلوده یا آماده نامرغوب موجب اسهال میشود. علاوه بر این، می تواند سبب عفونت دستگاه ادرار و ذات الریه و یا بیماری های تنفسی شود.

پرندگان اغلب با مدفوع در محله های پرورش مرغ آلوده میشوند. در حالی که با شستشو میتوان از آن مراقبت نمود البته امکان دارد آثاری بر روی پرندگان باقی بماند.تحقیقات نشان داده اند که تنها ایی کولی ، معمول نیست بلکه گونه های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک که به طور فزاینده ای در انواع مختلف مرغ ، ارگانیک و حتی مرغی که بدون استفاده از آنتی بیوتیک ها، پرورش داده میشود، رایج میباشد.

قرار گرفتن در معرض آرسنیک:

آرسنیک بخش عمده غذای مرغ میباشد که عمدتا برای دفع اسهال، بهبود رنگ دانه ها و رشد بهتر مرغ مصرف میشود با این حالا، با زیاد شدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت، مشکلات عصبی و حتی سرطان ناشی از مصرف آرسنیک همراه میباشد.

زیاد شدن خطر سرطان:

مصرف غذاهای حاوی پروتئین حیوانی بالا ، میوه و سبزیجات به مقدار کم می تواند خطر ابتلا به سرطان را زیاد شدن دهد. تحقیقات نشان میدهد خطر ابتلا به سرطان، به میزان 40 درصد در گیاهخواران در مقایسه با گوشت خواران کمتر میباشد.بنابراین مهم نیست مرغ چقدر کم چربی میباشد و چگونه آماده میشود.

از آن جا که مرغ میبایست در دماهای ب%