کدو حلوایی و فواید آن برای کودکان

کدو حلوایی و فواید آن برای کودکان

کدو حلوایی و فواید آن برای کودکان :اگر کودک شما آغاز به خوردن مواد غذایی کرده میباشد می توانید کدو حلوایی را در برنامه غذایی او مکان دهید زیرا کدو حلوایی فواید زیادی برای سلامتی کودکان دارد.

خواص کدو حلوایی برای کودکان زیر یکسال و بالاتر از آن

اگر کودک شما با اجازه متخصص کودکان، آغاز به خوردن مواد غذایی جامد کرده میباشد، میتوانید کدو تنبل را وارد برنامه غذایی او نمایید. کدو تنبل برای نوزادان 1 سبزی مغذی و سرشار از مواد مغذی لازم همچون ویتامین A (بتا کاروتن) و مواد معدنی میباشد که به رشد کودک یاری میکند.

البته، دانستن وقت متناسب و روش‌های متناسب برای افزودن کدو تنبل به غذای کودک مهم میباشد. با ما در این بخش از نمناک همراه باشید تا سن متناسب تغذیه کودک با کدو تنبل و فواید کدو حلوایی برای کودکان را بهتر بشناسید.

سن متناسب کودک برای خوردن کدو حلوایی

وقتی که کودک شما از 6 ماهگی عبور نمود و به مرحله خوردن غذای جامد وارد شد، میتوانید با خیال راحت کدو تنبل را به برنامه غذایی او اضافه نمایید. ولی مصرف تخمه کدو تنبل برای کودک نوپا توصیه نمی شود زیرا امکان دارد به آن حساسیت داشته باشد.

کدو حلوایی و فواید آن برای کودکان

کدو حلوایی و فواید آن برای کودکان

ویتامین ها و ترکیبات موجود در کدو تنبل خام و پخته

در مورد ویتامین های کدو حلوایی یا همان کدو کدو تنبل چربی و کالری کمی دارد، ولی فیبر بالایی دارد و ترکیبات معدنی آن به خوبی متعادل میباشد. در این جا نگاهی گذرا به ارزش غذایی کدو تنبل، تازه و پخته شده خواهیم داشت.

پروتئین
کربوهیدرات
فیبر
قند
کلسیم
آهن
منیزیم
فسفر
پتاسیم
سدیم
ویتامین C
بتا کاروتن
آلفا کاروتن
فولات
تیامین
ریبوفلاوین
نیاسین

فواید کدو تنبل برای سلامتی کودکان:

تامین مواد مغذی لازم بدن کودک

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در کدو تنبل برای رشد کودک لازم هستند. به عنوان مثال، کلسیم و منیزیم به ساخت استخوان های قوی تر، فسفر به عملکرد مغز، هضم غذا، تعادل هورمونی و غیره یاری میکند.

یاری به هضم غذا

کدو تنبل منبع عالی فیبر میباشد که به هضم غذا یاری میکند و می تواند در تنظیم حرکات روده کودک شما موثر باشد.

سرشار از آنتی اکسیدان

بتاکاروتن رنگدانه ای میباشد که رنگ زرد تا نارنجی تیره به میوه ها و سبزیجات میدهد و کدو تنبل هم دارای این ماه میباشد. رتینول طبیعی (پرو ویتامین A) دارای خواص آنتی اکسیدانی میباشد و سیستم ایمنی را تقویت میکند. هم چنین بدن کودک شما بخشی از بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل میکند که برای رشد کودک زیاد مهم میباشد.

متابولیسم را متعادل میکند

1 فنجان کدو حلوایی حاوی تقریباً 560 میلی گرم پتاسیم میباشد که به تامین نیاز روزانه توصیه شده برای کودکان تا سن دوازده ماهگی یاری میکند. هم چنین پتاسیم موجود در کدو حلوایی در متابولیسم و ​​بهبود عملکرد ماهیچه ها موثر میباشد.

مفید برای سیستم ایمنی و ضد سرماخوردگی

کدو تنبل حاوی مقدار مناسبی ویتامین C میباشد که در تقویت ایمنی بدن و محافظت از کودک در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا نقش بسزایی دارد. کدو حلوایی علاوه بر ویتامین C، دارای خواص ضد میکروبی و حاوی چندین ماده بیوشیمیایی مهم میباشد که می تواند به محافظت از کودک شما در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا یاری بکند. 1 فنجان کدو تنبل پخته می تواند عفونت ها و بیماری ها را از کودک دور بکند، زیرا ایمنی بدن او را تقویت بکند.

یاری به خواب بهتر کودک

کدو تنبل حاوی تریپتوفان میباشد که به بدن یاری میکند سروتونین تولید بکند. اسید آمینه ای که موجب القای آرامش و خواب آلودگی شده و در نتیجه سبب آرامش و خواب بهتر کودک میشود. سروتونین موجود در کدو تنبل به کودک شما یاری میکند تا آهسته شود و بهتر بخوابد.

کدو حلوایی و فواید آن برای کودکان

کدو حلوایی و فواید آن برای کودکان

خواص ضد کرم

نوزاد و کودک شما 9 تنها مستعد ابتلا به عفونت، بلکه هم چنین در معرض کرم ها و سایر موجودات ماکروسکوپی هستند. کدو تنبل که سرشار از خواص ضد کرم میباشد، می تواند در چنین مواردی از بدن کودک در برابر این عوامل محافظت بکند.

توجه:قبل از افزودن هر نوع ماده غذایی نو با دکتر مشورت نمایید و از متناسب بودن آن برای فرزندان مطمئن بشوید چرا که کلیات امکان دارد در مورد کوچولوی شما صدق نکند.

مطالب مرتبط: