فواید گردو برای پوست

فواید گردو برای پوست

فواید گردو برای پوست:گردو ماده‌ای زیاد مغذی و پرخاصیت برای سلامت بدن میباشد. یکی از مهم‌ترین اثرات خوردن روزانه گردو رفع مشکلات پوستی و داشتن پوست سالم می‌باشد.

خوردن نصف فنجان گردو در طول روز سبب پایین آمدن سطح کلسترول می‌شود، سلامت بدن را ارتقا می‌دهد، قلب را سالم نگه می‌دارد و هم چنین 1 ماده مغذی محسوب می‌شود که سبب زیبایی پوست شده و به دلیل اینکه سرشار از ویتامین و مواد مغذی لازم میباشد، درخشندگی و جوانی طبیعی پوست را هم بالا می‌برد.

فواید گردو برای پوست

فواید گردو برای پوست

جلوگیری از پیری زودرس

گردو سرشار از آنتی اکسیدان میباشد که سبب محافظت از پوست در برابر آسیب محیطی همچون قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌شود. خوردن مقدار کمی گردو در طول روز سبب می‌شود که پوست در برابر عوامل مضر مقاومت بکند و ظاهر جوانتری در مدت وقت طولانی‌تر داشته باشد.

گردو سرشار از ویتامین ب میباشد که سبب کاهش مشکلات پیگمنتیشن می‌شود و بدن را وادار به تولید سلول‌های پوستی نو می‌کند.

مرطوب نگه داشتن پوست

گردو اسید چرب امگا ۳ سالم دارد و میزان امگا ۳ آن از دیگر آجیل‌ها بیش میباشد. مصرف امگا ۳ به اندازه کافی برای سلامت پوست اهمیت دارد و سبب تعادل تولید روغن، از بین بردن سموم و زیاد شدن رطوبت پوست می‌شود و پوستی نرم و بدون چروک را تجربه خواهید نمود. اضافه نمودن گردو به رژیم غذایی، راه حلی عالی برای زیبا‌تر و نرم‌تر شدن پوست میباشد.

کاهش تیرگی‌ها و پف چشم

وقتی که صبح با ذیل چشم تیره یا چشم‌های پف کرده بیدار می‌شوید، می‌توانید از پچ چشم استفاده نمایید یا یخ ذیل چشم خود بگذارید، ولی خوردن 1 مقدار گردو هم همین تاثیر را برای شما دارد. گردو از ویتامین e غنی شده میباشد که سبب کاهش تیرگی‌های پوست می‌شود.

جلوگیری از چروک پوستی

اضافه نمودن مقداری گردو به روتین صبحانه سبب می‌شود که مواد مغذی به بدن تان برسد و پوست را بهبود می‌بخشد. چربی‌های سالم موجود در گردو حساسیت پوست را از بین می‌برد، سبب درمان وضعیت‌های مختلف مثل درماتیتیس می‌شود و به مبارزه با التهابات می‌پردازد. هم چنین سبب می‌شود که پوست شما درخشان و عاری از هرگونه آکنه باشد.

فواید گردو برای پوست

فواید گردو برای پوست

روشن نمودن پوست

چیزی که می‌خورید روی پوست تان اثرگذار میباشد و هیچ کرم پودری نمی‌تواند به اندازه آن زیبایی درست کردن بکند. خوردن گردو سبب تقویت وضعیت گوارشی و تولید باکتری‌های سالم می‌شود که برای گوارش لازم هستند و سلامت کلی بدن را زیاد شدن می‌دهند و سبب می‌شوند که پوست از داخل سالم باشد و درخشان جلوه بکند.

متناسب برای پوست سر

اضافه نمودن گردو به وعده غذایی موارد مثبت زیادی برای پوست گونه و پوست سر دارد. آنتی اکسیدان‌ها و اسید چرب سالم موجود در گردو سبب تحریک فولیکول‌ها می‌شود و مو‌های براق و حجیم را درست کردن می‌کند. خوردن گردو سبب سالم شدن پوست سر شده و شوره و خارش را از بین می‌برد.

مطالب مرتبط: